صدای فضایی اپل
متفرقه

ویژگی صدای فضایی اپل در حال محبوب شدن است Apple Music

به گزارش وبسایت نتگام به نظر می رسد که صدای فضایی اپل، در ماه مه سال 2021 معرفی شد، ثابت شده است که افزودنی عالی برای Apple Music است و شنوندگان بیشتری را به پلتفرم پخش موسیقی اپل می کشاند. AppleInsider گزارش می دهد.

بیش از نیمی از زیرمجموعه‌های Apple Music به Spatial Audio گوش می‌دهند

Spatial Audio قابلیتی است که اپل در کنفرانس WWDC در 17 می اعلام کرد و سپس در اواخر ژوئن سال گذشته راه اندازی شد. این ویژگی تجربه صدای فراگیرتری را برای Apple Music و البته هدفون ها و هدفون های پشتیبانی شده به ارمغان می آورد. اکنون، مدیران اپل آماری را در مورد استقبال از این ویژگی توسط زیرمجموعه‌های Apple Music و شنوندگان به اشتراک گذاشته‌اند. اپل اعلام کرد که بیش از نیمی از مشترکین Apple Music در واقع به Spatial Audio گوش می دهند. علاوه بر این، کوپرتینو همچنین اعلام کرده است که شرکت‌هایی که موسیقی خود را در Spatial Audio بازسازی کرده‌اند، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد گوش‌ها هستند.

صدای فضایی اپل

صدای فضایی اپل

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم. “The Weeknd” آلبوم “Starboy” را در سال 2016 به منظور حمایت از Spatial Audio مجدداً منتشر کرده بود و تعداد شنوندگانی که برای اولین بار در آن حضور داشتند 20 درصد افزایش یافت. این عدد هشت هفته پس از انتشار مجدد آلبوم در مقایسه با هشت هفته قبل از آن به دست می آید.

بیلی آیلیش برای «When We All Fall Sleep, Where Do We Go» خود شاهد همین رشد بود، در حالی که «Hollywood’s Bleeding» پست مالون 40 درصد بیشتر شنیده شد و «Lover» تیلور سویفت 50 درصد بیشتر شنونده دریافت کرد.

اپل همچنین گفته است که این افزایش ها تنها به موسیقی نسبتاً اخیر محدود نمی شود. برای مثال، «Here Comes the Sun» گروه بیتلز، شنوندگانی که برای اولین بار در آن حضور داشتند را 50 درصد افزایش داد و سپس 40 درصد از این شنوندگان به موسیقی بیشتری از گروه گوش دادند.

ریچل نیومن، مدیر سرمقاله و محتوای جهانی اپل موزیک، اظهار داشت که به لطف این که آنها به طرفداران خود روش جدیدی برای گوش دادن به موسیقی خود ارائه می دهند، در کاتالوگ پشتیبان هنرمندان افزایش زیادی پیدا کرده است. او افزود که بخشی از کلید این موفقیت این است که اطمینان حاصل شود که صدای فضایی برای همه انواع هنرمندان در سطوح مختلف بسیار قابل دسترسی است.

Spatial Audio تجربه ای فراگیر از شنیدن موسیقی را به شما می دهد

Spatial Audio به عنوان تفاوت اصلی بین Apple Music و رقبای آن دیده می شود که سرویس پخش موسیقی کوپرتینویی را متمایز می کند. ویژگی دیگری که به آن کمک می کند صدای Lossless است که همزمان با Spatial Audio در ماه می سال گذشته اعلام شد.

اکنون، هر آهنگ در کتابخانه Apple Music به صورت صدای Lossless در دسترس است. اگرچه این ویژگی به موفقیت کلی Apple Music کمک می کند، به گفته معاون Apple Music و Beats Oliver Schusser، این ویژگی در مقایسه با Spatial Audio یک ویژگی خاص است.

به گفته شوسر، چیزی که در مورد صدای Lossless وجود دارد این است که در هر نوع هدفون با بلوتوث یا اتصال بی سیم در جهان پخش نمی شود. برای آن، اپل یک ویژگی برای بازار انبوه داشت که تقریباً روی هر دستگاهی کار می‌کند و افراد متوجه تفاوت در تجربه گوش دادن به موسیقی خود می‌شوند.

او اضافه کرد که تعداد مشترکین Apple Music که در Spatial Audio به موسیقی گوش می دهند «واقعاً بسیار سریع» در حال رشد هستند و این رشد فراتر از انتظارات اپل است.

با این حال، اپل هیچ عدد خاصی در مورد تعداد آهنگ های موجود در Spatial Audio منتشر نکرده است. به گفته بیلبورد، این ویژگی با چند هزار آهنگ راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون هفت برابر شده است.

برای کسانی از شما که نمی‌دانند، Spatial Audio یک ویژگی است که توسط Dolby Atmos ارائه می‌شود، که باعث می‌شود صدا در اطراف شما باشد و وقتی به موسیقی در Spatial Audio گوش می‌دهید، می‌توانید خود را در موسیقی غوطه‌ور کنید که گویی در موسیقی است. در اطراف شما بازی می کند اگر می‌خواهید در مورد صدای فضایی بیشتر بدانید و آیا خوب است، می‌توانید مقاله ما را نیز بخوانید Rado M ما Spatial Audio را آزمایش می کند و آن را توضیح می دهد.

4/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *