قبل از قطع برق چه کاری باید انجام دهیم
متفرقه

قبل از قطع برق چه کاری باید انجام دهیم

به گزارش سایت نتگام: در حال حاضر، با توجه به اینکه ایران در برخی مناطق با گرما دست و پنجه نرم می کند، استفاده بیشتر از همیشه است، البته با پایین آمدن قیمت بیتکوین و به صرفه نبودن ماینینگ امسال شاهد کاهش قطعی برق بودیم. اما در آینده به هرعلتی ممکن است شاهد قطعی برق باشیم. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید قبل، در حین و بعد از قطع برق انجام دهید.

در صورت قطع برق ممکن است موارد اضطراری رخ دهد پس باید جعبه های آمادگی اضطراری اولیه ای در خانه داشته باشید. وسایل اضطراری خود را آماده کنید، از جمله آب، باتری، چراغ قوه و …

  • به هیچ عنوان از شمع استفاده نکنید! چراغ قوه و نور گوشی شما بهترین انتخاب هستند.
  • در محیط بسته پارکینگ و گاراژ در خودرو روشن ننشینید احتمال مسمومیت و خفگی با مونوکسید کربن وجود دارد.
  • باک بنزین خود را پر کنید یا باتری ماشین برقی خود را شارژ کنید در صورتی که قطعی بیش از حد انتظار طول بکشد و مجبور شوید به جای دیگری بروید.
  • اطمینان حاصل کنید که چراغ قوه ها و آلارم های دود و مونوکسید کربن دارای باتری های فعال هستند.
  • گوشی و دستگاه های خود را با یک باتری اضافی شارژ کنید.
  • یاد بگیرید که چگونه درب گاراژ خود را به صورت دستی باز کنید یا در حین قطعی آن را باز بگذارید.
  • اگر تحرک محدودی دارید و از آسانسور برای رفت و آمد بین طبقات استفاده می کنید، با اعضای خانواده یا همسایگان خود همکاری کنید تا در صورت لزوم، برای خروج از ساختمان برنامه ریزی کنید.
  • اگر از تجهیزات الکتریکی پزشکی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که باتری‌های تازه دارند و با پزشک خود تماس بگیرید تا در صورت قطع برق چه کاری انجام دهید.

 

مطمئن شوید که کارهای سرگرم کننده ای در اطراف خانه خود دارید که نیازی به وصل شدن به پریز نیست. پازل ها، بازی های رومیزی، دسته ای از ورق، هنر و صنایع دستی، کتاب به عبارت دیگر، تمام کارهایی را که در قرنطینه اولیه انجام می دادید.

از منابع نوری با باتری مانند چراغ قوه و موبایل استفاده کنید. شمع ها علیرغم جذابیت دمدمی مزاجی که دارند، در هنگام قطع برق ایده بدی هستند زیرا خطر آتش سوزی دارند. هرگز زمان مناسبی برای ایجاد آتش سوزی در خانه شما نیست، اما انجام این کار به ویژه زمانی که خدمات اورژانس احتمالاً در جای دیگری مشغول هستند، عاقلانه نیست.

اگر از ماشین خود برای شارژ کردن تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که این کار را در گاراژ بسته انجام ندهید چون خطر مسمومیت با مونوکسید کربن شما را تهدید می کند. صحبت از خطر مونوکسید کربن شد، یک ممنوعیت بزرگ دیگر: از یک ژنراتور در داخل استفاده نکنید. از کوره یا اجاق گاز پروپان در داخل استفاده نکنید. از ایجاد آتش در داخل خانه خودداری کنید.
یخچال و فریزر خود را تا زمانی که ممکن است بسته نگه دارید. هر بار که آنها را باز می کنید، هوای سرد را دفع می کنید و به فاسد شدن غذا نزدیک می شوید. وقتی به نقطه ای رسیدید که باید به غذای داخل آن دسترسی پیدا کنید، ابتدا بدانید که قرار است چه بخورید و در را در اسرع وقت ببندید.

وقتی در خانه می‌مانید و قطعی طولانی‌مدت وجود دارد، می‌خواهید ابتدا از مواد غذایی فاسد شدنی از یخچال و سپس از مواد غذایی فریزر استفاده کنید. اگر غذا در دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر از آن باشد، خوردن آن بی خطر است. هر چیزی فراتر از آن باید دور ریخته شود، به خصوص لبنیات، اگر قطعی بیش از یک روز طول کشید، برای اقلام یخ زده خود یک خنک کننده یخ تهیه کنید و آنها را همیشه خنک و سرپوش نگه دارید.
از تلفن یا لپ تاپ خود فقط در مواقع اضطراری استفاده کنید. بله، سرگرم کردن یک خانواده برای ساعت ها بدون تلفن، بازی های ویدیویی، تلویزیون یا موسیقی می تواند دشوار باشد. اما این زمان مناسبی برای خالی کردن باتری گوشی نیست.
اگر قبل از قطع برق چند چراغ روشن داشتید، به جز یکی، همه را خاموش کنید. به این ترتیب می‌دانید که چه زمانی برق باز می‌گردد، اما خطر افزایشی که می‌تواند دستگاه‌هایتان را منفجر کند، ندارید. به‌طور کلی، ایده خوبی است که هر چیزی را که به محافظ برق وصل نیست، جدا کنید.

هیچ جا رانندگی نکنید مگر اینکه کاملاً مجبور باشید، زیرا قطع برق می تواند بر علائم راهنمایی و رانندگی نیز تأثیر بگذارد. در آب و هوای شدید، وقتی نمی توانید در خانه بمانید، می دانید کجا بروید. اکثر قطعی‌ها فقط مناطق جغرافیایی کوچکی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بنابراین بررسی کنید که آیا دوست یا عضوی از خانواده وجود دارد که هنوز برق دارد و می‌تواند شما را ببرد.

بعد از آمدن برق

  • مطمئن شوید که دستگاه‌ها کار می‌کنند و هیچ چیز تحت تأثیر افزایش برق قرار نگرفته است.
  • هر چیزی را که از برق جدا کردید به برق وصل کنید. هر چیزی که با یک تایمر مرتبط است، مانند لامپ رشد گیاه، احتمالاً نیاز به تنظیم مجدد دارد.
  • بررسی کنید که مواد غذایی در یخچال و فریزر شما هنوز در دمای ایمن حداکثر 40 درجه فارنهایت باشد.
  • در صورت تنظیم دستی درب بازکن گاراژ خود را دوباره وصل کنید.
  • از خطوط برق دوری کنید.
  • کیت اضطراری خود را مرور کنید و جایگزینی برای هر چیزی که استفاده کرده اید را به لیست خرید خود اضافه کنید.
  • همسایه ها و خانواده های اطراف را بررسی کنید و مطمئن شوید که حال همه خوب است.

این متن توسط سایت نتگام تهیه و تنظیم شده در صورتی که نکته ای از قلم افتاده بود، با نظرات ارزشمندتان این مقاله را کامل کنید.

منبع: سایت نتگام

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *