فیلم سینمایی منصور 2
متفرقه

فیلم سینمایی منصور 2 ساخته می‌شود؟

فیلم منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی روایتی از زندگی شهید ستاری است که از مدتی قبل روی پرده سینماها رفته و تاکنون به فروش بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.

این فیلم در بدو اکران دچار حاشیه‌ای مبنی بر حذف سکانس‌های مربوط به مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که گفته می‌شد به درخواست خانواده هاشمی بوده است. در این باره جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم هم با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع ، همه چیز را به هماهنگی بین کارگردان و سرمایه‌گذار مرتبط دانست.

در آن مقطع محسن هاشمی در گفت‌وگویی بیان کرده بود به‌طور کلی می‌توان گفت که در این فیلم می‌خواستند مقام شهید را بالا برده و عدم حمایت از شهید به آیت‌الله هاشمی نسبت داده می‌شد که این مسئله به هیچ‌وجه صحت نداشت. من به عوامل فیلم عنوان کردم که برخی صحنه‌ها اصلاح شده و واقعیت در آن نمایش داده شود و قرار شد تا دوباره نظر خود را نسبت به آن اعلام کنم. نظراتم را بعد از مشاهده فیلم ارائه دادم اما در جریان اینکه چه اتفاقی برای فیلم افتاد، نیستم.

حال از گفته‌های مدیرتولید فیلم این طور برمی‌آید که به جای اصلاح گویا ترجیح بر حذف سکانس‌های مرتبط با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

فیلم منصور

این فیلم درباره بخش‌هایی از زندگی تیمسار منصور ستاری، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ساخت اولین جنگنده ایرانی است.

مهدی مطهر در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد با اشاره به اینکه دومین نفری بوده که به گروه سازنده فیلم منصور اضافه شده اظهار کرده است: بخش هایی از حذفیات اثر خودخواسته بود و ممیزی در کار نبود. فیلم نسبت به نسخه جشنواره فجر 14 دقیقه کوتاه‌تر و ریتم کار بهتر شد. سکانس معروف شهید ستاری و مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به برهه‌ای است که توضیح می‌دهد در چه دوره‌ای هستیم اما مجموعه‌ای از دلایل ما را به این نتیجه رساند که این سکانس را حذف کنیم. درواقع کسی ما را مجبور به حذف سکانس‌های مربوط به هاشمی رفسنجانی از فیلم منصور نکرد و دوست نداشتیم حاشیه گریبان‌گیر اثر شود.

منبع: ویکی پدیا

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *