مدیتیشن
سلامت

چگونه از مدیتیشن سود ببرید حتی اگر در آن بد باشید

اگر چه شما همیشه در مورد مزایا سلامتی می شنوید،اما واقعاً وارد شدن به مدیتیشن سخت است. بسیاری از افرادی که سعی در مدیتیشن دارند احساس می کنند شکست خورده اند. من یکی از آن افراد هستم و در ابتدا به این موضوع اشاره کردم که مدیتیشن ذهن آگاهی برای من مناسب نیست. تصور می‌کردم توپ ترس خاصی هستم که هرگز نمی‌توانست ذهنم را آرام کند. خوشبختانه، برخی از دوستان به همان اندازه مضطرب، اما بسیار روشنفکرتر، با من در میان گذاشتند که چگونه می توانم این تمرین را تغییر دهم و اجازه دهید به شما بگویم مدیتیشن زمانی آرامش‌بخش‌تر است که این ایده را کنار بگذارید که تنها یک راه درست برای انجام آن وجود دارد. در اینجا نحوه غلبه بر بلوک ذهنی شکست در مدیتیشن آمده است.

مدیتیشن را دوباره قاب بندی کنید

هر بار که سعی کردم مدیتیشن را شروع کنم، با معمای مشابهی روبرو شدم: فکر می کنم قرار نیست به چیزی فکر کنم، که طبیعتاً باعث می شود به همه چیز فکر کنم.

کلید شروع مدیتیشن این است که تمرین را به دور از هدف پاکسازی ذهن خود و به سمت هدف شاهد افکار خود تنظیم کنید. برای بسیاری از ما، دستورالعمل فکر نکن بیهوده و استرس زا است. در عوض، یک رویکرد عملی تر این است که هر فکری را که به سرتان می آید بپذیرید و در آغوش بگیرید.

چالش این است که عقب بنشینید و اجازه دهید افکار بدون برانگیختن واکنش عاطفی قوی جریان پیدا کنند. از این نظر، بسیار خوب نشان می‌دهد که می‌توانید از مراقبه برای انتخاب عاقلانه‌تر اعمالتان استفاده کنید، زیرا به افکار خود توجه می‌کنید بدون اینکه اجازه دهید احساسات عجولانه مانع شوند.

نکته اصلی در اینجا این است که هدف مدیتیشن شما نباید تخلیه ذهن باشد. تا زمانی که بر افکار خود تمرکز کنید و تا حد امکان به طور عینی آنها را دنبال کنید، می توانید تمرین تمرکز حواس خود را برای آن روز به حساب بیاورید.

ناامید نشوید، مدیتیشن مانند ماهیچه است
مدیتیشن بیشتر شبیه یک تمرین است تا یک راه حل سریع برای استرس شما و هنگامی که برای اولین بار یک برنامه ورزشی جدید را شروع می کنید، کمی احساس درد خواهید کرد. تنها راه غلبه بر این درد، ثابت ماندن در تمرین است. مراقبه را به عنوان یک عضله در نظر بگیرید. ممکن است در ابتدا کار نکند، اما به این دلیل است که شما هنوز کار را انجام نداده اید.

مدیتیشن آسان‌تر می‌شود، اما باید این ایده را کنار بگذارید که در کاری شکست می‌خورید. اگر می‌آیید تا به افکار خود گوش دهید، باید آن را به عنوان یک سود مراقبه در نظر بگیرید.

منبع : paperwriter

Rate this post
نظرات
  1. مریلا

    من یک مدت مدیتیشن برای تازه کارها رو انجام دادم به شدت روی استرس تاثیر داشت به همه دوستان استرسی پیشنهاد می کنم به جای قرص اولین مرحله سراغ مدیتیشن برن

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *