پروتئین گیاهی
سلامت

پروتئین گیاهی: چرا این پروتئین با طول عمر مرتبط است؟

می‌دانید که رژیم غذایی غنی از پروتئین برای ساختن استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی مهم است، اما در مورد کمک به عمر طولانی‌تر چطور؟ این چیزی است که علم در مورد پروتئین گیاهی و طول عمر می گوید.

محققان دائماً در جستجوی جام مقدس سبک زندگی هستند – سبکی که از سرطان جلوگیری می کند، حملات قلبی را دفع می کند و به شما کمک می کند طولانی تر زندگی کنید. مطالعات طولانی مدت نشان داده اند که خوردن غذاهای کامل و ورزش منظم پیری سالم را تسهیل می کند.

پروتئین گیاهی

پروتئین گیاهی

ویکی شانتا رتلنی، RDN می‌گوید: «هیچ نسخه رژیم غذایی کامل یا رویکردی یکسان برای سلامتی و طول عمر وجود ندارد، با این حال، غذاهای مفیدی وجود دارد که به بدن کمک می‌کند تا از بیماری‌ها جلوگیری کند و زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری را ایجاد کند.» ، مشاور آشپزی، سخنران و نویسنده رژیم غذایی کل بدن برای آدمک ها.

میشل روتنشتاین، متخصص تغذیه پیشگیرانه قلب در نیویورک، می‌گوید: «رژیم غذایی متعادل که شامل تمام درشت مغذی‌ها» – کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها – برای سلامتی مطلوب و عملکرد قلبی عروقی مهم است.

بنابراین تعادل سالم درشت مغذی ها چگونه است؟ تحقیقات منتشر شده در سال 2020 در مجله پزشکی BMJ دریافتند که خوردن پروتئین بیشتر، به ویژه پروتئین گیاهی، می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند.

ارتباط پروتئین و عمر طولانی

از برخی جهات، ارتباط بین پروتئین و طول عمر چیز جدیدی نیست. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیماری قلبی و سرطان علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است، اما تحقیقات قبلی نشان داده است که مصرف پروتئین گیاهی بیشتر می تواند خطر ابتلا به هر دو را کاهش دهد.

با خوردن غذاهایی که سلامت قلب و توانایی بدن شما را برای مبارزه با سرطان تقویت می کند، شانس زندگی طولانی و سالم را افزایش می دهید.

نویسندگان گزارش می‌گویند: «این یافته‌ها پیامدهای مهمی برای سلامت عمومی دارند، زیرا مصرف پروتئین گیاهی را می‌توان به راحتی با جایگزینی پروتئین حیوانی افزایش داد و می‌تواند تأثیر زیادی بر طول عمر داشته باشد». BMJ مطالعه.

انتخاب بهترین پروتئین

نویسندگان، گروهی از محققان آمریکایی و ایرانی، تصمیم گرفتند تا تعیین کنند کدام منابع پروتئین به احتمال زیاد به شما کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید. آنها به جای جمع آوری شرکت کنندگان برای یک مطالعه جدید، نتایج 32 مطالعه تکمیل شده را تجزیه و تحلیل و مقایسه کردند. این تحقیق که در طول 32 سال انجام شد و شامل 715128 مرد و زن بالای 18 سال بود، همگی چگونگی تأثیر مصرف پروتئین بر میزان مرگ و میر را بررسی کردند.

نتایج واضح بود: پروتئین گیاهی بیشتری بخورید تا زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید.

خوردن پروتئین گیاهی ممکن است خطر حمله قلبی را کاهش دهد

محققان دریافتند افرادی که بیشترین مصرف پروتئین را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان دریافت پروتئین را داشتند در طول دوره مطالعه ۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار داشتند. به نظر می رسید پروتئین گیاهی فواید بیشتری داشته باشد و با 8 درصد کاهش خطر مرگ و میر به طور کلی و 12 درصد کاهش خطر مرگ قلبی عروقی در طول مطالعه مرتبط بود.

روتنشتاین می گوید این به این دلیل است که “پروتئین های گیاهی با بسیاری از مواد مغذی پر شده اند که به بهینه سازی سلامت رگ های خونی کمک می کنند.”

غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت، تخم مرغ، ماهی و شیر و پروتئین های گیاهی شامل آجیل، لوبیا، توفو و سایر غذاها هستند.

پروتئین گیاهی با طول عمر مرتبط است

با توجه به بررسی تحقیقاتی، افزایش مصرف روزانه پروتئین گیاهی فقط به میزان 3 درصد ممکن است خطر مرگ زودهنگام را تا 5 درصد کاهش دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما حدود 2500 کالری در روز مصرف می کنید. برای بهره مندی از مزایای پروتئین گیاهی، می توانید 75 کالری از یک نوع غذای متفاوت – یک تکه نان، یک سیب کوچک یا یک چوب پنیر رشته ای – را با آجیل یا لوبیا تعویض کنید. (در اینجا قوانین ساده تری برای زندگی تا 100 سالگی وجود دارد.)

سه نکته برای مصرف بیشتر پروتئین گیاهی

چه بخواهید برخی از پروتئین های حیوانی مورد علاقه خود را با پروتئین های گیاهی جایگزین کنید یا به سادگی تنوع بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، به راحتی می توانید آجیل یا لوبیاهای مفید برای قلب را در روز خود بگنجانید. برخی از آجیل‌های سالم شامل گردو، بادام و پسته هستند. لوبیاهای رنگارنگ و خوش طعم زیادی از جمله سیاه، چیتی، سفید و گاربانزو برای امتحان کردن وجود دارد.

دوشنبه های بدون گوشت را امتحان کنید

در حالی که خوردن پروتئین بیشتر می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید، خوردن بیش از حد گوشت قرمز و سایر پروتئین های حیوانی می تواند با افزایش خطر افزایش وزن و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری نتیجه معکوس داشته باشد. خوردن وعده های غذایی بدون گوشت می تواند سالم تر و به همان اندازه لذت بخش باشد.

به طور کلی، نیازهای پروتئین بر اساس نیازهای فردی متفاوت است. با این حال، جایگزینی پروتئین‌های حیوانی با پروتئین‌های گیاهی با کیفیت بالا و حداقل یک روز در هفته بدون گوشت، ایده خوبی از نظر سلامتی است.» این بدان معنا نیست که شما باید پروتئین های حیوانی را به طور کامل حذف کنید. کاهش مصرف گوشت‌های قرمز و فرآوری‌شده و افزودن پروتئین‌های گیاهی بیشتر به برنامه‌های غذایی هفتگی می‌تواند ترکیبی از مواد مغذی گیاهی را ارائه دهد که می‌تواند برای سلامت کلی شما مفید باشد. این میله های پروتئین گیاهی مورد تایید متخصصان تغذیه را نیز امتحان کنید.

اگر به دنبال یک رژیم غذایی کاملاً گیاهی هستید، در اینجا شش راه برای گیاهخواری آورده شده است.

از انواع منابع پروتئین گیاهی لذت ببرید

بسته به سابقه شخصی و خانوادگی شما، روتنشتاین حداقل 5 تا 7 وعده پروتئین گیاهی در هفته را توصیه می کند تا واقعاً خطر حمله قلبی و سایر علل مرگ زودرس را کاهش دهد. به راحتی می توان فرض کرد که پروتئین گیاهی فقط آجیل یا توفو است – اما اگر قرار است روزانه یک وعده پروتئین گیاهی بخورید، چرا از این فرصت برای امتحان انواع غذاهای خوشمزه جدید استفاده نکنید؟

شانتا رتلنی می‌گوید: «لوبیا، نخود، عدس، کینوا، توفو، تمپه و سیتان، و همچنین مغزها و کره‌های آجیل حاوی پروتئین و فیبر هستند و برخی حاوی چربی‌های مفید برای قلب هستند که برای سلامت کلی مفید هستند.» این دستور پخت وگان با پروتئین بالا را امتحان کنید که آسان و خوشمزه است.

رژیم غذایی خود را به آرامی تغییر دهید

رم در یک روز ساخته نشده است و تغییر عادات غذایی شما نیز به زمان نیاز دارد. روتنشتاین می‌گوید: «توجه به این نکته مهم است که برخی از پروتئین‌های گیاهی ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش شوند، اگر بخشی از رژیم غذایی شما نباشد. او افزودن پروتئین های گیاهی را به تدریج برای “اجرای بهینه” توصیه می کند.

او می‌افزاید: «اگر مقاومت به انسولین یا دیابت ممکن است یک عامل خطر برای شما باشد، من بیشتر روی لوبیا، توفو، حبوبات و آجیل تمرکز می‌کنم، در مقابل نان، غلات و پاستاهای ذکر شده.

یک رژیم غذایی متعادل همچنان کلیدی است

Shanta Retelny و Routhenstein هر دو نسبت به ایجاد یک رژیم غذایی مبتنی بر یک گروه غذایی هشدار می دهند، حتی اگر پروتئین گیاهی برای قلب سالم باشد.

شانتا رتلنی می‌گوید: «وقتی نوبت به درک فواید گیاهان برای سلامت کلی و طول عمر می‌رسد، کوه یخ علمی را نوک می‌دهیم.» او همچنین خاطرنشان می‌کند که اگرچه این مطالعه نشان می‌دهد که پروتئین گیاهی کلیدی برای زندگی طولانی‌تر است، اما مطالعات دیگر نشان داده‌اند که «در افرادی که به طور منظم ماهی می‌خورند، خطر مرگ ناشی از هر علتی نسبت به افرادی که اغلب ماهی مصرف نمی‌کنند، کمتر است.» به عبارت دیگر، تحقیقات بیشتری برای یافتن یک رژیم غذایی کاملاً متعادل برای زندگی طولانی ضروری است.

روتنشتاین می افزاید: «مهم است که اطمینان حاصل شود که نه تنها بر روی غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید، بلکه بر غذاهایی که باید اضافه کنید تمرکز کنید.» پس از خوردن آجیل، توفو یا لوبیا لذت ببرید، اما میوه‌ها، سبزیجات و دیگر غذاهای سالم گیاهی را کنار نگذارید.

در مرحله بعد، دریابید که چرا بدن شما نیز برای رشد به چربی نیاز دارد.

4/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *