پروبیوتیک ها
سلامت

چرا بعد از آنتی بیوتیک ، پروبیوتیک مصرف کنیم؟

دانستن پاسخ می تواند از روده شما محافظت کند.ممکن است فکر کرده باشید که آیا باید پس از آنتی بیوتیک از پروبیوتیک استفاده کنید یا خیر. شاید شما در مورد این استراتژی خوانده باشید یا شاید پزشک شما آن را توصیه کرده باشد. در هر صورت، آیا واقعاً همه چیز را در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید می دانید؟ آیا حتی باید آنها را به شکل مکمل مصرف کنید یا غذا بهتر است؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد پروبیوتیک ها و آنتی بیوتیک ها با ما همراه باشید.

پروبیوتیک چیست؟

سر و صدای زیادی در مورد پروبیوتیک ها وجود دارد. با این حال، بسیاری از مردم دقیقاً نمی دانند پروبیوتیک ها چیستند. دکتر کوین گبک، پزشک خانواده و پزشکی ورزشی می‌گوید: پروبیوتیک‌ها بخشی از چیزی هستند که به عنوان میکروبیوم جمعی ما شناخته می‌شود، که جامعه باکتری‌ها در سیستم گوارشی ما است. پروبیوتیک ها که اغلب به عنوان باکتری های خوب شناخته می شوند، شامل باکتری های زنده و مخمرهایی هستند که روده شما را سالم نگه می دارند.

چرا بعد از آنتی بیوتیک پروبیوتیک مصرف کنیم؟

هنگامی که آنتی بیوتیک مصرف می کنید، باکتری های بد و خوب بدن شما را از بین می برند و این می تواند باعث تعدادی از عوارض جانبی آنتی بیوتیک شود. برخی از افراد عوارض جانبی گوارشی مانند درد شکم و اسهال را تجربه می کنند و زنان ممکن است به عفونت های قارچی واژن مبتلا شوند.

در مورد اسهال که هنگام مصرف آنتی بیوتیک رایج است، به آن اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک گفته می شود. تجزیه و تحلیل منتشر شده در شماره 2017 از آنتی بیوتیک ها اشاره می‌کند که استفاده از پروبیوتیک‌ها برای پیشگیری از اسهال مرتبط با آنتی‌بیوتیک، خطر ابتلا به AAD را تا 51 درصد کاهش می‌دهد و اضافه می‌کند که این روش نیز یک روش بی‌خطر تلقی می‌شود. مصرف پروبیوتیک‌ها همراه با آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند به پر کردن مقدار باکتری خوب و حفظ تعادل باکتری‌های خوب و بد کمک کند.

چه زمانی باید پروبیوتیک مصرف کنید و برای چه مدت

اطلاعات تا کنون در مورد بهترین زمان مصرف پروبیوتیک ها نامشخص است، بنابراین، در حال حاضر، انتخاب با شماست. دکتر گبک می گوید: می توانید قبل از مصرف آنتی بیوتیک یا همزمان پروبیوتیک ها را مصرف کنید. او می گوید: بیماران می توانند به طور بالقوه از این عوارض شناخته شده مرتبط با آنتی بیوتیک با استفاده پیشگیرانه از یک پروبیوتیک برای به حداقل رساندن اختلال در باکتری های روده بدن اجتناب کنند. همچنین ممکن است عاقلانه باشد که چند هفته پس از مصرف آنتی بیوتیک به مصرف پروبیوتیک ها ادامه دهید، زیرا بدن شما به سازگاری ادامه می دهد. البته، همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین برنامه را برای شما ارائه دهد.

پاداش سلامتی پروبیوتیک

با یا بدون آنتی بیوتیک به کنار، پروبیوتیک ها برای سلامت کلی شما مفید هستند. طبق گفته کلینیک مایو، پروبیوتیک هایی مانند کفیر و ماست ممکن است به بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش آلرژی و التهاب کمک کنند.
شما همچنین می توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا از غذاهای طبیعی غنی از پروبیوتیک استفاده کنید. ماست و کفیر، اما منابع غیر لبنی مانند کلم ترش، کیمچی، تمپه و میسو نیز وجود دارد. دکتر گبک می گوید: خوردن مواد غذایی غنی از پروبیوتیک به مصرف مکمل ها ارجحیت دارد. یکی از دلایل این است که بسیاری از غذاهای غنی از پروبیوتیک نیز غنی از ویتامین ها و مواد مغذی هستند، که یکی دیگر از اجزای مهم برای بهزیستی کلی است.

تحقیق کن

همه مکمل های پروبیوتیک یکسان در نظر گرفته نمی شوند. به عنوان مثال، مرکز سلامت مکمل و یکپارچه بیان می کند که فقط به دلیل نوع خاصی از پروبیوتیک، لاکتوباسیلوس، به پیشگیری از یک بیماری کمک می کند، این لزوماً به این معنی نیست که هیچ یک از آنهابیفیدوباکتریوم پروبیوتیک ها هم همین کار را می کنند. بنابراین، مهم است که پروبیوتیک‌ها را در قالب یک رویکرد یک‌اندازه برای همه در نظر نگیریم.
همچنین، مرکز سلامت مکمل و یکپارچه خاطرنشان می کند که سازمان غذا و داروی ایالات متحده  هیچ پروبیوتیکی را برای پیشگیری یا درمان هر گونه مشکل سلامتی تایید نکرده است. در واقع، برخی معتقدند که رشد سریع در بازاریابی و استفاده از پروبیوتیک ها ممکن است برای بسیاری از کاربردها و مزایای پیشنهادی آنها از تحقیقات علمی پیشی گرفته باشد. مطالعه اخیر در مجله سلول دریافتند که مکمل‌های پروبیوتیک همیشه به‌طور موثر مجرای روده شما را کلونیزه نمی‌کنند. از تبلیغات یا محصولاتی که بیش از حد خوب به نظر می رسند که واقعی باشند، آگاه باشید.
برای اینکه مطمئن شوید بهترین ها را دریافت می کنید، از یک برند معتبر استفاده کنید. مثل همیشه، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید، تحقیق کنید و بررسی های شخص ثالث مورد اعتماد را بررسی کنید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *