کالری آناناس
سلامت

کالری آناناس: آنچه متخصصان تغذیه از شما می خواهند بدانید

آناناس به دلیل بافت سیخ دار پیچیده در خارج و شیرینی مشخص آن در داخل شناخته شده است.

به دلیل این شیرینی قابل توجه است که افراد آگاه اغلب به این فکر می کنند که آیا می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد یا خیر. پاسخ کوتاه بله است.

آناناس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و چربی و سدیم کمی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالری آناناس، مواد مغذی مفید موجود در آناناس، و نحوه انتخاب آناناس عالی بدون توجه به دستور غذایی که تهیه می کنید، بیشتر بدانید.

آناناس از کجا می آید؟

آناناس که منشا آن آمریکای جنوبی است، پس از موز و مرکبات، سومین میوه مهم گرمسیری در جهان محسوب می شود.

این در واقع نام خود را از کاشفان اروپایی گرفته است که فکر می کردند میوه شبیه یک مخروط کاج است.

به گفته شرکت اطلاعات بازار و مصرف کننده Statista، امروزه اکثر آناناس های تازه در کاستاریکا، برزیل و فیلیپین رشد می کنند.

حقایق تغذیه آناناس

می‌دانید که آناناس مقداری شیرینی را با کمی لذیذ بسته می‌کند، اما از نظر تغذیه‌ای چه چیزی را ارائه می‌کند؟ مقدار زیادی ویتامین، برای یک چیز.

در اینجا مواد مغذی موجود در یک فنجان (165 گرم) تکه های آناناس خام آورده شده است:

کالری: 74

پروتئین: 1 گرم (2 درصد از مقدار توصیه شده روزانه یا DV)

چربی: 0 گرم (0 درصد DV)

سدیم: 2 میلی گرم (0.08 درصد DV)

کربوهیدرات ها: 19.5 گرم (7 درصد DV)

فیبر: 2 گرم (7 درصد DV)

ویتامین دی: 0 ug (0 درصد)

ویتامین سی: 28 میلی گرم (31 درصد DV)

اهن: 0.41 میلی گرم (2 درصد DV)

پتاسیم: 206 میلی گرم (4 درصد DV)

ارزش غذایی آناناس

کالری آناناس در مقابل سایر میوه ها

آناناس به دلیل شیرینی که دارد اغلب به عنوان یک میوه پر کالری در نظر گرفته می شود، اما آیا این درست است؟

74 کالری در یک فنجان آناناس وجود دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات ها تامین می شود.

در مقایسه با اندازه وعده مشابه سایر میوه ها، کالری موجود در آناناس درست در وسط قرار می گیرد.

برای مقایسه، هندوانه و توت فرنگی به ترتیب حاوی 46 و 49 کالری هستند، در حالی که یک فنجان انبه ورقه شده حاوی 99 کالری است. و یک موز در هر فنجان 134 کالری دارد.

اما مهم است که به خاطر داشته باشید که کالری تنها معیاری نیست که باید هنگام تعیین ارزش غذایی یک غذا به آن توجه کنید.

کلسی پزوتی، متخصص تغذیه، توضیح می دهد: «در حالی که مقایسه بینشی در مورد کالری ارائه می دهد، مهم است که ارزش غذایی و اندازه هر میوه را در نظر بگیریم.

فواید آناناس

آناناس چیزی بیش از یک میوه خوشمزه و رنگارنگ است. مشخصات مواد مغذی غنی آن می تواند فواید سلامتی را ارائه دهد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

Pezzuti توضیح می‌دهد: «یک فنجان تکه‌های آناناس منبع عالی ویتامین C است که نه تنها سیستم ایمنی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به بدن در تشکیل کلاژن کمک می‌کند، یک عامل حیاتی در بهبود زخم‌ها.

استخوان ها را سالم نگه می دارد

فقط سیستم ایمنی بدن شما نیست که می تواند از افزودن آناناس به بشقاب شما سود ببرد. یک فنجان از این میوه آبدار منبع عالی منگنز است، ماده مغذی که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها و بافت دارد.

پزوتی می‌افزاید: خوردن چند تکه آناناس در روز می‌تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان در بیماران مبتلا به پوکی استخوان کمک کند.

به هضم غذا کمک می کند

شاید مفیدترین ترکیب موجود در آناناس در ساقه آن پنهان شود.

در حالی که آناناس دارای ریزمغذی‌های تقویت‌کننده سلامتی است، چیزی که آن‌ها را واقعاً استثنایی می‌کند، توانایی آن در کمک به هضم، تقویت ایمنی و مبارزه با سرطان با گروهی از آنزیم‌ها است که در میوه و ساقه میوه به نام بروملین وجود دارد. آریل دنی لبوویتز، متخصص تغذیه ثبت شده و متخصص مراقبت و آموزش دیابت گواهی می دهد.

و به لطف فیبر موجود در آناناس، مزایای بروملین ممکن است از این هم فراتر رود.

پزوتی می‌گوید: «این آنزیم هضم کننده پروتئین ممکن است با کاهش التهاب در دستگاه گوارش به تسهیل هضم برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده کمک کند و هنگامی که این آنزیم‌ها را با فیبر ترکیب می‌کنید، آنها به عنوان یک تیم برای تشویق هضم بهینه کار می‌کنند.»

مضرات آناناس

به طور کلی، بیشتر مردم می توانند از آناناس لذت ببرند. اما مواقع خاصی وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

باعث سوزش دهان شما می شود

اگر آناناس خورده اید، به احتمال زیاد احساس سوزش دهان مربوط به آناناس را می دانید. بیش از حد میوه بخورید، ممکن است زبان زخم، سوزش یا لکه‌های خام در گوشه‌های دهانتان ایجاد شود.

شما باید بروملین را برای آن تشکر کنید. این آنزیم پوشش محافظ مخاط را در دهان شما حل می کند که می تواند منجر به تحریک شود.

یکی از راه‌های کنار گذاشتن این عارضه ناخوشایند، مصرف متعادل آناناس است.

کربوهیدرات بیشتری دارد

اگرچه مواد مغذی موجود در آناناس ممکن است فواید سلامتی داشته باشد، اما به افراد دیابتی اغلب گفته می‌شود که از این میوه شیرین به دلیل محتوای قند آن اجتناب کنند. اما این توصیه ممکن است بی اساس باشد.

واندانا شت، متخصص مراقبت و آموزش دیابت و نویسنده کتاب، می‌گوید: «همه میوه‌ها می‌توانند در یک روش تغذیه سالم قرار بگیرند. میز هندی من: دستور العمل های سریع و خوشمزه گیاهی.

او پیشنهاد می‌کند که آناناس را با منبع پروتئین یا چربی‌های گیاهی، مانند آجیل یا پنیر، ترکیب کنید تا از افزایش قند خون جلوگیری کنید.

و صرفاً تنظیم اندازه وعده غذایی شما ممکن است تنها کاری باشد که باید انجام دهید تا آناناس را در برنامه غذایی دیابت خود قرار دهید.

Pezzuti می افزاید: «اگر باید مراقب مصرف کربوهیدرات خود باشید، می توانید به راحتی آناناس را به میوه ای با کربوهیدرات کمتر تبدیل کنید، فقط با نصف کردن اندازه سروینگ.

 

کالری آناناس

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *