9 اسید آمینه ضروری برای بدن

اینها 9 اسید آمینه ضروری برای بدن شما هستند.اسیدهای آمینه برای بدن مهم هستند. اینها 9 اسید آمینه ضروری هستند ، آنچه آنها انجام می دهند ، چرا شما به آنها احتیاج دارید و کجا آنها را در غذا پیدا کنید.

 

9 اسید آمینه ضروری برای بدن

نحوه استفاده بدن از اسیدهای آمینه

هر یک از نه اسید آمینه ضروری زیر عملکردها و نقشهای مختلفی را در بدن ایفا می کند.

تروپ می گوید: “این پروتئین ها مهم هستند زیرا به رشد و نمو بدن ، ترمیم بافت بدن و ساخت عضلات اسکلتی کمک می کنند.”

هیستیدین
ووتن می گوید: “هیستیدین برای تولید چندین هورمون استفاده می شود و برای عملکرد طبیعی کلیه ، ترشح معده و عملکرد سیستم ایمنی مهم است.” این همچنین یک جزء مهم از غلاف میلین است ، یک سد محافظ که سلولهای عصبی را احاطه کرده است. ”

ایزولوسین
Uma Naidoo ، MD ، روانپزشک تغذیه ، آشپز حرفه ای ، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب This is Your ، می گوید: “ایزولوسین به بهبود زخم و سم زدایی سلولی کمک می کند ، از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و ترشح سالم هورمون های مختلف را افزایش می دهد.” مغز روی غذا. “همچنین برای تنظیم قند خون و سطح انرژی برای مبارزه با خستگی مهم است.”

به گفته ووتن ، این اسید آمینه در ایمنی ، متابولیسم پروتئین و چربی و انتقال گلوکز نقش دارد.

لوسین
دکتر نایدو می گوید: “لوسین از سنتز پروتئین و عملکردهای متابولیک ، از جمله تنظیم سطح قند خون ، تولید هورمون رشد و رشد/ترمیم بافت ماهیچه ای و استخوانی پشتیبانی می کند.” “همچنین از تجزیه پروتئین ها در پاسخ به استرس یا ضربه شدید جلوگیری می کند.”

لیزین
دکتر نایدو می گوید: “لیزین از سنتز پروتئین ، تولید انرژی ، عملکردهای ایمنی و تشکیل کلاژن پشتیبانی می کند که سلامت روده را تقویت می کند.” “همچنین نشان داده شده است که سطح کلی کورتیزول را برای کمک به استرس و اضطراب کاهش می دهد.”

ووتن می گوید که نقش مهمی در ساخت پروتئین ها ، هورمون ها و آنزیم ها دارد. علاوه بر این ، به جذب کلسیم کمک می کند.

متیونین
دکتر نایدو به نقش متیونین در سم زدایی ، ترمیم بافت و محافظت از سلول ها در برابر آلودگی ها و پیری اشاره می کند.

ووتن می گوید: “متیونین همچنین نقش مهمی در متابولیسم چربی ایفا می کند.” “همچنین به تجزیه فلزات سنگین در کبد کمک می کند ، برای ساخت DNA استفاده می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.”

فنیل آلانین
ووتن می گوید: “فنیل آلانین برای تولید انتقال دهنده های عصبی ، پیام رسان های شیمیایی که اطلاعات را بین سلول های عصبی منتقل می کند ، استفاده می شود.”

به علاوه ، این آمینو اسید آنزیم های دیگری را ایجاد می کند که به ایجاد اسیدهای آمینه غیر ضروری دیگر کمک می کند.

دکتر نایدو می گوید: “از آنجا که این مولکول ها در پاسخ به استرس و احساس لذت ما نقش دارند ، فنیل آلانین دارای اثرات درمانی بالقوه برای اضطراب و افسردگی است.”

ترئونین
وورتن می گوید ترئونین در متابولیسم چربی و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد.

دکتر نایدو می گوید: “این اسید آمینه یک جنبه ساختاری از پروتئین های مختلف تشکیل دهنده پوست و بافت همبند مانند کلاژن و مینای دندان است.”

تریپتوفان
احتمالاً شنیده اید که این کلمه در سفره شکرگزاری پرتاب می شود زیرا اعضای خانواده در مورد اینکه چرا بوقلمون باعث خواب آلودگی شما می شود صحبت می کنند. (اتفاقا اینطور نیست.)

دکتر نایدو می گوید: “این آمینو اسید به حفظ تعادل نیتروژن مناسب کمک می کند و به عنوان پیش ساز انتقال دهنده عصبی سروتونین عمل می کند که خلق و خو ، خواب و اشتها را تنظیم می کند.”

ووتن می گوید ، شما برای رشد و نمو عمومی و همچنین تولید نیاسین (ویتامین B3) به این اسید آمینه نیاز دارید.

والین
والین برای تحریک رشد و بازسازی ماهیچه ها و همچنین تولید انرژی مهم است. ”دکتر نایدو می گوید. این می تواند به مبارزه با خستگی ، حفظ قوای ذهنی و کنترل عاطفی و همچنین قدرت توده عضلانی کمک کند. ”

بهترین منابع غذایی اسیدهای آمینه ضروری
چه رژیم خاصی را دنبال کنید یا نه ، غذاهای متنوعی وجود دارد که می توانید بخورید تا مقدار زیادی آمینو اسید ضروری دریافت کنید.

ووتن می گوید: “یک گیاهخوار یا فردی که رژیم گیاهی دارد می تواند همه 20 اسید آمینه ، از جمله 9 اسید ضروری را دریافت کند-نه فقط از یک منبع.” به همین دلیل ما به شما یادآوری می کنیم که میوه و غذاهای متنوع بخورید.

منابع پروتئین کامل – یعنی هر نه اسید آمینه ضروری – عبارتند از:

مرغداری
ماهی
گوشت گاو
تخم مرغ
گوشت خوک
لبنیات
سویا
کوینو
دانه های کنف
دانههای چیا
دانه کدو تنبل
به گفته دکتر نایدو و ووتن ، نه اسید آمینه ضروری نیز در غذاهای زیر یافت می شود:

هیستیدین: لوبیا ، غلات کامل ، برخی از پاستاهای گندم کامل ، کاموت و تف

ایزولوسین: عدس ، آجیل ، دانه ها ، لوبیا ، کاموت و تف

لوسین: لوبیا و کدو سبز

لیزین: لوبیا و نخود فرنگی

متیونین: لوبیا ، غلات کامل ، آجیل برزیلی و دانه های کنجد

فنیل آلانین: لوبیا ، تخمه آفتابگردان ، آجیل ، کاموت و تف

ترئونین: دانه های کتان ، آجیل ، عدس ، لوبیا ، نخود سبز و سیب زمینی شیرین

تریپتوفان: جو ، آجیل ، دانه ها ، لوبیا و دانه های کتان

والین: بادام زمینی ، قارچ ، غلات کامل ، لوبیا ، نخود در غلاف ، جو دوسر و کاموت

مطلب پیشنهادی

روغن آووکادو

روغن آووکادو در مقابل روغن زیتون: کدام یک سالم تر است؟

نمی دانید آیا باید از روغن آووکادو یا زیتون در آشپزخانه استفاده کنید؟ به گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 1 =