ویژگی مدارس خوب
رپورتاژ آگهی

ویژگی مدارس خوب چیست ؟

ویژگی مدارس خوب چیست ؟ یک دانش اموز به طور میانگین شش ساعت از زمان خود را روزانه در مدرسه صرف میکند، از انجا که حتی زمان های حضور دانش اموز در منزل نیز بر کیفیت زندگی خانه و زمان حضورشان در …

یک دانش اموز به طور میانگین شش ساعت از زمان خود را روزانه در مدرسه صرف میکند، از انجا که حتی زمان های حضور دانش اموز در منزل نیز بر کیفیت زندگی خانه و زمان حضورشان در منزل نیز تاثیر گزار است به اهمیت این موضوع که باید مدارس خوب را برگزینیم نیز می افزاید ، اما ویژگی مدارس خوب چیست ؟ کیفیت نیمکت مدرسه ؟ دانش معلمان و تعهدشان؟ در این مطلب همراه ما باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

ویژگی مدارس خوب

چرا باید مدارس خوب را انتخاب کنیم؟

مدارس خوب یکی از الزامات مهم برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است. بدون مدرسه خوب و معلم خوب، جامعه خوبی را نمی توان انتظار داشت چرا که پایه علم و تربیت، از مدرسه است و در همه جای دنیا، این اصل، پذیرفته شده و روی آن سرمایه گذاری عظیمی می شود تا ماحصلش را در دانشگاه و جامعه و صنعت و فرهنگ، مشاهده کنند.

انتخاب مدرسه در بین  تعداد زیادی از مدارس بسیار سخت است همچنین سالانه صدها میلیارد تومان توسط جامعه خیرین مدرسه ساز برای نوسازی، بازسازی و احداث کلاس های درس، اختصاصی می یابد که تلاش می شود همگی ویژگی های یک مدرسه خوب را داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش، بزرگ ترین و در عین حال، کم بودجه ترین وزارت‌خانه کشور بوده که بار سنگین تربیت نسل آینده را بر عهده دارد و این باعث میشود که والدین بیش از بیش به انتخاب مدرسه خوب اهمیت بدهند.

اما مدرسه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

موارد زیر را می توان بخشی از معیارهای مهمی دانست که مدارس خوب برای تعلیم و تربیت فرزند شما باید دارا بوده  و از آن به عنوان استانداردی در انتخاب و تصمیم نهایی خود برای محل آموزشی فرزندان، بهره برد. مدرسه خوب، نقطه اغاز مهارت دوست یابی و اندیشه سازی است.

کیفیت نیمکت مدرسه

میز و صندلی دانش آموز یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات مدارس خوب است. اهمیت آن به این دلیل است که بیشترین وقت دآنش آموز بر روی آن سپری می شود. به همین دلیل استفاده از لوازم غیر استاندارد در مدرسه باعث خطرات و آسیب های جبران ناپذیر برای دانش آموزان خواهد شد. بهتر است هنگام خرید استاندارد لوازم را در اولویت قرار دهید تا از بروز مشکلات جسمی بر روی بدن دانش آموز جلوگیری به عمل آید. همچنین بهتر است نیمکت ها مناسب مقطع تحصیلی انتخاب شوند؛ زیرا نیمکت ها دارای اندازه و ابعاد ایده آل برای هر مقطع تحصیلی هستند. رعایت کردن شرایط استاندارد در مدارس به پیشرفت و رشد بچه ها کمک شایانی می کند. ارتقاء در رشد و سطح علمی دانش آموز، بر اعتماد به نفسشان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت همینطور میتوانید برای اطلاعات بیشتر از نحوه چیدمان نیمکت مدرسه به این مقاله مراجعه کنید.

معلم خوب

حتی اگر محیط مدرسه و ابزارهای تعلیم و تربیت، معمولی و سنتی و غیر فناورانه باشد، اما کادر آموزشی مجرب و کارآزموده در مدرسه مشغول به کار باشند، احتمالا یکی از ویژگی های یک مدرسه خوب را در این مکان آموزشی پیدا کرده اید. اگر مدرسه مورد نظر شما، کارد آموزشی حرفه ای دارد، حتما به فهرست انتخاب های شما به عنوان یکی از مدرسه های خوب اضافه شود.

هنگام فکر کردن به اینکه یک مدارس خوب چه ویژگی هایی دارند باید بدانید آن چه که موفقیت اصلی فرزند شما را در ۹ ماه تحصیلی تضمین می کند، معلم خوب است. معلم خوب، فقط فردی با مدرک دکتری در فلان رشته نیست. معلمی، یک حرفه و یک هنر است و نیاز به تجربه و آموزش دارد. معلم خوب، معلمی است که معلم خوب داشته و آموزش خوب دیده است. معلم خوب در یک مدرسه خوب، ضامن موفقیت خواهد بود.

فضای آموزشی

فضای آموزشی

اگر می پرسید که ویژگی های مدارس خوب چیست باید بدانید که مدرسه خوب را باید مدرسه ای دانست که فضای آموزشی کافی دارد. فضای کافی، الزاما، خیلی بزرگ نیست. حیاط مدرسه،جایی است که فرزند شما قرار است نه ماه از یک سال را در ان بگذراند و با دوستانش معاشرت کند اگر فضای آموزشی، کافی نباشد، یعنی راهرو ها کوچک باشد،‌ سقف کلاس ها کوتاه باشد، حیاط کوچک و دارای پستی و بلندی باشد، فضای آزمایشگاه ها، محدود و استقرار دانش آموزان در یک کلاس، بیش از حد مجاز باشد، حتما این مدرسه خوبی برای دانش آموز شما نیست. همانطور که میدانید دانش اموزان دهه ی شصت و هفتاد خاطره ی خوبی از مدارس ندارند و این نشان دهنده ی لزوم کیفیت در فضای اموزشیست .

 

مدارس خوب فاصله ی زیادی با محل زندگی دانش اموز ندارند

حتما میدانید که مدارس خوب، اغلب نزدیک محل زندگی شما نیست. اما، فاصله زیاد مدرسه  تا محل سکونت دانش آموز، یعنی هر روز، ۱ یا ۲ ساعت، صرف رفت و آمد شده و دانش آموز را خسته می کند.  مخصوصا در مقطع ابتدایی. به این موضوع توجه کنید. فاصله مدرسه تا خانه، برای دانش آموزانی که خودشان طی مسیر می کنند، اهمیت دارد و می تواند، بستر ناهنجاری های زیادی  باشد. برای همین، این فاصله با معقول باشد.

به فاصله مدرسه تا خانه مثل فاصله محل کار تا خانه نگاه نکنید. در اولی، تربیت یک انسان مهم است و در دومی، درآمد زایی. با هم، از نظر فرم و محتوا، بسیار تفاوت دارند. دانش اموزان از فاصله زیاد خانه تا مدرسه همواره شاکی هستند. یک مدرسه خوب نزدیک محل سکونت شما، بهتر از یک مدرسه عالی بسیار دور است. مگر این که شما برای ۱-۲ سال پایانی تحصیل، گزینه های ایده آلی پیدا کنید. از این رو اگر می خواهید بدانید مدرسه خوب چه ویژگی هایی دارد حتماً باید به مسافت مدرسه تا خانه تان فکر کنید.

 

جمع بندی

فضای آموزشی و مدارس خوب می تواند بر رفتارهای دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد. در محیط هایی که تعداد دانش آموزان بیشتر باشد، اگر نیمکت ها به درستی چیده نشوند، معلم نمی تواند به کسانی که در ردیف های پشتی نشسته اند توجه زیادی داشته باشد.این مسائل میتوانند بر روی دانش اموز تاثیر بسزایی بگذارند شما می توانید نیمکت مورد نیاز برای مدارس خود را از صنایع فلزی مهر، تولید کننده با کیفیت ترین میز و نیمکت مدرسه، با بیش از سه دهه تجربه در صنعت تولید، خریداری کنید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *