سبزیجات منجمد
سلامت

میوه ها و سبزیجات منجمدی که بهتر از تازه هستند

10 میوه و سبزیجاتی که بهتر است منجمد بخرید را در سایت نتگام معرفی میکنیم.میوه ها و سبزیجات تازه خوشمزه هستند، اما آیا سالم تر از نوع منجمد هستند؟ در اینجا محصولی است که در واقع بهتر است آن را منجمد بخرید.

هویج

ممکن است وقتی یک کیسه بزرگ هویج می‌خرید نیت خوبی داشته باشید، اما خوردن همه آن‌ها قبل از خراب شدن آنها ممکن است سخت باشد. هویج منجمد یک گزینه عالی است زیرا سطوح بالای بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌ها از طریق فرآیند انجماد در سبزیجات حبس شده‌اند و این اطمینان را می‌دهد که فواید سلامتی قدرتمندی مانند بهبود بینایی، پوست زیبا، پیشگیری از سرطان و ضد پیری دارد.

نخود فرنگی

نخود فرنگی منجمد یک گزینه مقرون به صرفه و راحت برای دریافت یک وعده اضافی سبزیجات روزانه است. نخود سبز را می توان به راحتی به سوپ، خورش یا سالاد اضافه کرد یا به عنوان یک غذای جانبی ساده سرو کرد. نخود فرنگی یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید بخورید.

انبه

انبه ها معمولا در فروشگاه بیش از حد رسیده یا کم رسیده اند. بعلاوه انبه هنگام پوست کندن و برش دادن آنها کمی وقت گیر و نامرتب است. انبه منجمد همیشه یک جزء اصلی در فریزر من است. یک کیسه انبه یخ زده کاربردهای بالقوه بیشتری نسبت به تهیه اسموتی دارد. هاربستریت انبه یخ زده خود را ذوب می کند و از آن در پارفه، سالاد، و در غلات مخلوط برای یک پیچش گرمسیری استفاده می کند.

توت ها

یکی از دلایل عملی خرید میوه ها و سبزیجات به صورت منجمد فصلی بودن آنهاست و اغلب باید از کشورهای دیگر وارد شوند. برای اینکه توت‌ها تا زمانی که به دست ما می‌رسند، رسیده باشند، اغلب به شکل قبل از رسیده‌شان چیده می‌شوند و در طول سفر طولانی‌شان به خواربارفروشی، برخی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاه توت در زمان خارج از فصل منجمد ارزش بهتری دارند، زیرا بلافاصله پس از چیدن مواد مغذی خود را از دست می دهند.

اسفناج

اسفناج تازه زمانی که قصد دارید آن را به صورت خام بخورید عالی است، اما اسفناج منجمد ممکن است در دستور العمل هایی که نیاز به پختن دارند بهتر باشد. هاربستریت می گوید: اگر اسفناج را به سس، سوپ، خورش یا کاسرول اضافه می کنید، گزینه منجمد را در نظر بگیرید. اسفناج تازه هنگام پخته شدن حجم قابل توجهی از دست می دهد و برخی از مواد مغذی به دلیل آبشویی از بین می رود. اسفناج یخ زده مقدار زیادی آب در خود نگه می دارد، بنابراین قبل از افزودن آن به دستور غذا، آن را در یک صافی مشبک آب کرده و زیر آب گرم قرار دهید. تکه های یخی را با انگشتان خود جدا کنید. پس از ذوب شدن، یک مشت اسفناج بردارید و آب آن را روی صافی فشار دهید. در اکثر دستور العمل ها، اسفناج کاملا خشک نیست، مگر اینکه آن را به یک ظرف ماکارونی خامه ای اضافه کنید یا یک شیرینی را پر کنید.

ذرت

یک غذای اصلی مورد علاقه تابستان، ذرت روی بلال است که در بسیاری از میزهای شام ارزشش را دارد زیرا خوشمزه، آسان برای تهیه و خوردن آن سرگرم کننده است. اما افسوس که ذرت فصل رشد کوتاهی دارد و ما با دو گزینه روبرو هستیم: کنسرو یا منجمد.به جای خرید در قوطی، که اغلب با آب نمک پر شده است، خرید منجمد را انتخاب کنید. مغزها در اوج فصل منجمد می‌شوند و در صورت نیاز به راحتی می‌پزند یا در مایکروویو می‌پزند.

کدو حلوایی

کدو حلوایی

کدو حلوایی یخ زده

وقتی هوس طعم‌های آجیلی و شیرین کدو می‌کنید اما وقت ندارید آن را پوست بگیرید و خرد کنید، کیسه‌ای از کدو حلوایی منجمد را بیرون بکشید. نه تنها بسیار راحت است، بلکه دارای کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی، سرطان سینه و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک کند.

هلو

چه کسی یک هلوی آبدار و شیرین را در تابستان نمی‌چشد؟ مانند ذرت، این تابستان مورد علاقه فصل بسیار کوتاهی فقط دو ماه دارد. هلوهای کنسرو شده، حتی زمانی که در حمام مایع شیرین خیس نمی شوند، مزه خوبی ندارند. به بخش فریزر بروید و هلوهای منجمد بدون شکر اضافه کنید. آنها به تنهایی برای خوردن بسیار خوشمزه هستند، اما اگر آنها را آب کنید و در یک کاسه خامه ای از بلغور جو دوسر بریزید، هلو می تواند صبح زمستانی را کمتر خسته کند. از هلوهای ذوب شده برای رویه پنکیک و وافل استفاده کنید یا ماست را هم بزنید. استفاده از آنها هنگام پخت پینه دوز و پای نیز عالی است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی در تمام طول سال در دسترس است، اما مگر اینکه به صورت محلی رشد کند، ممکن است برخی از مواد مغذی را از دست بدهد.میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C، مانند بروکلی، این ویتامین را در طول حمل‌ونقل، زمان ماندگاری طولانی و قرار گرفتن در معرض گرما و نور زیاد از دست می‌دهند. کلم بروکلی ممکن است یک هفته قبل از اینکه در قفسه محصولات قرار بگیرد، عمر کند، اما وقتی منجمد شود، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های خود را حفظ می کند. کلم بروکلی منجمد نیز همه کاره است: کلم بروکلی یخ زده را به فریتاتا اضافه کنید، کلم بروکلی یخ زده را در سس پاستا هم بزنید، آن را برای رویه پیتزا ذوب کنید یا سوپ درست کنید. بروکلی همچنین غذایی است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

لوبیا سبز

آیا تا به حال به خانه مادربزرگتان رفته اید و در ایوان نشسته اید تا لوبیا بچینید؟ او در مورد روزهای قدیم صحبت می کرد، در حالی که شما انتهای آن را جدا می کردید و آنها را در یک آبکش انباشته می کردید. ترد و سبز، این لوبیاها بهترین طعم تازه را دارند اما پس از پایان فصل رشد، قیمت آنها معمولاً چهار برابر بیشتر از انواع منجمد است. کنسرو یک گزینه است، اما آنها معمولا خیس هستند. لوبیا سبز منجمد حدود 90 درصد از ویتامین های B خود را حفظ می کند و منبع خوبی برای B2 است که یک ویتامین کلیدی برای تولید انرژی و ویتامین K است که بدن ما از آن برای لخته شدن خون استفاده می کند. آنها را با قارچ یا خلال بادام تفت دهید تا یک غذای جانبی خوشمزه داشته باشید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *