این به نظر می رسد توهین به ناشنوایان است، اما 2.2 تن استون مارتین DBX 707 بهترین خودرویی است که شرکت خودروسازی بریتانیا می سازد.
استون مارتین به وضوح این را میداند، و میخواهد ما نیز آن را بدانیم، به همین دلیل است که اولین طعم ما از این کراس اوور ۶۹۷ اسببخاری در جادههای بریتانیا پس از یک آزمایش اساسی در ساردینیا و قبل از آن، یک خودروی سیگاری پیرلی پشت فرمان یک اعتبارسنجی میرود. نمونه اولیه در پیست آزمایشی استو استو در سیلورستون. به طور کلی، شما یک دافر را به این سختی دنبال نمی کنید.
صراحتاً، 707 هم نمی تواند چنین چیزی را داشته باشد. علیرغم قیمت درخواستی 190000 پوندی – 18000 پوند بیشتر از استون مارتین DBX معمولی – سازنده بریتانیایی امیدوار است که این خودروی جدید نیمی از فروش DBX را تشکیل دهد. و از آنجایی که DBX در حال حاضر تقریباً نیمی از کل فروش سالانه استون را به خود اختصاص داده است، مزایای مالی 707 نه تنها خوب، بلکه درخشان – و موفقیت فروش بدون ابهام – واضح است. مخصوصاً وقتی بدهی زیادی دارید.
اما خود ماشین این که آیا زیبایی شناسی تقویت شده و کم حجم برای شما جذاب خواهد بود یا خیر، اما در شرایط عینی، هرچه بیشتر در مورد 707 بدانید، قیمت 18000 پوندی معقول تر به نظر می رسد. 707 حتی در مقایسه با مدل پایه DBX نیز ارزش خوبی به نظر میرسد، زیرا تغییراتی که استون ایجاد کرده است صرفاً به اندازه چیزی نیست که مثلاً پورشه با تبدیل 911 GT3 به GT3 RS به آن دست مییابد، بلکه به آنچه که به دست آورده است نزدیکتر است. هنگام تبدیل باغ 911 کاررا به 911 GT3 لبه الماس.
GT 63 همچنین گیربکس 9 سرعته «خیس کلاچ» خود را اهدا می کند، که نه تنها در برابر 664 پوند فوت (بالا 148 پوند فوت) 707 مقاومت می کند، بلکه گفته می شود پاسخ دریچه گاز و سرعت تعویض دنده را نیز بهبود می بخشد. برای مزایای مشابه، میل پایه دارای سفتی پیچشی کمی بهتر است.
منبع :
autocar.co.uk