چگونه آووکادو بخریم
سلامت

چگونه آووکادو بخریم و بدانیم چه زمانی رسیده است

همه ما آن را پشت سر گذاشته ایم. جایی که وقتی آووکادو را باز می‌کنیم، به نظر می‌رسد که سفت شده یا تغییر رنگ داده است. شما حتی ممکن است الگوهای رفتاری در مورد کوچک بودن پنجره اوج بلوغ را دیده باشید. در حالی که چنین شوخی هایی ممکن است اغراق آمیز به نظر برسند، بسیاری از ما هنوز با این سوال درگیر هستیم که چگونه آووکادو بخریم و خوب انتخاب کنیم و تعیین کنیم که چه زمانی برای خوردن آماده است.

چگونه آووکادو را برش دهیم، سوراخ کنیم و پوست آن را جدا کنیم؟

اولین چیزی که باید بررسی شود ظاهر میوه است. آووکادو باید پوستی براق و بدون ترک و لکه های خشک داشته باشد. اکثریت قریب به اتفاق آووکادوهایی که فروخته می شوند، آووکادو هاس هستند که با رسیدن به تیره شدن تمایل دارند. از طرف دیگر، آووکادوهای سبز روشن باید ظرف چند روز آماده شوند، در حالی که آووکادوهای تیره به احتمال زیاد آماده خوردن هستند.

از لکه های تیره خودداری کنید. لکه های تیره می تواند نشانه کبودی یا لکه های بیش از حد رسیده باشد. اگر آووکادویی دیدید که پوست خالدار دارد، آن را برگردانید و چیز دیگری را انتخاب کنید. به طور کلی، رنگ و بافت یکنواخت را بررسی کنید. هر آووکادویی که از هر نظر ناهموار باشد یا خراب شده یا آسیب دیده است. در هر صورت، کیفیت میوه پایین آمده است.

یکی دیگر از نشانه های رسیده بودن رنگ زیر ساقه است. زمانی که ساقه برداشته شود، گودی کوچکی ایجاد می شود و آن گودی باید بیشتر شبیه رنگ داخل آووکادو باشد. بنابراین اگر گودی قهوه‌ای باشد، احتمالاً وقتی آن را باز می‌کنید، لکه‌های قهوه‌ای زیادی خواهید دید. اما اگر آن گودی کوچک به رنگ زرد ،سبز باشد، احتمالاً یک برنده دارید با این حال، اگر هنوز خیلی زرد است، احتمالا به زمان بیشتری برای بلوغ نیاز دارد.

اما بهترین شاخص رسیدن آووکادو سفتی است. آن را به آرامی در کف دست خود فشار دهید. صنعت آووکادو خریداران را ترجیح می دهد که میوه را با انگشتان خود نیش بزنند و وقتی تحت فشار قرار گرفت، میوه آماده خوردن است. آووکادوهای سفت را باید در دمای اتاق رها کنید تا به رسیدن ادامه دهند.

می‌توانید با قرار دادن آووکادو در یک کیسه کاغذی، فرآیند رسیدن را تسریع کنید و با افزودن یک میوه اتیلن‌ساز دیگر مانند سیب یا موز به کیسه، آن را سریع‌تر کنید. به طور مشابه، اگر نمی خواهید آووکادو به این سرعت برسد، از چنین میوه هایی دور نگه دارید.

کدام میوه ها و سبزیجات را باید و نباید با هم نگهداری کرد

زمانی که آووکادو رسید، بهتر است روز بعد خورده شود. اگر قصد ندارید به این زودی آووکادو بخورید، می توانید آن را در یخچال قرار دهید تا روند رسیدن آن را کندتر کند و چند روز بیشتر به آن عمر کند. هنگامی که آووکادو فوق العاده نرم شد، احتمالاً به دلیل کمپوست است.

با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که دفعه بعد که به خرید می روید، زمانی که می خواهید آووکادو بخورید، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید برای هفته بعد هر روز نان تست آووکادو را برای صبحانه میل کنید، مقداری از آن را بخرید که اکنون رسیده و برخی دیگر که هنوز رسیده نشده اند.

منبع : نتگام ، wikihow

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *