بریتیش ولت 1.7 میلیارد پوند بودجه برای UK Gigaplant تضمین می کند

بریتیش ولت، استارت‌آپ تولید باتری، بودجه 1.7 میلیارد پوندی را به‌عنوان تقویت برنامه‌های خود برای تولید سلول‌های باتری خودرو در شمال شرق انگلستان، از سال 2024، تضمین کرده است.

 

بریتیش ولت گفت، تصمیم سرمایه گذار دارایی Trixtax و شرکت سرمایه گذاری Abrdn برای تخصیص این پول پس از آن اتخاذ شد که دولت بریتانیا مبلغ کمتری را از طریق صندوق تحول خودرو به Britishvolt اعطا کرد. این شرکت از بیان این که سهم دولتی چقدر است خودداری کرد، اما اتوکار می‌داند که مبلغ آن 100 میلیون پوند بوده است.

 

پیتر رولتون، رئیس بریتیش ولت در بیانیه ای گفت: «این اعلامیه گامی بزرگ در قرار دادن بریتانیا در خط مقدم انتقال انرژی جهانی است.

 

بریتیش ولت شروع به ساخت کارخانه در بلیت، نورثامبرلند، در سپتامبر سال گذشته کرد و امیدوار است تا سال 2028 سلول های کافی برای تامین 300000 بسته باتری خودرو در سال، معادل 48 گیگاوات ساعت نیرو، بسازد. فاز اول، در سال 2024، دیرتر از تاریخ شروع پیش بینی شده قبلی این شرکت در سال 2023 است، اما به آن ظرفیت ساخت سلول هایی با ظرفیت 11 گیگاوات ساعت را می دهد.

 

بریتیش ولت پیش بینی خود را برای کل نیروی کار خود در کارخانه از 2500 به 3000 افزایش داد و تخمین می زند که 5000 نفر دیگر را نیز در زنجیره تامین مرتبط به کار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 3 =