مبارزه مرد عنکبوتی و شانگ چی
متفرقه

مبارزه مرد عنکبوتی و شانگ چی؛ چه کسی برنده می شود؟

هم مرد عنکبوتی و هم شانگ چی قوی تر از آن چیزی هستند که بسیاری از طرفداران می دانند. کدام یک از این دو مارول می تواند دیگری را در یک مبارزه تمام عیار شکست دهد؟
مرد عنکبوتی یا شانگ چی، هر مرد دارای مجموعه ای از ابرشرورها، سبک مبارزه منحصر به فرد و سابقه طولانی در دنیای مارول است که آنها را برای تاریخ کمیک حیاتی می کند. البته، طرفداران مدت‌هاست بحث می‌کنند که کدام یک از این دو انتقام‌جوی چابک در یک نزاع برنده برنده خواهد شد. با بررسی تاریخچه ها، توانایی ها و بزرگترین شاهکارهای هر شخصیت، پاسخ روشنی برای خوانندگان زیرک وجود دارد. با ما در نتگام همراه باشید.

قدرت های مرد عنکبوتی – پرتاب تار، دیوار خزیدن، قدرت

مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی کمیک

اگرچه تعداد زیادی مرد عنکبوتی خارق العاده وجود دارد، منطقی است که یک پیتر پارکر را برای این نزاع فرض کنیم. قدرت های پارکر بسیار زیاد است، از توانایی چسبیدن به هر سطحی گرفته تا تارهای فوق العاده قوی و فوق چسبنده ای که از مچ دستش شلیک می کند. نیش عنکبوت پارکر همچنین به او دوام و چابکی، قدرت مافوق بشری و حس عنکبوتی (spider sense) که او را از آسیب محافظت می‌کند، داد.

دو بزرگترین دارایی پارکر در این نبرد قدرت فوق العاده و حس عنکبوتی اوست. قدرت اسپایدی متناسب با قدرت عنکبوت است و او می تواند اشیایی را که چندین تن وزن دارند بلند کرده و پرتاب کند، در حالی که حس عنکبوتی او توانایی فوق طبیعی برای حس کردن و اجتناب از خطر تقریباً از هر منبعی را به او می دهد.

قدرت های شانگ چی – استاد کونگ فو

درست مانند مرد عنکبوتی، این بحث حول یک نسخه استاندارد از شانگ چی می چرخد. با این وجود، توانایی های استاد کونگ فو به هیچ وجه ناچیز نیست. شانگ چی یکی از مرگبارترین مبارزان در دنیای مارول است.

تکنیک های هنرهای رزمی شانگ چی به قدری پیشرفته است که به او توانایی هایی می دهد که معمولاً برای انسان های پایه غیرممکن بدون کمک های ماوراء طبیعی یا تکنولوژیکی تلقی می شوند. او می تواند چی خود را دستکاری کند تا درد را نادیده بگیرد و دوام و قدرت خود را افزایش دهد. علاوه بر تسلط بر سلاح‌های سنتی، استفاده شانگ چی از ده حلقه به او اجازه می‌دهد تا به صورت تله‌کینتیکی حلقه‌ها را کنترل کند.

شاهکارهای مرد عنکبوتی – شگفت انگیز، دیدنی، هیجان انگیز

مرد عنکبوتی بدون شک محبوب ترین قهرمان مارول است، به این معنی که تقریباً در هر گوشه ای از دنیای مارول این فرصت را داشته تا مهارت های خود را به نمایش بگذارد. او نه تنها در برابر حیوانات جهش یافته، همزیست های بیگانه وحشی، و دانشمندان فناورانه ایستاده است. اسپایدر من فلز را شکسته، از صاعقه های مرگبار جان سالم به در برده و دوازده ساعت با یک خون آشام فوق العاده مبارزه کرده است.

دو تا از بزرگترین شاهکارهای مرد عنکبوتی در نبردهای او با مردان ایکس کلرمونت در اوایل دهه هشتاد به دست آمد. در جنگ‌های مخفی شماره سه، نویسنده جیم شوتر و هنرمند مایک زک، مرد عنکبوتی به تنهایی سیکلوپ، ولورین، استورم، نایت‌کرولر، کلوسوس و سرکش را شکست داد، مجموعه‌ای از شخصیت‌های قدرتمند که اغلب برخی از قدرتمندترین قهرمانان کمیک به حساب می‌آیند.

شاهکارهای شانگ چی – دست های مرگبار

شانگ چی

شانگ چی کمیک

مانند مرد عنکبوتی، شانگ چی دارای مجموعه‌ای از شاهکارهاست که می‌تواند حتی خسته‌ترین کتاب‌خوان‌های کمیک را تحت تأثیر قرار دهد. شانگ چی نیز می تواند فلز و سیمان را با دست خالی از هم جدا کند. او همچنین می تواند به اندازه کافی سریع بدود تا به قطار برسد، اشعه های دفع کننده مرد آهنی را منحرف کند و از ضرباتی که او را از دیوارهای متعدد کوبیده است جان سالم به در ببرد.

تسلط شانگ چی در مبارزه به او این امکان را داده است که حریفان چشمگیر مانند کاپیتان آمریکا، ولورین، آرس و چیز را شکست دهد یا به بن بست برساند. زمانی که شانگ چی با شمشیر ده مشت قدرتمند شد، حتی توانست ثور را در یک مبارزه تن به تن شکست دهد.

مرد عنکبوتی – تمرین زیاد

سفر مرد عنکبوتی زمانی آغاز شد که عمو بن در نتیجه انفعال او به قتل رسید. از آن زمان، اسپایدرمن به طور مداوم به دنبال قهرمان و مرد بهتری بوده است. اسپایدی برای اولین دوره اصلی خود به عنوان یک قهرمان، عمدتاً به تنهایی کار می کرد و یاد می گرفت که از توانایی های خود از طریق آزمون و خطا استفاده کند.

با ادامه کارش، اسپایدی بیشتر با قهرمانان دیگر همکاری می کرد و به طور منظم با دردویل و چهار شگفت انگیز تمرین می کرد. اسپایدی نیز بعداً به انتقام جویان پیوست و حتی به عنوان عضوی از مؤسسه خاویر خدمت کرد و آموزش های خود را با قهرمانانی مانند کاپیتان آمریکا، ولورین و ازکیل با قدرت عنکبوت ادامه داد.

شانگ چی – دانش آموز استاد می شود

بر خلاف مرد عنکبوتی، شانگ چی از بدو تولد برای جنگنده بودن آموزش دیده است. به عنوان پسر جنایتکار ژنگ زو، شانگ چی بزرگ شد تا جنگ و تاکتیک برای او طبیعت دوم باشد. حتی پس از دور شدن از پدر شرورش پس از اولین مأموریتش، شانگ چی همچنان یک رزمنده استاد باقی مانده است.

به عنوان یک مبارز مستقل جنایی، شانگ چی به استفاده از مهارت های رزمی، آموزش و نبرد در کنار قهرمانانی مانند آیرون فیست، لوک کیج و پلنگ سیاه ادامه داد. با این حال، تقریباً همه این قهرمانان، شانگ چی را به عنوان یک جنگنده قدرتمند می شناسند.

مرد عنکبوتی و شانگ چی در دنیای سینمایی مارول

مرد عنکبوتی و شانگ چی علاوه بر اینکه جزو کمیک‌های کلاسیک هستند، هر دو شخصیت‌های مشهور دنیای سینمایی مارول هستند. فیلم‌های مرد عنکبوتی و شانگ چی موفقیت‌های تجاری بودند.

اگرچه اسپایدی مدت طولانی تری در دنیای سینمایی مارول (MCU) دارد، اما تک نمایش شانگ چی از همتای عنکبوتی خود چشمگیرتر است. مرد عنکبوتی در کنار قدرتمندترین قهرمانان زمین جنگیده است، اما حتی او در برابر شخصیت هایی مانند دکتر اختاپوس آلفرد مولینا به کمک نیاز داشته است. با این حال، شانگ چی در مدت کوتاهی که روی صفحه نمایش داشت ثابت کرد که می‌تواند با ارتش‌ها، بهترین پدر عرفانی‌اش، مبارزه کند و حتی اژدهای شیطان‌های فوق‌بعدی را بکشد.

چه کسی برنده می شود؟

بررسی تاریخچه مرد عنکبوتی و شانگ چی به ارزیابی قدرت ها، تمرینات، شاهکارها و انطباق های MCU آنها کمک می کند. هر قهرمانی قدرتمندتر از چیزی است که به آسانی آشکار می شود، در نمایش قدرت، سرعت، استقامت و قدرت تقریباً خداگونه است. با این حال، در نهایت، برنده نبرد بین این دو مرد عنکبوتی خواهد بود.

اگرچه تمرین شانگ چی گسترده تر است، حتی تا جایی که به مرد عنکبوتی کمک کرد تا هنر رزمی خود را توسعه دهد، سرعت و تحرک مطلق اسپایدی همراه با رکورد او در شکست دادن حریفانی که خارج از لیگ او هستند، به او برتری می دهد. در حالی که هر سازنده ای می تواند داستان ارزشمندی بنویسد که در آن هر یک از قهرمانان پیروز است، واقعیت ها اسپایدی را قوی ترین رقیب در این مبارزه نشان می دهند.

منبع : نتگام، cbr

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *