بهترین سرمایش،گرمایش
رپورتاژ آگهی

چگونه بهترین سرمایش،گرمایش و تهویه مطبوع را برای محیط خود ایجاد کنیم؟

چگونه بهترین سرمایش،گرمایش و تهویه مطبوع را برای محیط خود ایجاد کنیم؟ ما سعی کرده‌ایم که هر دستگاه را به ترتیب در یک پاراگراف معرفی کنیم و پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با ساختار هر دستگاه، مقاله مربوط به آن را مطالعه بفرمایید.

برای انتخاب بهترین سیستم سرمایش و گرمایش برای ساختمان خود باید تمام دستگاه‌ها را به خوبی بشناسید و مزایا و معایب هر یک را به خوبی بررسی کنید. ما سعی کرده‌ایم که هر دستگاه را به ترتیب در یک پاراگراف معرفی کنیم و پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با ساختار هر دستگاه، مقاله مربوط به آن را مطالعه بفرمایید.

چیلر و انواع آن

چیلر یک اصطلاح کلی برای دستگاهی است که با به گردش درآوردن مایعی مانند آب یا محیط گرمایی به عنوان مایع خنک کننده که دمای آن توسط سیکل مبرد تنظیم می‌شود، دما را کنترل می‌کند. علاوه بر حفظ دمای دستگاه‌های مختلف صنعتی و ابزارآلات آزمایشگاهی، تجهیزات و دستگاه‌ها در سطح ثابت، برای تهویه مطبوع ساختمان‌ها و کارخانجات نیز کاربرد دارد. از آن به عنوان چیلر یاد می‌شود زیرا اغلب برای خنک کردن استفاده می‌شود.

یک چیلر می تواند در حین گردش آب در یک دستگاه خنک کننده، آب سرد را به طور مداوم تامین کند. به عنوان وسیله‌ای مناسب برای خنک کردن قطعات مولد گرما و تجهیزات تهویه مطبوع مانند دستگاه‌های پردازش لیزری و دستگاه‌های گرمایش فرکانس بالا در دمای ثابت بسیار استفاده می‌شود، مشکلات سرمایشی مختلف را حل می‌کند و می تواند هزینه‌های جاری را در عین بهبود بهره وری انرژی کاهش دهد.

چیلر هوا خنک

این نوعی سیستم است که باد را به مبدل حرارتی می فرستد و مبرد را با هوا خنک می کند. در داخل چیلر یک موتور فن تعبیه شده است و نصب آن آسان است، اما از آنجایی که گرمای اگزوز در اتاق تولید می شود، ممکن است در فضاهای تنگ به تجهیزات اگزوز نیاز باشد. گاز فشرده شده با فریزر (کمپرسور) توسط کندانسور (رادیاتور) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. از یک چرخه گاز مبرد و یک چرخه آب در گردش تشکیل شده است و گاز مبرد به عنوان یک محیط گرمایی برای خنک کردن آب در گردش استفاده می شود.
با عبور گاز مایع از شیر انبساط، فشار کاهش می یابد و به گاز خنک کننده تبدیل می شود و کولر آبی (مبدل حرارتی) برای خنک کردن آب در حال گردش، گرما را با آب در حال گردش تبادل می کند. از آنجایی که یخ زدگی یا گرفتگی وجود ندارد، تمیز کردن آکواریوم آسان است. همچنین در مورد چیلر هوا خنک، گرمای تبخیر ناشی از تبخیر آب باران، در تماس آب باران با برج خنک کننده هنگام بارندگی، دمای رادیاتور را کاهش می دهد و به دلیل کاهش دما در اثر تبخیر. از آب باران در اطراف چیلر هوا خنک، راندمان خنک کننده را می توان بدون توجه به افزایش رطوبت حفظ کرد، به طوری که حتی اگر رطوبت بالا باشد، راندمان خنک کننده بهبود می یابد.

چیلر آب خنک

این یک نوع سیستم است که از یک برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. آب خنک کننده برای یخچال مورد نیاز است، اما مزایایی مانند راندمان خنک کننده عالی را ارائه می دهد و گرمای اگزوز را در اتاق ایجاد نمی کند.
چیلر آب خنک که از آب فعال در زمینه تهویه مطبوع در مقیاس بزرگ به عنوان مبرد استفاده می کند، چیلر طبیعی (چیلر جذبی) نامیده می شود و به عنوان یخچال منبع حرارتی برای تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود. تجهیزات تهویه مطبوع برای ساختمان های متوسط ​​و بزرگ. پیکربندی سیستم از اواپراتور، جاذب، احیا کننده و کندانسور تشکیل شده است و با چرخاندن مبرد مهر و موم شده در تجهیزات (دستگاه گردش آب خنک کننده) آب سرد (آب گرم) با کنترل فشار تولید می کند.
این یک چرخه خنک کننده است، اما با تغییر فشار مبرد در تجهیزات، آب سرد (آب گرم) با تغییر ترکیب آن به گاز و مایع (انتقال گرمای نهان) در داخل هواپیما تولید می شود. می توان آن را در طول سال به طور پایدار کار کرد و طراحی فشرده آن امکان پذیر است تا بتوان آن را در فضاهای کوچک نصب کرد.

فن کویل و انواع آن

کاربرد اصلی این دستگاه گرم و یا سرد کردن محیط اطراف است. فن کویل نمی‌تواند به خودی خود گرما و یا سرما را تولید نماید و برای انجام این کار باید آب گرم و یا سرد را از طرق دیگری تامین شود. برای نمونه جریان ورودی آب می‌تواند از طرقی مانند موتورخانه، چیلر و یا پکیج خانگی تامین شود و جریان آب سرد از طریق دستگاهی به نام چیلر یا مینی چیلر.

انواع فن کویل از لحاظ محل نصب

  1. سقفی توکار
  2. سقفی روکار
  3. دیواری
  4. زمینی
  5. کاستی
  6. کانالی

فن کویل سقفی توکار

فن کویل‌های سقفی توکار از یک یونیت مستطیل شکل (پلانیوم باکس) تشکیل شده‌اند که درون سقف کاذب ساختمان نصب می‌گردند. لوله کشی فن کویل‌های توکار ممکن است به صورت دو مدل، دو لوله‌ای و چهار لوله‌ای انجام شود.

 فن کویل کانالی

فن کویل کانالی جهت نصب در زیر سقف و جهت ایجاد گرمایش و سرمایش و انتقال آن طی کانال به چند منطقه از ساختمان کاربرد دارد. تمامی فن کویل‌های کانالی با ایجاد فشاری بالغ بر 100 پاسکال می تواند هوای مورد نیاز شما را به راحتی تامین نماید. فن یکی از مهم ترین و اساسی ترین اجزای فن کویل است که فن‌های سه سرعته از نوع سانتریفیوژ که از فلزات ضد زنگ و مقاوم ساخته شده اند بهترین فن‌ها برای فن کویل‌های کانالی می‌باشند.

دیگ آب گرم

دیگ آب گرم یا دیگ آب داغ بخش مهمی در سیستم های هیدرونیک بحساب می آید. که در آن از آب به عنوان واسطه انتقال حرارت در سیستم های گرمایش و سرمایش استفاده میشود. ، زیرا آب را که از طریق لوله ها و رادیاتورها در حال گردش می باشد را گرم می کند. دیگ آب گرم معمولاً از جنس استنلس استیل ، آلومینیوم ، فولاد ، چدن یا استیل برای تحمل دما و فشار زیاد ساخته می شوند. یک کوره به همراه مبدل های حرارتی و لوله ها در محفظه ای محصور شده اند که محیطی با مقاومت در برابر آتش ، تهویه مطبوع و با هوای پایدار فراهم می کند.

سوخت های احتمالی شامل زغال سنگ ، زیست توده یا گاز طبیعی است ، اگرچه دیگ های آب گرم وجود دارد که با برق کار می کنند. این وسایل همچنین ممکن است دیگ های بخار باشد که مخزن ذخیره آب گرم ندارند اما در عوض در صورت نیاز آب می کشند. بسته به کاربرد ، سیستم های تجاری ممکن است مواد مختلفی را به آب اضافه کنند از جمله مواد شیمیایی برای جلوگیری از خوردگی ، جلوگیری از یخ زدگی ، افزایش نقطه جوش آب ، بهبود تشخیص نشت و کاهش آب اضافه کنند.

شرکت ایرتمپ (airtemp) از سال 1400، با بهره‌گیری از امکانات کارخانجات صنعتی جنرال و با راه‌اندازی خطوط تولید و مونتاژ محصولات سرمایشی و گرمایشی تحت نظارت و طراحی شرکای خارجی خود ( فرولی، هایتما و سیتال کلیما )، در فضایی به مساحت 12هزارمترمربع تلاش می‌نماید تا مشتریان گرامی با آسودگی خاطر از محصولات داخلی، با کیفیت روز اروپا استفاده نمایند و با ارائه قطعات اصلی و گارانتی معتبر ایرتمپ، ایمنی مشتریان و مدت زمان کارکرد محصولات را افزایش دهد.

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *