لبخند سفید و سالم
سلامت

چگونه به یک لبخند سفید و سالم دست یابیم

در زندگی پرمشغله ما، مهم مراقبت از سلامت خودمان است. خوشبختانه، برخی از مکمل ها می توانند سلامت کلی ما و راه های رسیدن به لبخندی سالم را بهبود بخشند. دندان‌های ما یکی از اولین چیزهایی است که مردم در مورد ما متوجه می‌شوند که می‌تواند تغییرات زیادی در ظاهر ما ایجاد کند. اگر از دندان های خود راضی نیستید، نگران نباشید زیرا گزینه زیادی دارید. در این مقاله به روش هایی می پردازیم که می توانید برای دستیابی به لبخندی سفید و سالم از آنها استفاده کنید.

سفید کردن دندان

این فرآیندی است که در آن دندان‌های شما سفید می‌شوند تا درخشان‌تر به نظر برسند. شما می توانید این کار را در دندانپزشکی انجام دهید، یا می توانید آن را در خانه انجام دهید. اگر می خواهید سفید کردن دندان را امتحان کنید، ابتدا از دندانپزشک خود در مورد آن سوال کنید. آنها می توانند راهنمایی کنند که آیا برای شما مناسب است یا خیر و همچنین نکاتی را در مورد چگونگی انجام صحیح آن به شما ارائه دهند. شما باید تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید تا به هیچ وجه به دندان های خود آسیب نرسانید.

درمان های خانگی را امتحان کنید

اگر می خواهید لبخندی سفید و سالم داشته باشید، چندین درمان خانگی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. یکی از این موارد استفاده از جوش شیرین روی مسواک است. این یک سفید کننده طبیعی است و به از بین بردن هرگونه لکه روی دندان شما کمک می کند.
یکی دیگر از درمان‌های خانگی که می‌توانید امتحان کنید، پراکسید هیدروژن است. این یک سفید کننده طبیعی دیگر است که در از بین بردن لکه ها بسیار موثر است. فقط مطمئن باشید که زیاد از آن استفاده نکنید. در غیر این صورت می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید

انجام این کار با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید ضروری است زیرا به بازسازی مواد معدنی و محافظت از دندان در برابر پوسیدگی کمک می کند. همچنین درمان‌های فلوراید خاصی وجود دارد که دندانپزشک شما می‌تواند برای تقویت دندان‌های شما در صورت وجود خطر بالای پوسیدگی انجام دهد. می توانید از مسواک دستی یا برقی استفاده کنید.
برای مسواک زدن صحیح:
از خمیر دندان به اندازه یک نخود استفاده کنید.
مسواک را در زاویه 45 درجه به سمت خط لثه قرار دهید و از حرکات دایره ای ملایم استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که همیشه سطوح داخلی دندان های خود را مسواک می زنید و از حرکات سبک عقب و جلو روی سطوح دندان های آسیاب خود استفاده می کنید.
پس از مسواک زدن خمیر دندان را بیرون بیاورید.

همچنین بخوانید: فواید رومانسکو برای سلامتی

نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن به معنای استفاده از نخ برای تمیز کردن بین دندان‌ها است، جایی که مسواک نمی‌تواند به آن برسد. این یک گام مهم در حفظ سلامت و سفیدی لبخند شما است زیرا پلاک ها و باکتری هایی را که می توانند باعث ایجاد حفره، بوی بد دهان و بیماری لثه شوند را از بین می برد. نخ نایلون از رشته های محکم بافته شده ساخته شده و در انواع موم دار و بدون موم موجود است. نخ مولتی فیلامنت از چندین رشته مواد که به صورت آزاد بافته شده اند ساخته می شود.
در مورد استفاده از نخ دندان، مراقب باشید که نخ دندان را به لثه های خود نچسبانید، زیرا می تواند باعث تحریک شود. به آرامی آن را با حرکت عقب و جلو بین دندان های خود بلغزید. وقتی به خط لثه رسیدید، نخ را در اطراف هر دندان به شکل C خم کنید و آن را در کنار هر دندان به سمت بالا و پایین بلغزانید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

این نه تنها برای سلامت کلی بدن شما مهم است، بلکه به سلامت دندان ها و لثه ها نیز کمک می کند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل به کاهش پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می کند. در مقابل، رژیم غذایی سرشار از قند می تواند به ایجاد حفره ها کمک کند.
برای کمک به دندان، مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. سایر مواردی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید شامل پروتئین بدون چربی، لبنیات و چربی های سالم است. از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های انرژی زا و نوشابه خودداری کنید. در عوض، مقدار زیادی آب در طول روز مصرف کنید تا دهان خود را هیدراته نگه دارید.

بدانید از چه چیزی اجتناب کنید

همیشه عاقلانه است که از سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکو خودداری کنید. آنها می توانند دندان های شما را لکه دار کنند، باعث بوی بد دهان شوند و خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهند.
قهوه و چای  همگی می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. این به این دلیل است که قهوه و چای حاوی تانن هستند. اگر می توانید، سعی کنید از مصرف این نوشیدنی ها به طور کلی اجتناب کنید. در غیر این صورت، دندان های خود را مسواک بزنید یا مدت کوتاهی پس از مصرف آن ها دهان خود را با آب بشویید. با این حال، بهتر است مدت کوتاهی پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین و اسیدی ترک شود زیرا به طور موقت مینای دندان را نرم می کنند.

معاینه منظم دندانپزشکی انجام دهید

اینها برای حفظ سلامت دهان و دندان مهم هستند زیرا شامل معاینه کامل دندان ها و لثه ها می شوند. شما باید حداقل هر سال یک بار برای معاینه دندان برنامه ریزی کنید. در طول معاینه، دندانپزشک شما موارد زیر را انجام خواهد داد:
● به دنبال علائم پوسیدگی دندان یا بیماری لثه باشید

● در صورت لزوم اشعه ایکس بگیرید

● دندان های خود را جرم گیری کنید(در صورت نیاز)

پس از معاینه، دندانپزشک شما در مورد یافته ها با شما صحبت می کند و هر گونه درمان مورد نیاز را توضیح می دهد. چک کردن منظم دندان‌هایتان می‌تواند هر مشکلی را زودتر برطرف کند، قبل از اینکه همه چیز بدتر شود و درمان آن گران‌تر شود.
اگر از پیشنهادات ذکر شده در این مقاله از سایت نتگام استفاده کنید، به زودی به لبخندی سفید و سالم دست خواهید یافت. اعتماد به نفس شما بهبود می یابد، ظاهر و احساس بهتری نسبت به قبل خواهید داشت و دیگران متوجه تفاوت خواهند شد.
منبع: intelligentliving

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *