یک نسخه مسابقه ای از سوپراسپرت مازراتی MC20 پیش از عرضه سری اروپایی Fanatec GT2 2023 معرفی شده است که در یک پکیج هوایی تهاجمی از فیبر کربن طراحی شده است.
همراه با انبوهی از تغییرات کاهش وزن، بدنه جدید به این معنی است که مازراتی MC20 GT2 می تواند حدود 1250 کیلوگرم وزن داشته باشد تا با خودروی پیست مازراتی Project24 که هفته گذشته رونمایی شد، مطابقت داشته باشد. این 100 کیلوگرم است سبک تر از آئودی R8 LMS GT2 و قرار می دهد MC20 GT2 همتراز با Brabham BT63 GT2 که در سال 2021 رونمایی شد.
MC20 GT2 موتور 3.0 لیتری V6 621 اسب بخاری خودروی جادهای را حفظ کرده است، اما انتظار میرود که قدرت آن مطابق با قوانین تعادل عملکرد کاهش یابد. اینها قدرت موتور را محدود میکنند یا به وزن بالاست – یا هر دو – برای یکسان کردن زمین بازی اضافه میکنند و وزن 1250 کیلوگرمی Brabham فوقالعاده به آن 600 اسب بخار میدهد.
این یک را فراهم می کند نسبت قدرت به وزن 480 اسب بخار در هر تن، 66 اسب بخار در هر تن بهتر از MC20 معمولی همراه با لاستیکهای صاف و ترمزهای بزرگتر و تهویهدار، این بدان معناست که MC20 GT2 باید با هدف بیشتری نسبت به خودروهای جادهای که از قبل پرحرارت بود، شتاب بگیرد، توقف کند و هدایت کند.
با این وجود، برخی از تجملات باقی مانده است: تهویه مطبوع، ABS و کنترل کشش استاندارد هستند، در حالی که دوربین فیلمبرداری داخلی، نمایشگر دوربین دید عقب و سیستم نظارت بر فشار باد تایرها اختیاری هستند.
مازراتی اعلام نکرده است که آیا MC20 GT2 به فروش عمومی می رسد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، نسبت به مدل استاندارد که قیمت آن از 190275 پوند میباشد، برتری بیشتری خواهد داشت. یک برابهام BT63 GT2 که یکی از خودروهای مقرون به صرفه در کلاس خود محسوب می شود، حدود 350000 پوند (بدون احتساب مالیات) قیمت دارد.
مدیرعامل مازراتی، Davide Grasso، گفت: “مسابقه مسابقه همیشه زیستگاه طبیعی مازراتی بوده است” و افزود: “این برند شروع جدیدی از ریشه های خود برای ساختن آینده دارد.”
این سازنده ایتالیایی در بین سالهای 2005 تا 2009، زمانی که مازراتی MC12 GT1 با کمپین Vitaphone Racing موفق به کسب پنج عنوان متوالی تیمها در مسابقات قهرمانی FIA GT1 شد، از موفقیت بزرگی برخوردار بود.
منبع :
autocar.co.uk