استفاده از فریزر
سلامت

نحوه به حداکثر رساندن استفاده از فریزر برای نگهداری محصول

سابقه جستجوی من در گوگل تقریباً به طور کامل از سؤالات انجماد مواد غذایی تشکیل شده است. به‌عنوان سرآشپز برای کسی که دائماً از این که پیاز بهاره را فقط در بسته‌های ضخیم می‌توان خرید اذیت می‌کند، همیشه به فکر راه‌هایی برای کاهش ضایعات غذا هستم. این تلاش در تابستان آشکارتر می شود، زمانی که محصولات تازه فراوان است و من طاقت جدایی از طعم های برتر را ندارم و باید استفاده از فریزر را تمرین کنم.

اشمیت می‌گوید: اگرچه من هنوز از روش‌های مختلف نگهداری هر سال برای نگهداری محصولات بومی خود استفاده می‌کنم، فکر می‌کنم انجماد مزایای زیادی نسبت به کنسرو کردن و کم‌آبی کردن دارد. نگرانی در مورد قوانین ایمن کنسرو کردن، اسیدیته و بوتولیسم با طراوت است. این به من امکان می دهد در آشپزخانه خلاق تر باشم. به علاوه، دیگر ساعت ها جلوی یک قوطی حلبی داغ بایستید کم‌آبی می‌تواند مفید باشد، اما غذاهای آب‌رسانی‌شده، به‌ویژه سبزیجات، همیشه برای من کم‌رنگ می‌شوند.

فریز تازه علاوه بر ارائه دستور العمل های مناسب برای نگهداری در سرد، بهترین روش برای تهیه مواد را به شما نشان می دهد تا پس از بسته بندی یخ، طعم خود را حفظ کنند.اگر به دنبال درمان نسخه آینده خود هستید، این نکات را برای به حداکثر رساندن استفاده از فریزر خود دنبال کنید.

در مورد نیازهای انجماد خود فعال باشید

همه ما آنجا بوده‌ایم: موزهای شما شروع به قهوه‌ای شدن کرده‌اند، بنابراین آنها را برای یک اسموتی یا نان موزی در فریزر قرار دهید. اما بهتر است میوه ها و سبزیجات را یک یا دو روز پس از خرید یا برداشت، فریز کنید، زمانی که مواد مغذی آنها در اوج است. اگر محصول شروع به خراب شدن کند، کیفیت در فریزر بهبود نمی یابد. بنابراین اگر می‌دانید که نمی‌توانید آن کیسه اسفناج را بخورید، نیمی از آن را قبل از اینکه تبدیل به تفاله شود، فریز کنید.

همچنین بخوانید : میوه ها و سبزیجات منجمدی که بهتر از تازه هستند

سبزیجات را قبل از انجماد سفید کنید

یادگیری بهترین روش آماده‌سازی هر میوه و سبزی برای فریزر کمک زیادی به شما خواهد کرد. فقط چیزها را در آنجا نیندازید. انجماد محصولات دشوار نیست، اما اگر کمی دانش داشته باشید، بهترین نتایج را خواهید گرفت. به عنوان مثال. بلانچ کردن یا خیر، از چه روش بلانچینگ استفاده می شود و بهترین روش بسته بندی یک محصول است.

بلانچینگ معمولاً نیاز به بخار سریع یا غوطه ور شدن در آب جوش دارد که پس از ورود به جعبه یخ، مواد گیاهی را حفظ می کند. اشمیت توضیح می دهد که میوه ها و سبزیجات حاوی آنزیم هایی هستند که با گذشت زمان خراب می شوند. انجماد این فعالیت آنزیمی را کند می کند، اما آن را به طور کامل متوقف نمی کند. اسید موجود در میوه به طور طبیعی آنزیم‌ها را خنثی می‌کند، اما بیشتر سبزیجات برای غیرفعال کردن آن‌ها به یک مرحله اضافی یک لحظه گرمای کوتاه نیاز دارند.

اینکه کدام روش را انتخاب می کنید به سبزیجات بستگی دارد برخی سبزیجات حتی ممکن است بعد از بلانچ کردن نیاز به حمام یخ داشته باشند. نتیجه نهایی ارزشش را دارد: هنگامی که سبزیجات شما ذوب شدند، متوجه رنگی زنده و بافت سفت خواهید شد. ماندگاری سبزیجات بلانچ شده 6 ماه بیشتر از خام منجمد است.

انجماد فلاش را در نظر بگیرید
هر چه یک ماده سریعتر یخ بزند، طعم بهتری در هنگام ذوب شدن دارد. وقتی آب یخ می زند، ابتدا کریستال های یخ تشکیل می شوند و در نهایت اندازه آن ها افزایش می یابد. سرعت انجماد آهسته کریستال‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌کند که دیواره‌های سلولی میوه‌ها و سبزیجات را می‌شکند و در نتیجه پس از ذوب شدن، بافتی مات و لطیف ایجاد می‌کند. انجماد سریع کریستال های کوچکتری ایجاد می کند که احتمال پارگی سلول ها کمتر است.

انجماد فلاش تکنیک ایجاد فاصله بین تکه های غذا و منجمد کردن آنها به طور جداگانه است، نه اینکه همه آنها را با هم در یک ظرف بسته بندی کنید و بسته را منجمد کنید. این فضا گردش بیشتری را فراهم می کند و در نتیجه انجماد سریعتر انجام می شود.

دفعه بعد که مقداری برش هلو یا گل کلم بروکلی دارید، آنها را روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی پهن کنید و در فریزر بگذارید. پس از سفت شدن تکه تکه ها، می توانید آنها را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی بیندازید. دیگر هرگز مجبور نخواهید بود که با تکه های بزرگ غذای منجمد سر و کار داشته باشید.

منبع : paperwriter

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *