بازی Metroid Prime Remastered
متفرقه

نقد و بررسی بازی Metroid Prime Remastered

بازی Metroid Prime Remastered داستان نسخه اصلی را دست نخورده باقی می گذارد. این یک سفر 13 ساعته در سراسر سیاره Tallon IV، زیستگاه سابق نژاد پرنده مانند Chozo است، قبل از اینکه توسط شهاب سنگی که ماده سمی Phazon را می گریست، خارج شود.

خط داستانی بازی

با این حال، Tallon IV در معابد سنگی ویران و جنگل‌های بارانی پر زرق و برق چوزو فراوان است، که اکنون توسط دزدان دریایی فضایی تسخیر شده است که امیدوارند از Phazon برای آزمایش‌های شیطانی خود استفاده کنند. ساموس او را فقط وقتی می‌بینید که سوم شخص سوار آسانسور می‌شود، با ناباوری به شیشه کلاه خود خیره می‌شود، یا وقتی نوری از انعکاس او در یک انفجار پرتو درخشان از نمای اول شخص خود می‌بینید، باید آنها را پایین بیاورد. با پیمایش بدن در حال سر خوردن، مسلح و زره پوش او، مصنوعات را بازیابی می‌کنم، محیط‌ها و موجودات تند و زننده را در آن‌ها اسکن می‌کنم تا به‌عنوان یادداشت‌های میدانی ضبط کنم، و در میان آدم‌های بد منفجر کنم.
بسیاری از این افراد، که در میان آنها یک حشره خوار به یاد ماندنی وجود دارد. بیگانگانی شبیه به خارپشت با پاهای دوکی، کره های گازی که شبیه ویروس کرونای جدید هستند، یا دزدان دریایی ماهیچه ای و خزنده فضایی که از گوشه های تاریک مبارزه بیرون می آیند تا شما را پایین بیاورند، این کار را نکردند. بیش از چند ثانیه طول می کشد تا در تنظیمات عادی بازی از بین بروم.

جزئیات داستانی

ساموس آران، شکارچی فضل بین کهکشانی، یک سیگنال پریشانی از یک ناوچه شکسته در مدار سیاره تالون IV دریافت می کند. پس از بررسی، این ناوچه نشان می‌دهد که یک کشتی تحقیقاتی دزدان دریایی فضایی است که محل آزمایش‌های ژنتیکی وحشتناک با استفاده از ماده مرموز Phazon است. در آنجا ساموس با دشمن خود متا ریدلی روبرو می شود که او را تا سطح تالون چهارم تعقیب می کند. این تنها به او بستگی دارد که مناطق به هم پیوسته سیاره را کاوش کند، اسرار تاریک آن را بررسی کند و به تهدید بین کهکشانی ناشی از Phazon پایان دهد.

مقایسه بازی Metroid Prime Remastered با دیگر گیم ها

از این آغاز خوش خیم، Metroid Prime خود را بیشتر به عنوان یک ماجراجویی از نوع لارا کرافت نشان می دهد تا یک تیرانداز، لحظات پرتنش ثانیه‌های پس از کشتن یک رئیس، از دست دادن یک پرش و لغزیدن در گودالی از ماگمای سوزان برای ادامه دادن به جلو، گرفتن ابزار بعدی، پایین رفتن از یک تونل مخفی دیگر، اضافه کردن تاریخچه Chozo بیشتر به دفترچه‌ام.

این کمک می کند که این نسخه Remastered بسیار بازسازی شده به نظر برسد. فراموش می کنم که این اولین بار در سال 2002 برای GameCube منتشر شد، که توسط دانه های نور نارنجی که از Orpheon مانند تارهای عنکبوتی که توسط خورشید داغ روشن می شوند، جدا می شوند، گرفته شده است، با گرافیک زیبا و کارتونی آن در حین پیشرفت.

ابروهای ساموس، از طریق انعکاس کلاه خود، رنگین کمانی کاملاً به رنگ پوست هستند. دشمنان خطاپذیر، برخی با مواردی از یخ بر روی پشت خود مانند پوسته لاک پشت، برخی با خطوط سفید دردناک الکتریسیته در حال ترقه زدن، و آن دزدان دریایی فضایی با پاهای بلند و جت پک هایشان، بسیار رنگارنگ مانند خرس های صمغی هستند.

اما Remastered فراموش نکرده که از کجا آمده است. جدای از پیش‌فرض «dual-stick»، برای کنترل مدرن و دوگانه، این بازی تنظیمات کنترلر قوی، از جمله «کلاسیک» را ارائه می‌کند که از کنترلر GameCube، «اشاره‌گر» الگوبرداری شده است، که «شبیه به Metroid Prime: Trilogy برای بازی می‌گوید Wii و ترکیبی که دو استیک و کلاسیک را ترکیب می‌کند. من بیشتر با دو استیک بازی می‌کنم، اگرچه احساس می‌کنم هیبرید یک محدودیت سرگرم‌کننده است، با یک کنترل چسبنده بالا و پایین که به نظرم برای بیماری حرکتی من مفید است.

نظر و امتیاز گیمرها

بازی Metroid Prime Remastered یک بازی ستاره‌دار طلایی است که سزاوار چنین رفتاری سلطنتی است، بازی‌ای که هر طرفدار سری باید با عجله به مجموعه سوییچ خود اضافه کند. و اگر به تازگی وارد بازی شده اید، بدانید که این یک اکشن ماجراجویی باکیفیت است حتی در مقایسه با بازی های امروزی، یک شاهکار واقعی که من حسادت می کنم که برای اولین بار در آن کاوش خواهید کرد.

نظر گیمر با نمره 95 از 100

Metroid Prime Remastered یک بازی آسان برای توصیه به کهنه‌کاران و تازه‌کاران است. جو، روایت محیطی، مبارزه، پازل، پلتفرمینگ. این کمی از همه کارها را انجام می دهد و همه چیز را به خوبی انجام می دهد، حتی با استانداردهای 2023. ساموس ملکه ژانر مترویدوانیا است و امروز دوباره به ما یادآوری می کند که چرا.

نظر گیمر با نمره 75 از 100

Metroid Prime Remastered یک بازسازی وفادار ضرب به ضرب از GameCube کلاسیک با یک تغییر بصری کاملاً صیقلی است. این یک تیرانداز ماجراجویی قوی باقی می ماند، حتی اگر رویکرد ساده آن برای پیشرفت بازیکن این روزها کمی غیر هیجان انگیز باشد. من مطمئناً از زمانم با آن متنفر نبوده‌ام، اگرچه از امتناع آن برای اعتبار مناسب تیمی که روی نسخه اصلی کار کرده‌اند متنفرم… شاید این نگرش صنعت نسبت به انتساب است که می‌تواند از بازسازی مجدد استفاده کند.

منبع: نتگام

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *