مقایسه گوشی های سامسونگ و شیائومی
رپورتاژ آگهی

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، وقتی صحبت از بالاترین رتبه گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید، این دو سازنده دائماً به عنوان برندهای برتر در حال مبارزه هستند. در ادامه به مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ خواهیم پرداخت.

شیائومی یا سامسونگ؟ هنگامی‌که در سال 2023 به دنبال گوشی هوشمند اندرویدی می‌گردید؛ به سختی می‌توانید از این سوال بگذرید! وقتی صحبت از بالاترین رتبه گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید، این دو سازنده دائماً به عنوان برندهای برتر در حال مبارزه هستند. در ادامه به مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ خواهیم پرداخت.

هنگام خرید گوشی باید بدانید که بین محبوب‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، شیائومی و سامسونگ دقیقاً در بالای رده‌بندی قرار دارند. در حالی‌که سامسونگ بیش از یک دهه است که با طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند گلکسی خود پادشاه‌ی می‌کند اما شیائومی همچنان یک شرکت نسبتاً جوان باقی مانده است. با این وجود، غول الکترونیک چینی اخیراً توانسته است، سهم بزرگی از بازار غرب را به خود اختصاص دهد.

هر دو سازنده به اندروید متکی هستند و محدوده قیمتی گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. به همین دلیل، ما در این مقاله قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان‌رده برندهای سامسونگ و شیائومی را با هم مقایسه می‌کنیم. علاوه‌بر این، ما به شما خواهیم گفت که این سیستم مربوطه چقدر بزرگ است؛ همچنین سامسونگ و شیائومی چگونه اندروید را در پوسته خود به کار گرفته‌اند.

مقایسه گوشی های سامسونگ و شیائومی

مقایسه قیمت گوشی‌ های سامسونگ و شیائومی

شیائومی نمونه بارز سازنده‌ای است که به اصطلاح “تلفن‌های سریع” تولید می‌کند. به عبارت دیگر، خرید گوشی‌ شیائومی ارزان است و پس از حدود دو سال به پایان چرخه عمر خود می‌رسند. این سازنده، فناوری‌ شارژ سریع را ارائه می‌کند که طول عمر باتری را کاهش می‌دهد. تنها گران‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی با سه سال به‌روزرسانی امنیتی، ضمانت به‌روزرسانی طولانی‌تری ارائه می‌دهند.

اما داستان در مورد سامسونگ کمی متفاوت‌تر است. همان‌طور که قبلا ذکر شد، اکنون بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ به‌روزرسانی‌های طولانی مدت را دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال، دستگاه‌های جدید سری S22 تا سال 2027 قابل استفاده هستند. طرز کار این گوشی‌ها به اندازه‌ای خوب است که دستگاه‌ها می‌توانند با کمی دقت و احتیاط بیشتر تا آن زمان دوام بیاورند. با این حال، حتی سامسونگ نیز با گوشی‌های هوشمند سطح پایین خود از فرهنگ تلفن‌های سریع مصون نیست. قانون کلی در اینجا این است: هر چه یک گوشی هوشمند سامسونگ گران‌تر باشد، از نظر تئوری می‌توانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

با این حال هیچ یک از برندها، گوشی‌های هوشمند پایداری ندارند. سامسونگ شارژر را در بسیاری از گوشی‌های هوشمند خود که گران هستند، حذف کرده است. شیائومی چیزی شبیه به Mi 11 را برنامه‌ریزی کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت برای بازار غرب، شارژر را از بسته بندی آن خارج نکند.

اگر استفاده طولانی مدت از گوشی هوشمند برای شما مهم است؛ باید به سراغ مدل‌هایی مانند Shiftphone یا Fairphone 4 بروید که به دلیل فرم ماژولی که دارند قابل تعمیر و ارتقا هستند.

بررسی قیمت و خرید انواع گوشی موبایل

بهترین گوشی‌های سری می از نظر قیمت

مقایسه گوشی‌ های سامسونگ و شیائومی بر اساس ویژگی‌ها

قدمت شرکت سامسونگ به سال 1940 بر می‌گردد. در تمام طول عمر خود، شهرت بی‌عیب و نقصی براساس تولید باکیفیت دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف داشته است. با این حال، گوشی‌های هوشمند سامسونگ 10 سال پیش به بازار وارد شدند؛ اما بلافاصله مانند هر محصول دیگر این شرکت، تقاضای زیادی برای آن‌ها پیدا شد. یکی از ویژگی‌های متمایز آن‌ها، رضایت سلیقه طیف گسترده‌ای از خریداران بود که هم ابزارهای لوکس و هم مدل‌های ارزان قیمت را پوشش می‌داد. با این حال، طرز کار دستگاه‌ها به همان اندازه بی‌عیب و نقص است.

تلفن‌های هوشمند سامسونگ دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند تا خواسته‌های طیف گسترده‌ای از مصرف کنندگان را برآورده کنند. یک گوشی سامسونگ پاسخگوی تمام نیازهای کاربران است. در زمان خرید موبایل تصمیم با شماست که انتخاب شما جدیدترین مدل و بالاترین قیمت گوشی سامسونگ همراه با قابلیت‌های پیشرفته باشد و یا یک گوشی برای کارهای معمولی روزانه نیاز داشته باشید.

از طرف دیگر، شیائومی تنها 10 سال پیش به عنوان یک برند شکل گرفت و بلافاصله شروع به عرضه گوشی‌های هوشمند کرد. اولین مدل‌ها به دلیل طراحی فلزی غیرمعمول و کیفیت عالی خود متمایز بودند. در سال 2020، شیائومی تصمیم گرفت تا بر سطح پیشرفته توسعه تسلط یابد و با سامسونگ و اپل به خط تولید پرچم‌داران ملحق شود.

کیفیت ساخت گوشی

البته عملکرد و کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند نیز بسته به همبستگی قیمت تغییر می‌کند. چیپست کوالکام اسنپدراگون 439 اساس گوشی‌های هوشمند و شیائومی ردمی 8A و سامسونگ گلکسی A01 است. که از آن یک نتیجه گیری واضح در مورد همان قابلیت‌های پردازنده کار وجود دارد.

در مدل‌های گران‌تر مانند Redmi Note 8 Pro و Samsung Galaxy A51، مقایسه بسیار جالب‌تر است. مدل‌های پریمیوم شیائومی می 10 پرو و ​​گلکسی اس 20 اولترا به ترتیب مبتنی بر پردازنده‌های لوکس کوالکام اسنپدراگون و اگزینوس سامسونگ هستند. حتی با ویژگی‌های مشابه، شیائومی حریف بسیار قابل اعتمادتری محسوب می‌شود و امتیاز بیش‌تری نسبت به سامسونگ دریافت کرده است.

عمر باتری

ویژگی بارز همه محصولات با هر رده قیمتی شیائومی، پیشروی در عمر باتری است. سامسونگ هم مانند اپل یکی از برندهایی است که به سختی می‌تواند یک روز کار مداوم را تحمل کند. با این حال، تکنسین‌ها مصمم به ایجاد تغییرات اساسی هستند، مثلا در Galaxy A31 با یک‌بار شارژ این گوشی 2 روز دوام می‌آورد.

دوربین

هر دو برند گوشی‌هایی با عملکرد دوربین خوب را ارائه می‌دهند. دستگاه‌های سامسونگ به ارائه برخی از بهترین گوشی‌های دوربین‌دار در بازار شهرت دارند. دستگاه‌های شیائومی همچنین عملکرد دوربین خوبی را ارائه می‌دهند، در برخی از مدل‌ها ویژگی‌هایی مانند دوربین دوتایی یا سه‌گانه عقب و سنسورهای با وضوح بالا ارائه می‌شود.

قدرت پردازشی و سرعت اجرا

همان‌طور که از نام آن پیداست، رابط کاربری One UI سامسونگ در تمام دستگاه‌های اندرویدی سازنده استفاده می‌شود. رابط اندرویدی بهینه‌سازی شده سامسونگ در میان پوسته‌ها یک چیز زیبایی محسوب می‌شود و ویژگی‌های اضافی متعددی مانند ویژگی‌های چندوظیفه‌ای گسترده، پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ، و پشتیبانی بومی از خدمات سامسونگ مانند S Cloud را ارائه می‌دهد.

جدای از ویژگی‌ها، می‌توانید منتظر این واقعیت باشید که سرویس‌های خود سامسونگ از قبل بارگذاری نشده باشند. با تعداد زیادی bloatware و به‌روز رسانی نرم افزار معمولاً برای مدت طولانی‌تری ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که سازنده سیاست به‌روزرسانی را برای مدل‌های انتخابی (بالا رده) تنها به چهار نسخه اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی در ابتدای سال 2022 گسترش داد.

با این حال، در نرم افزار سامسونگ نیز همه چیز عالی نیست. اندازه عظیم سیستم عامل‌های سامسونگ در بررسی‌ها برجسته می‌شود. بنابراین، حتی قبل از راه‌اندازی گوشی هوشمند سامسونگ، باید تا 15 درصد از فضای ذخیره‌سازی موجود را مصرف کنید.

سامسونگ همچنین به طور فزاینده‌ای روی پیاده سازی سیستم سخت افزاری و نرم افزاری خود کار می‌کند. به عنوان مثال، شما فقط می‌توانید از ویژگی چند جفت شدن Samsung Galaxy Buds Pro با سایر دستگاه‌های سامسونگ استفاده کنید.

نمایشگر

سامسونگ به خاطر نمایشگرهای Super AMOLED خود که مشکی عمیق، رنگ‌های زنده و زاویه دید خوب را ارائه می‌کنند، شناخته شده است. از طرف دیگر، شیائومی از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کند که دقت رنگ و زاویه دید مناسبی را ارائه می‌دهند، اما رنگ مشکی به عمق نمایشگرهای AMOLED نیست.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *