به گزارش بلاگ خودرو نتگام :کلایو ساتون، واردکننده و تیونر مستقر در لندن، دوباره روی فورد موستانگ کار کرده است – چیزی که در آن کاملاً ماهر است – تا این نسخه با روحیه و متمرکز بر جاده/پیست خودروی عضلانی فورد را تولید کند. این Sutton CS850R است، برای نشستن در کنار CS850 GT نرمتر (این موارد نسبی هستند) که قبلاً رانندگی کردهایم.
این عدد تقریباً به قدرت 847 اسب بخار از یک موتور 5.0 V8 سوپرشارژر با گشتاور 665 پوند فوت اشاره دارد. این موتور چرخهای عقب را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به حرکت در میآورد. این درایو نهایی کوتاه تری را برای ارتقاء شتاب وحشیانه اجرا می کند و دارای یک دیفرانسیل لغزش محدود با حسگر گشتاور است تا قابلیت تنظیم بیشتری در پیچ ها به آن بدهد.
سیستم تعلیق دیگر مانند خودروی 850 GT توسط دمپرهای مغناطیسی ساخته نمیشود، بلکه دمپرها و پایههای «پراکشن» توسط Steeda که گفته میشود کنترل و دقت بهتری را با کاهش حرکات بدن ارائه میدهند، فریبنده است. تعدادی مهاربند و میله ضد غلت وجود دارد که در GT نیز وجود دارد.
نتیجه خودرویی است که علیرغم تمام صحبتهایی که در مورد تمرکز پیست آن وجود دارد، هنوز هم یک خودروی جادهای بسیار دلپذیر میسازد. موستانگ اساساً یک کوپه بزرگ آمریکایی است که برای مسافتهای طولانی و همچنین نوار درگ ساخته شده است، بنابراین راحتی زیادی در اختیار دارد و CS850 R کمی از آن را حفظ میکند.
سواری بدترین لبه های توده ها و برآمدگی ها را دور می کند، اما یک عنصر اضافی از کنترل بدنه دارد. شما می توانید وزن فرمان را تغییر دهید، اگرچه همیشه خطی و پاسخگو است، و احساس خوبی نسبت به کاری که قسمت جلو انجام می دهد به دست می آورید.
و اگر با دریچه گاز آزاد باشید، دنده کوتاهتر و قدرت فوقالعاده چرخاندن چرخهای عقب را بسیار آسان میکند، جایی که خود را یک خودروی فوقالعاده قابل تنظیم با تعادل عالی نشان میدهد. برای ماشین پیست سنگین است، اما برای هونینگ عالی است. و با یک نت اگزوز که مطابقت دارد – برای جاده در بلندترین حالت آن کمی بیش از حد.
CS850 R از 121000 پوند قیمت دارد – برای فورد موستانگ بسیار زیاد است، اما برای خودرویی با این قدرت، متانت و دقت زیاد بد نیست.
منبع :
autocar.co.uk