فیلم صفر تا قهرمان
متفرقه

فیلم صفر تا قهرمان در اسکار

هنگ کنگ فیلم صفر تا قهرمان را به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد.

انجمن تصاویر متحرک هنگ کنگ فیلم صفر تا قهرمان به کارگردانی جیمی وان چی را به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

 

فیلم صفر تا قهرمان

این فیلم بر اساس داستان واقعی سو وا وای دونده هنگ‌کنگی ساخته شده که در خانواده‌ای فقیر و با معلولیت متولد شد اما در ادامه موفق به شکستن چندین رکورد جهانی با کسب ۱۲ مدال طلای پارالمپیک بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ شد.

صفر تا قهرمان در هنگ کنگ همچنان در حال اکران است و با استقبال خوبی رو به رو شده است و با ۳.۵ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم سینمای این کشور در سال جاری بوده است.

سینمای هنگ کنگ نخستین بار در سال ۱۹۵۹ وارد رقابت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و تاکنون ۳۶ بار در این رقابت شرکت کرده و تا به امروز ۳ فیلم از این کشور به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافتند، ژانگ ییمو با فیلم فانوس قرمز را برافراز، چن کایگه با فیلم بدرود معشوقه من و درک سانگ با فیلم روزهای بهتر

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر  است. نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود و تاکنون ۵۷ کشور نمایندگان رسمی خود را رقابت در اسکار ۲۰۲۲ به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *