خودروهایی که به نجات شرکت کمک کردند

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به‌طور خطرناکی به لبه نابودی مالی یا مرگ شهرت نزدیک شده‌اند تا تنها یک مدل از آن نجات پیدا کند.
برخی از آن خودروها به موقعیت افسانه‌ای دست یافته‌اند، در حالی که برخی دیگر به عناصر اصلی چشم‌انداز اتومبیلرانی ما تبدیل شده‌اند.

نقش این خودرو در نجات تولیدکنندگان مربوطه خود از ورشکستگی، گمنامی، روزمرگی یا هر سه را نمی توان نادیده گرفت. در اینجا ما آن ماشین ها را نام می بریم و اهمیت آنها را به ترتیب تاریخ مشخص می کنیم.

Bentley MkVI 1946

بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم، ماشین‌های لوکس در لیست اولویت‌های بسیاری قرار نداشتند، با این فرض که می‌توانستید یک ماشین جدید در بریتانیا بخرید یا در اختیار داشته باشید. با این حال، بنتلی MkVI این را به حساب آورد و اولین خودرویی بود که توسط مادرش رولزرویس با بدنه استاندارد به جای ارائه شاسی به یک سازنده خودرو ارائه شد.

MkVI که به عنوان سالن استاندارد فولاد شناخته می‌شود، برای زمان‌بندی، محدود و زیبا بود. این خودرو و خواهر رولزرویس داون آن نیز به لطف سیستم تعلیق مستقل جلو، ترمزهای سروو و سیستم متمرکز روغن کاری شاسی بسیار پیشرفته بودند. بنتلی در تعداد بسیار بیشتری فروخته شد، با 5201 نمونه به 760 دستگاه برای Dawn، و این همان چیزی است که بودجه بسیار مورد نیاز رولزرویس را برای توسعه مدل های جدید بسیار مورد نیاز فراهم کرد.

مرسدس بنز 180 (1953)

خودروهایی که به نجات شرکت کمک کردند
خودروهایی که به نجات شرکت کمک کردند

مرسدس مشکلی متفاوت با فورد داشت. در طول جنگ بسیاری از کارخانه های آن توسط بمب افکن های متفقین از بین رفته بود. اما به آرامی دوباره روی پاهای خود ایستاد و پس از انجام این کار، می خواست به بهترین کار خود بازگردد: تولید انبوه خودرو. این سالن فروتن 180 بود که باعث شد شرکت آلمانی دوباره به سمت تولید حجمی حرکت کند. این اولین مدل واقعاً جدید این شرکت پس از جنگ جهانی دوم بود و از ساختار واحد نوآورانه ای استفاده کرد که شبیه به سیتروئن کشش آوانت بود.

آلفا رومئو آلفاسود (1972)

خودروهای دیفرانسیل عقب اسپرت اصلی آلفا بودند، بنابراین آلفاسود 1399 پوندی حتی قبل از عرضه یک خودروی استثنایی بود. دیفرانسیل جلو با موتور چهار تخته نصب شده در بدنه دریچه ای، اینجا بود که آلفا کاری را انجام می داد که دو سال دیگر فولکس واگن با گلف خود ارائه می کرد. این نام از کارخانه جدید در ناپل در جنوب یا “سود” ایتالیا گرفته شده است، اگرچه این امر باعث ایجاد مشکلاتی در کیفیت ساخت و مقاومت در برابر زنگ زدگی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

7 + هفده =