زد فولد 4
متفرقه

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ جدی ترین رقیب آیفون

ما در زمان‌های بسیار پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم، و من هرگز از قدردانی آن دست بر نمی‌دارم. اگر من و شما در حال حاضر در دهه 50 میلادی بودیم و خیلی زودتر از آنچه که واقعاً بودیم به‌طور تصادفی به دنیا می‌آمدیم؟ آیا از تماشای فیلم‌های علمی تخیلی با ربات‌های انسان‌نما که می‌توانند صحبت کنند و بازیگران نقش آن را بازی می‌کردند، به همان اندازه خوشحال می‌شدیم؟ لباس های فلزی و لاستیکی و فقط تماشای شخصیت های فیلم با استفاده از وسایل جادویی دستی برای برقراری ارتباط با یکدیگر از دور؟ تقریباً مطمئن بودیم که این اتفاقات به این زودی‌ها رخ نخواهند داد، در واقع تماشای فیلمی با چنین مفاهیم علمی تخیلی امتیاز بزرگی بود که اکثر مردم نمی‌توانستند از عهده آن برآیند. یا آیا ما بسیار خوش شانس هستیم که واقعاً دستیارهای مجازی داریم. امروزه چه کسی می تواند با ما صحبت کند، ربات های مصرف کننده نیز از نظر فنی در دسترس هستند و مهمتر از همه این است که گوشی های هوشمند همه جا هستند.

در اختیار داشتن تمام دانش جهان، هر فیلم یا نمایشی که تا کنون ساخته شده است، و هرکسی که می شناسید و دوستش دارید. حمل تلفن به معنای حمل همه چیز با شماست، هر جا که می روید، و در واقع، همه ما این کار را انجام می دهیم. بله، تلفن ها یک معامله بزرگ هستند، شاید بزرگترین معامله از زمان خود اینترنت، اما ما نمی توانیم کم و بیش آنها را انکار کنیم. در دهه گذشته به شکل نهایی خود رسیدند. متفاوت بودن و متمایز بودن، برای جلب توجه و داشتن شانس فروش، اما رایج ترین گوشی ها، به خصوص پرفروش ترین سری ها اپل (آیفون 13 فعلی) مدتی است که تقریباً یکسان بوده اند.

با قضاوت درز و شایعات در مورد آیفون 14 آینده، این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. آیا حتی ممکن است یک گوشی هوشمند منحصر به فرد و کاملاً غیر متعارف در حال حاضر به جریان اصلی تبدیل شود؟ خوب، اگر کسی می توانست این کار را انجام دهد سامسونگ کره جنوبی است و این کار را انجام داد – با سری Galaxy Z. با تداوم، پیشرفت‌های سالانه و مهم‌تر از همه – با ارائه یک تجربه کاربری فوق‌العاده و تقریباً به شدت غنی از ویژگی‌ها. و این چیزی است که اگر کاربر آیفون هستید، تقریباً مشروط به پذیرش محرومیت از ویژگی‌های اضافی جالب هستید. یا طرح های رادیکال برای انتخاب. اما اگر از کاربران گلکسی هستید، می‌دانید که گزینه‌های باورنکردنی دارید… در اینجا به این دلیل است که سامسونگ گلکسی زد فولد 4 آینده همه‌چیزی است که آیفون نیست، و در مقابل همه چیزهای اپل ایستاده است.

طراحی منحصر به فردی که توسعه آن دشوار بود و فروش آن از نظر مالی خطرناک بود

گلکسی زد فولد 4

زد فولد 4

انتظار می رود زد فولد 4 از نظر ظاهری شبیه به زد فولد 3 باشد. آیفون اصلی تغییرات زیادی داشته است و برای زمان خود یک مفهوم کاملا منحصر به فرد بود. اما این 14 سال پیش بود و از آن زمان تاکنون هیچ آیفونی طراحی منحصربه‌فرد یا ویژگی‌های اضافی را ارائه نکرده است تا آن را به طور قابل توجهی از رقبا متفاوت کند. شاید بریدگی آیفون X تنها عنصر طراحی جدید قابل توجهی بود که آیفون تا به حال معرفی کرد. در سال‌های اخیر، اما من شک دارم که کسی شبیه «آه، بله، این کاملاً ویژگی مورد علاقه من است، من نمی‌توانم به اندازه کافی بریدگی داشته باشم» باشد. و از سال 2019 و معرفی اولین گلکسی فولد، علاقه مصرف کنندگان به گوشی هایی که می توانند در تبلت باز شوند، دقیقاً به لطف سامسونگ افزایش یافته است. گلکسی زد فولد 3 فعلی شاید هیجان انگیزترین تلفن هوشمندی باشد که من استفاده کرده ام، همانطور که احتمالاً همینطور خواهد بود. گلکسی زد فولد 4 آینده باشد، که احتمالاً تنها دو ماه دیگر عرضه می‌شود.

مدت کوتاهی پس از محبوبیت آنلاین اولین گوشی تاشو تجاری موجود، Royole FlexPai، سامسونگ دست به کار شد و یک سال بعد، در بازار بود ما قبلاً در مورد اینکه چگونه سامسونگ از فرصت‌ها مانند یک قهرمان استفاده می‌کند صحبت کرده‌ایم، و این یک مثال عالی است. ایجاد یک گوشی منحصربه‌فرد مانند گلکسی زد فولد گران است، به تحقیق و توسعه زیادی نیاز دارد، سرمایه‌گذاری زیادی برای ایده‌ای که ممکن است نباشد. معلوم شد که از نظر مالی برای شرکت مقرون به صرفه است، اما سامسونگ به هر حال و به سرعت این کار را انجام داد. شاید کمی خیلی سریع، از آنجایی که Fold اول مشکلات دوام قابل توجهی داشت، اما هی. این فقط اولین گام به سوی عظمت بود، و من فکر می‌کنم سامسونگ در زمان عرضه Z Fold 3 در سال گذشته به آن دست یافت.

نوع نرم افزار گسترده ای که یک کاربر آیفون فقط می تواند رویای آن را داشته باشد

من در حال حاضر یک کاربر آیفون هستم و برای بیش از یک دهه قبل از آن از گوشی‌های اندرویدی بزرگ استفاده می‌کردم، و اگر واقعاً از یک چیز بدم می‌آمد آن را رها کنم – آن چندوظیفه‌ای با دو صفحه است. آیفون های مدرن دارای صفحه نمایش 6.68 اینچی هستند که به اندازه کافی بزرگ هستند تا حداقل دو برنامه همزمان در داخل آن قرار گیرند. با این حال، این هرگز یک گزینه نبوده است. در همین حال، Z Fold 3، که مطمئناً تاشو است، و یک اینچ بزرگتر است، به شما امکان می دهد صفحه را بین سه برنامه کامل تقسیم کنید و در صورت تمایل حتی بیشتر در ویندوز اجرا کنید. اگر تا به حال می‌خواهید احساس کنید که یک رئیس چند وظیفه‌ای هستید، این گوشی است. اما شاید حتی قابل توجه‌تر از آن حالت Samsung DeX گلکسی زد فولد 3 باشد که اساساً یک تجربه دسک‌تاپ مانند ویندوز یا macOS را با دسکتاپ متفاوت، یک حالت ثابت به شما می‌دهد.

داک و برنامه های پنجره دار سامسونگ مجبور نبود برای سرمایه گذاری روی توسعه DeX تمام تلاش خود را انجام دهد، اما به هر حال این کار را انجام داد و DeX شگفت انگیز بوده است. می‌توانید از Z Fold 3 خود مانند تلفن، مانند تبلت و اگر آن را به یک صفحه نمایش خارجی وصل کنید – مانند رایانه شخصی استفاده کنید. در عین حال، می‌توانید از آیفون خود مانند یک آیفون استفاده کنید. ویژگی‌های بسیار بیشتری وجود دارد که قابلیت تاشو سامسونگ را عالی می‌کند، و من حتی به همه گزینه‌های سفارشی‌سازی که شما دریافت می‌کنید صرفاً به این دلیل که اندروید را اجرا می‌کند، نمی‌روم. اما همه چیز برای توانمندسازی شما – کاربر – وجود دارد و به شما کمک می کند از دستگاه خود کاملاً هر طور که می خواهید استفاده کنید. همه چیز به تو بستگی دارد. انتخاب ها!

گران است، اما قیمت آن در مقایسه با دستگاه جدید آینده اپل به نوعی معقول است

نمی توان در مورد این واقعیت که Galaxy Z Fold 3 قیمت 1800 دلاری دارد و زد فولد 4 نیز تقریباً به همان اندازه خواهد بود، رقصید. اما هی، برای یک گوشی هوشمند منحصربه‌فرد که احتمالاً نیازمند سرمایه‌گذاری‌های غیر الهی در تحقیق و توسعه است، قیمت بالا کم و بیش قابل انتظار است. حتی بدون در نظر گرفتن سرمایه گذاری اضافی سامسونگ برای بازاریابی گسترده و چشمگیر برای یک محصول نسبتاً خاص. اولین آیفون 500 و 600 دلار برای دو نوع ذخیره سازی آن بود. این یک قیمت غیرقابل تصور برای یک تلفن بود که برای عموم مردم در سال 2007 پرداخت می شد.

تورم و یک بحران مالی جهانی را به آن اضافه کنید، و ما به خوبی در محدوده “نمی توانیم آن را بپردازیم”. قیمت‌ها در مقایسه با محصول بعدی اپل که مصرف‌کننده بزرگ بعدی است، چیزی نیست، که می‌توان حدس زد که به زودی در سال جاری یا سال 2022 اعلام خواهد شد. در پایان بیشتر در مورد این محصول صحبت خواهیم کرد، اما آخرین شایعات حاکی از آن است که وضعیت خوبی خواهد داشت. در عرض 3000 دلار

آن چیست؟ قلم روی گوشی؟ یک گوشی تاشو که کمتر نیست

Z Fold 3 برای اولین بار در گوشی تاشو سامسونگ از قلم پشتیبانی کرد. ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که پشتیبانی از قلم نمایشگر انعطاف‌پذیر نرم‌تر (از حالت عادی) به تنهایی یک شاهکار سامسونگ بود. این شرکت نه تنها باید این موضوع را کشف می‌کرد، بلکه یک قلم جدید قلم S Pen را فقط برای تاشوها توسعه داد. تقدیم به تعداد کمی از کاربران قدرتمند سامسونگ که ممکن است یک قلم بخواهند. و حتی اقلیت کوچکتری از کاربران Galaxy Z Fold! در همین حال، آیفون‌ها اینطور نیستند و به احتمال زیاد هرگز اصلاً از قلم پشتیبانی نخواهند کرد.

فلسفه اپل این است که به خاطر ساده و مرتب نگه داشتن چیزها کمتر پیشنهاد می دهد، حتی اگر این به معنای محدود کردن مصرف کنندگان باشد و اساساً اجازه نمی دهد کاربران قدرتمند آیفون حتی یک چیز باشند. حداقل اگر فرض کنیم که مفهوم استفاده از انرژی گوشی هوشمند شامل انجام چند کار و سفارشی‌سازی می‌شود، و بله، شاید حتی از یک قلم استفاده کنید.

دو نمایشگر 120 هرتزی؛ حتی آیفون 14 آینده نیز چنین چیزی را نخواهد داشت

طبق بسیاری از حساب ها، آیفون پایه آینده صفحه نمایش 120 هرتزی نخواهد داشت، که در حال حاضر تقریباً برای هر پرچمدار و حتی بسیاری از تلفن های سطح متوسط ​​ضروری است. ظاهراً فقط مدل‌های iPhone 13 “Pro” تجربه نمایشگر نرم و نرمی را ارائه می‌کنند که با نرخ رفرش 120 هرتز ارائه می‌شود. این تقریباً باعث می‌شود که اپل آیفون پرچم‌دار خود را بین دو پرچمدار کمتر و پرچم‌دار بیشتر تقسیم کند. اگر اپل آیفون تاشو داشت. ما دوست داریم آن را با Z Fold 3 مقایسه کنیم، اما خیر. بنابراین بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که پرچم‌دار Z Fold 3 را با آیفون 13 پرچم‌دار اپل و آیفون 14 آینده مقایسه کنیم – جایی که باز هم – سامسونگ تا آنجا که می‌تواند برای توجیه کل «پرچم‌دار گران قیمت» ارائه می‌دهد. اپل – شاید نه به اندازه ای که می توانست.

چرا اپل این روزها اینقدر بی اختراع با آیفون است؟

نظرات خود را در این مورد در نظرات زیر به اشتراک بگذارید، اما بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، می توانیم به طور منطقی باور کنیم که تمرکز اپل ممکن است در حال حاضر روی چیز دیگری باشد، نه آیفون. همانطور که قبلا ذکر کردیم، اپل به طور نیمه مخفیانه روی آن کار کرده است “چیز بزرگ بعدی”، و من قصد ندارم آن را بیش از حد بفروشم، اما در واقع بسیار بزرگ خواهد بود. و این واقعیت افزوده (AR) است – به شکل عینک های پوشیدنی AR اپل، که طبق گزارش ها در آخرین مرحله خود هستند. ماه ها آزمایش، پس از چندین تاخیر و شکست وعده های تاریخ انتشار توسط افشاگران برجسته. تیم کوک، خود مدیر عامل اپل، بارها اشاره کرده است که معتقد است AR واقعاً همه چیز را تغییر خواهد داد و او برای آن بسیار هیجان زده است.

بسیار محتمل است که شرکت کوپرتینویی همه چیز را در تمام زمینه های دیگر (آیفون، آی پد و غیره) ساده نگه داشته باشد، زیرا بیشتر منابع خود را برای ایجاد یک محصول عالی و از همه مهمتر پیشرفته AR سرمایه گذاری می کند. AR هنوز یک محصول ناشناخته است. مفهومی برای اکثر مصرف کنندگان جریان اصلی، بنابراین مانند سامسونگ با گوشی های تاشو خود، اپل نه تنها باید یک محصول عالی تولید کند، بلکه یک کمپین بازاریابی بزرگ نیز برای آن آماده کند. آن را به درستی به توده مردم معرفی کنید. مفهوم عینک AR آینده‌نگر اپل توسط مارتین هاجک همه ما می‌دانیم که اپل می‌داند چگونه چیزهایی را بفروشد، حتی اگر آنها به طور عینی فقط ارتقاهای جزئی نسبت به محصول قبلی باشند.

حالا تصور کنید کمپین اپل برای یک محصول فناوری پوشیدنی بزرگ و نوآورانه مصرف‌کننده مانند عینک‌های واقعیت افزوده اپل چگونه خواهد بود. در مجموع، ما همیشه می‌توانیم قدردان باشیم که سامسونگ برای به چالش کشیدن اپل وجود دارد، همیشه پشت گردنش نفس می‌کشد و آن را به نوآوری حتی تحت فشار قرار می‌دهد. اگر این به آهستگی اتفاق بیفتد. مسابقه برای تسلط بر بازار AR تازه شروع شده است، و شما می توانید به قول من علامت بزنید که مثل همیشه هیجان انگیز خواهد بود. ما در زمان‌های بسیار خوبی از فناوری زندگی می‌کنیم، اما آنها در شرف بزرگ‌تر شدن هستند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *