تمیز کردن مایکروویو
متفرقه

چگونه مایکروویو خود را تمیز کنیم

به گزارش سایت نتگام: اگر مایکروویو در خانه دارید، اغلب در تمیز کردن معمولی آشپزخانه شما نادیده گرفته می شود. حتی برخی از ما فقط پس از یک انفجار بزرگ مواد غذایی، درون مایکروویوهایمان را پاک می‌کنیم.
به جرات می توان گفت که همه ما پاشیدن باقیمانده غذا و بوی بد ذرت بو داده سوخته را در مایکروویو خود تجربه کرده ایم. پس هر چند وقت یکبار باید مایکروویوهایمان را تمیز کنیم؟ و بهترین راه برای انجام این کار چیست؟

در اینجا چند نکته قبل از شروع آورده شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که مایکروویو خود را از پریز جدا کرده اید. اگرچه بعید است که تمیز کردن مایکروویو متصل به برق به شما آسیب برساند، اما بهتر از متاثر شدن است.
  • هنگام کار با صفحه شیشه ای مایکروویو مراقب باشید.

هر چند وقت یکبار باید مایکروفر خود را تمیز کنید؟

هر چند وقت یکبار مایکروویو خود را تمیز می کنید، بستگی به تعداد دفعات استفاده از آن دارد. اما به گفته دوستان ما در موسسه سلامتی، بهترین راه برای تمیز نگه داشتن مایکروویو، سرویس منظم آن است. برای کاربران سرسخت مایکروویو، این بدان معناست که حداقل هر چند روز یکبار پاک کنید.
اگر مایکروویو شما کمتر استفاده می شود، تمیز کردن هفتگی محل خوبی برای شروع است. خوشبختانه روش‌های زیادی برای از بین بردن کثیفی‌های انباشته شده وجود دارد که نیازی به شستشوی زیادی ندارند.

بهترین روش برای تمیز کردن مایکروویو

یکی از متخصصان ما، داخل مایکروویو را با دستمال‌های کلروکس پاک می‌کند، سپس آن را با دستمال کاغذی خشک می‌کند. سایر اعضای تیم ما از یک پاک کننده همه منظوره ساده یا صابون ظرف رقیق شده با یک اسفنج برای انجام کار استفاده می کنند.
یکی از روش‌های مورد علاقه ما استفاده از گرمای مایکروویو برای انجام تمام کارهای سخت است. به سادگی مقداری برش های لیمو و آب را در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید و برای چند دقیقه حرارت دهید. بخار معطر مرکبات لکه های سرسخت را از بین می برد، بنابراین می توانید به سادگی آنها را با یک اسفنج پاک کنید. اما 4 تا از بهترین روش ها را می توانید اینجا بخوانید.

1: مایکروویو خود را با سرکه تمیز کنید

مایکروویو خود را با سرکه تمیز کنید

تمیز کردن مایکروویو

برای تمیز کردن مایکروویو با سرکه، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را با دو فنجان آب در یک کاسه مخصوص مایکروویو یا یک پیمانه شیشه ای بزرگ مخلوط کنید. اگر از طرفداران رایحه سرکه سفید نیستید، می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را برای پوشاندن بوی آن اضافه کنید.

مخلوط را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. ممکن است کمی بجوشد، اما اشکالی ندارد. می‌خواهید داخل مایکروویو تا حد امکان بخار شود تا هر گونه چربی و کثیفی سرسخت را نرم کند.

قبل از باز کردن درب مایکروویو حداقل 10 دقیقه صبر کنید. کاسه، محتویات آن و بخار ممکن است حتی پس از گذشت این مدت همچنان داغ باشند، بنابراین بسیار محتاط باشید.

صفحه شیشه ای و صفحه گردان را از مایکروویو خارج کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز آن ها را پاک کنید. هنگام دست زدن به بشقاب بیشتر مراقب باشید زیرا در هنگام خیس شدن به احتمال زیاد لغزنده است.

با استفاده از پارچه نرم یا دستمال کاغذی، فضای داخلی مایکروویو را پاک کنید. از جمله طرفین، در، بالا و پایین. اطمینان حاصل کنید که هیچ مایعی در دریچه ها وارد نمی شود زیرا ممکن است در آینده باعث مشکلات مکانیکی شود. اگر هنوز لکه‌هایی در مایکروویو خود می‌بینید، یک اسفنج را در محلول آب،سرکه باقی‌مانده فرو کنید و به آرامی بشویید.

2: مایکروویو خود را با لیمو تمیز کنید

برای کسانی که ممکن است بوی سرکه سفید را دوست نداشته باشند، تمیز کردن مایکروویو با لیمو ممکن است راه حلی عالی باشد.

با فشردن یا مالیدن یک لیمو بین کف دستان خود شروع کنید تا آب آن جاری شود.

لیمو را از وسط نصف کنید و آب آن را در یک ظرف مخصوص مایکروویو فشار دهید، مطمئن شوید که از الک استفاده کنید یا دانه هایی که در آن می ریزند را به صورت دستی جدا کنید.

نصف‌های لیموی فشرده را نیز در ظرف بریزید. آب لیمو و نصف آن را با تقریباً یک فنجان آب مخلوط کنید.

ظرف را در مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت پنج دقیقه روی حرارت بالا قرار دهید. مانند محلول سرکه، اجازه دهید این محلول حداقل 10 دقیقه بماند تا هنگام برداشتن ظرف به طور تصادفی خود را جوش نزنید.

میز گردان و صفحه شیشه ای را بردارید و با پارچه نرم تمیز کنید. سپس با استفاده از پارچه یا دستمال کاغذی، فضای داخلی مایکروویو را پاک کنید.

صفحه گردان و صفحه شیشه ای را تعویض کنید و از بوی تازه مایکروویو تازه تمیز شده خود لذت ببرید.

3: مایکروویو خود را با جوش شیرین تمیز کنید

جوش شیرین یک خوشبو کننده و پاک کننده طبیعی است، بنابراین Arm & Hammer را از پشت کابینت آشپزخانه خود بیرون بیاورید و از آن برای پاک کردن کثیفی و کثیفی مایکروویو استفاده کنید.

با مخلوط کردن حداقل دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک فنجان آب در یک ظرف مناسب برای مایکروویو شروع کنید.

مخلوط را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. این ترکیب بخار بسیار متراکمی ایجاد می کند که کثیفی را می شکند و بوی بد را از بین می برد.

پس از پنج دقیقه، ظرف را با دقت خارج کنید.

صفحه گردان و صفحه شیشه ای را بردارید. آنها را با یک پارچه پاک کنید، سپس داخل مایکروویو را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

اگرچه بخار باید بقایای مواد غذایی را از بین ببرد، اما هنوز هم ممکن است گانک سرسختی داشته باشید. می‌توانید یک اسفنج را در مخلوط جوش شیرین،آب فرو کنید و از این خمیر پاک‌کننده مایکروویو برای پاک‌کردن هرگونه آشفتگی باقی‌مانده استفاده کنید.

4: مایکروویو خود را با صابون ظرفشویی تمیز کنید

این یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن مایکروویو است، زیرا احتمالا همیشه صابون ظرف‌شویی در دست دارید. به سادگی مراحل شماره 1 و شماره 2 را دنبال کنید، اما مایع ظرفشویی را جایگزین سرکه سفید، لیمو یا جوش شیرین کنید.

اگر رویکرد عملی تری را ترجیح می دهید، این مراحل را دنبال کنید:

چند قطره صابون ظرفشویی و آب گرم را در یک کاسه مخلوط کنید. یک اسفنج ظرفشویی را در کاسه خیس کنید و فشار دهید تا آب پر از کف شود.

صفحه شیشه ای داخلی و صفحه گردان را بردارید. بشقاب شیشه ای سینک آشپزخانه خود را با استفاده از اسفنج و صابون ظرفشویی خود با دست بشویید همانطور که به طور معمول ظروف خود را با دست می شویید.

سپس، از اسفنج صابونی برای تمیز کردن فضای داخلی مایکروویو استفاده کنید. از بالا شروع کنید تا مطمئن شوید که مجبور نیستید یک قسمت را دو بار از ریزش غذا یا چربی بشویید. با استفاده از یک حرکت دایره ای، سقف، کف، دیوارها و در مایکروویو خود را بپوشانید. شما می خواهید هر اینچ با کف پوشیده شود. مطمئن شوید که از مایکروویو خود مراقبت کنید و اجازه ندهید آب وارد دریچه ها شود.

آبکشی کنید و این کار را تا زمانی که مایکروویو کاملا بدون لک باشد تکرار کنید.

با استفاده از یک حوله کاغذی مرطوب، آخرین قطرات آب کف را پاک کنید، سپس دوباره با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه خشک، مایکروویو را پاک کنید.

صفحه گردان و صفحه شیشه ای را تعویض کنید.

منبع: ahs.com

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *