مازراتی گیبلی
متفرقه

مازراتی گیبلی 2023 خودرو شگفت انگیز ایتالیایی

به گزارش سایت نتگام، به نظر می رسد مازراتی سازنده خودروهای گران قیمت، مجلل و شیک است، زیرا چنین است. این خودروساز معروف ایتالیایی سابقه تاریخی زیادی در ارتباط با فراری دارد، اما در حال حاضر متعلق به استلانتیس است. نام تجاری منحصر به فرد آن از طرح های دراماتیک و عملکرد مست کننده هنوز در خط تولید کوچک آن تکثیر می شود. این شامل سایزهای متوسط مانند سدان گیبلی و کراس اوور مد روز لوانته به عنوان مدل های سطح ابتدایی است که نشان تجاری سه گانه این شرکت را بر تن دارند. خودروی اسپرت فوق‌العاده GranTurismo و مازراتی گیبلی 2023 به ثروتمندترین مشتریان پاسخ می‌دهد.

مازراتی گیبلی 2023

موتور مازراتی گیبلی 2023

مازراتی گیبلی 2023 با پیشرانه‌های دو توربوی قوی و ظاهری جذاب، یک سدان اسپرت با طعمی بسیار ایتالیایی است. در اینجا نیز هیچ چهار سیلندر بی‌نظمی پیدا نخواهید کرد. موتور سطح پایه گیبلی یک موتور V-6 توئین توربو با قدرت 345 اسب بخار است که می تواند به 424 پونی در تریم میان رده مودنا ارتقا یابد.
شاسی گیبلی برای سرگرمی تنظیم شده است، با هندلینگ خودروی اسپورت، متعادل با سواری به اندازه کافی دقیق برای رضایت خریداران لوکسی که در غیر این صورت ممکن است به سراغ آئودی A6 یا مرسدس بنز کلاس E بروند. متأسفانه، این اصلاح به فضای داخلی گیبلی نمی رسد. دارای ترکیبی از مواد است که با چرم، چوب و تریم فلزی مورد انتظار شروع می شود. اما این روکش‌های غنی‌تر با برخی از قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت و تناسب اندک در هم آمیخته می‌شوند. با این حال، ظاهر عجیب و غریب گیبلی و عملکرد غاز آور ویژگی هایی هستند که قابل تحسین هستند.

مازراتی

موتور و گیربکس 

تنظیمات پایه گیبلی یک موتور 3.0 لیتری V-6 توئین توربو 345 اسب بخاری با دیفرانسیل عقب است. مدل مودنا قدرت را به 424 اسب بخار افزایش می دهد. همراه با مدل برتر تروفئو، یک موتور 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوشارژ 580 اسب بخاری اضافه می کند. دیفرانسیل عقب استاندارد است، اما سیستم چهار چرخ محرک (Q4 در اصطلاح مازراتی) با V-6 موجود است.
هر دو موتور دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند. ما یک مدل S (که در سال 2022 با مودنا جایگزین شد) را در سال 2014 آزمایش کردیم و از صداهای عجیب و غریب آن مجذوب شدیم. در پیست آزمایشی ما، سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیه را داشت که برای سال 2014 سریع بود، اما امروز می‌توان از یک نسخه غیر AMG کلاس E مرسدس بنز پیشی گرفت. از آن زمان، مازراتی قدرت آن نسخه از موتور V-6 را به 424 اسب بخار افزایش داده است. هنگامی که ما این موتور را در شاسی بلند مازراتی لوانته آزمایش کردیم، زمان 5.1 ثانیه را به دست آورد، بنابراین گیبلی سبک تر باید به طور قابل توجهی سریعتر باشد. مدل Trofeo با موتور V-8 دارای یک چرخش حتی قدرتمندتر است و ما تخمین می‌زنیم که می‌تواند 3.7 ثانیه تا سرعت 60 مایل در ساعت حرکت کند. رفتار گیبلی در جاده‌ها تند و تیز است، اما سطحی از ظرافت را حفظ می‌کند که آن را در شکار برخی از بهترین سدان‌های اسپرت لوکس امروزی نگه می‌دارد.

قیمت مازراتی گیبلی

به گفته سایت نتگام قیمت مازراتی گیبلی از 85 هزار دلار آغاز می شود. اگر قیمت اولیه گیبلی بالا به نظر می رسد، به این دلیل است که چنین است. بیشتر سدان های لوکس سایز متوسط حدود 55000 دلار شروع می شوند و از آنجا افزایش می یابند. اما آن سدان های رقیب همچنین دارای 4 سیلندر توربوشارژ برای موتورهای پایه هستند و با افزایش قیمت ها به V-6 های قدرتمندتر تبدیل می شوند. گیبلی از چهار دستگاه عبور می کند و یک V-6 توئین توربو را به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می دهد. ما مدل مودنا را پیشنهاد می کنیم زیرا 424 پونی را باز می کند و قسمت بیشتری از فضای داخلی گیبلی را با روکش چرم طبیعی می پوشاند.

منبع: caranddriver

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *