آب کرفس
سلامت

واقعاً نوشیدن آب کرفس با بدن شما چه می کند؟

برخی از مردم آبمیوه گیری را راهی آسان برای افزودن میوه ها و سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی خود می دانند. اگرچه این یک روند جدید یا هک رژیمی نیست، به ویژه آب کرفس لحظه به لحظه دارد. ادعاهای بی پایان سلامتی در مورد فواید آب کرفس فریبنده است – اما دانستن اینکه واقعاً چه کاری برای بدن شما انجام می دهد مفیدتر است.

 

آب کرفس به شدت آبرسان است

یکی از مزایای اصلی نوشیدن آب کرفس هیدراتاسیون است، به گفته علی وبستر، دکترا، RD، مدیر ارتباطات تغذیه در بنیاد شورای اطلاعات بین المللی غذا در واشنگتن دی سی، “با توجه به اینکه یک وعده 16 اونسی آب کرفس حاوی یک کرفس کامل، آب بیشتری نسبت به یک سبزی دست‌نخورده فراهم می‌کند.» او می‌گوید. مالینا ملکانی، RDN، سخنگوی آکادمی تغذیه، می‌افزاید: تعداد بسیار کمی از مردم یک کل کل کرفس را به عنوان منبع هیدراته می‌خورند، بنابراین می‌توان گفت که نوشیدن آن آب‌رسان‌تر است، زیرا می‌توانید به راحتی مقدار بیشتری را به شکل مایع مصرف کنید. و Dietetics و خالق سبک زندگی Wholitarian™ در چاودار، نیویورک.

وبستر می گوید، علاوه بر هیدراتاسیون و چند ویتامین و مواد معدنی، نوشیدن آب کرفس فواید بسیار کمی دارد. او می‌گوید: «بیشتر ادعاها درباره تأثیرات آب کرفس بر سلامتی حکایتی است – آنها به تجربه یک فرد پس از نوشیدن آن تکیه می‌کنند». اما حکایات شخصی با مدرک یکی نیستند. به‌علاوه، اگر فردی شروع به نوشیدن آب کرفس کند، احتمالاً تغییرات دیگری در شیوه زندگی ایجاد می‌کند که می‌تواند دلایلی مانند کاهش وزن یا شفاف‌تر شدن پوست را نیز به همراه داشته باشد. این 17 بهترین راز تغذیه سالم توسط متخصصان تغذیه است.

تقریباً تحقیقات کافی برای حمایت از سایر ادعاها وجود ندارد

با این حال، ادعاهای سلامتی آب کرفس که در اینترنت در حال چرخش است، شامل همه چیز از کمک به کاهش وزن و هضم غذا گرفته تا کاهش التهاب و پیشگیری از سرطان است. ملکانی و وبستر هشدار می دهند که این ادعاهای جدی و بالقوه خطرناک هستند. وبستر می‌گوید اول، هیچ مدرکی برای حمایت از توانایی آب کرفس برای کمک به کاهش وزن وجود ندارد. فرآیند آبمیوه گیری فیبر را از بین می برد که باعث می شود افراد احساس سیری کنند و به کاهش وزن کمک می کند. همین امر در مورد فواید گوارشی نیز صدق می کند. ملکانی می‌گوید: «بعضی از مردم فکر می‌کنند نوشیدن آن در اول صبح باعث بهبود هضم سایر غذاهایی که در طول روز می‌خورند، می‌شود.» با این حال، شواهد کافی برای حمایت از این تصور وجود ندارد.»

به طور مشابه، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آب کرفس از سرطان جلوگیری می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که انواع خاصی از میوه ها و سبزیجات یا در برابر برخی سرطان ها محافظت می کنند یا دارای اجزایی هستند که در برابر سرطان محافظت می کنند. با این حال، هیچ تحقیقی به طور خاص در مورد آب کرفس و این مزیت وجود ندارد. یک استثناء جزئی وجود دارد – کرفس کامل دارای فلاونوئیدی به نام آپیژنین است که در تحقیقات مبتنی بر سلول برخی از اثرات شیمیایی پیشگیری کننده را نشان می دهد. اما وبستر خاطرنشان می‌کند که این نتایج در آزمایش‌های کنترل‌شده روی انسان‌ها نشان داده نشده است – و باز هم، این درباره کرفس کامل صحبت می‌کند، نه آب آن. با این حال، ممکن است مزایای سلامتی بیشتری از آب کرفس وجود داشته باشد که محققان هنوز آن را مطالعه نکرده اند. تا آن زمان، بدانید که آب میوه تقریبا هیچ کاری برای بدن شما ندارد. در اینجا 13 “افسانه” سلامتی وجود دارد که درست است.

کرفس و آب کرفس هنوز هم می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند

با این حال، کرفس کامل یک بازی توپ غذایی متفاوت است. وبستر می گوید: «من می خواهم واضح بگویم که کرفس به خودی خود یک مکمل عالی برای یک روش سالم غذا خوردن است. ملکانی می گوید کرفس سرشار از مواد مغذی و منبع عالی فیبر، ویتامین K و C، منگنز، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فولات و ویتامین B6 و همچنین ریبوفلاوین است. به علاوه، کرفس کامل دارای خواص ضد التهابی است که سلامت پوشش روده را تقویت می کند و ممکن است به تنظیم هضم کمک کند. ملکانی می گوید: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کرفس کامل دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است که شامل کاهش خطر بیماری قلبی، بیماری کبد و نقرس می شود. با این حال، تحقیقات در مورد اینکه آیا آب کرفس فواید مشابهی دارد یا خیر، بسیار محدود است. اینها 33 خوراکی هستند که بسیار سالم تر از آن چیزی هستند که فکر می کردید.

با این حال، پس از آب‌گیری کرفس، مایع آن تلخ است و برخی از افراد ممکن است نیاز به افزودن شیرین‌کننده‌ها به طعم معده داشته باشند – که باعث افزایش کالری و محتوای قند می‌شود. ملکانی توصیه می کند به جای آن کرفس کامل را در اسموتی قرار دهید تا بتوانید بدون از بین بردن فیبر آن را بنوشید.

نکته پایانی این است که مانند هر چیز دیگری، آب کرفس درمان همه چیز نیست و نوشیدن آن دیگر عادات غذایی ناسالم یا سبک زندگی را از بین نمی برد. اگر از طعم آن لذت می برید، به آب میوه گیری ادامه دهید، از شیرین کننده های قندی دوری کنید و از میوه ها و سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که نوشیدن آب ساده یک روش به همان اندازه معتبر برای هیدراته کردن است – و شما نیازی به اضافه کردن مواد اضافی به معده آن ندارید. این 30 نکته تغذیه سالم را که ممکن است زندگی شما را تغییر دهد از دست ندهید.

4/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *