گاهی اوقات Chimaera که به ظاهر بیشتر شبیه جگوار جنتلمن است تا یک دست ساز Blackpudlian، به عنوان گزینه “نرم” مالکیت TVR متهم شده است.
اما اجازه ندهید یک چکمه آنقدر بزرگ باشد که دو کیسه گلف و یک فضای داخلی چرمی نمایشی شما را فریب دهد: این هنوز هم دستگاهی است که هم پوست و هم گاز می گیرد.
گرچه گریفیث، و به خصوص 500، ممکن است به عنوان معروف ترین ساخته TVR به پایان برسد (به لطف ستارگان سری Gran Turismo پلی استیشن)، در واقع Chimaera موفق ترین آن بود و بیش از دو برابر تعداد فروش داشت. به عنوان گریفیث در واقع، مشتریانی را به بازار معرفی کرد که قبلا هرگز یک TVR را در نظر نمی گرفتند.
علاوه بر این، به دلیل شهرت TVR برای غیرقابل اعتماد بودن، نباید از Chimaera اجتناب کرد. درست است، این هوندا جاز نیست، اما یک مثال خوب مراقبت شده واقعاً می تواند یک پیشنهاد قابل اعتماد باشد. در واقع، از 5000 TVR باقی مانده در جاده های ما، تقریبا 2000 از آنها Chimaeras هستند.
جالب اینجاست که یک داستان قدیمی حاکی از آن است که نشانگر آلمانی رئیس سابق پیتر ویلر، ند، اغلب برای کمک در طراحی Chimaera شناخته می شود. همانطور که ویلر در آن زمان نقل کرد: “بله، او طبق معمول داشت شارژ می کرد و از مدل پلی استایرنی که روی میز داشتیم گاز گرفت.” ظاهراً این ورودی خلاقانه متعاقباً در طراحی فرورفتگیهای نشانگر گنجانده شد.
همه Chimaeras از نوعی از Rover V8 آلومینیومی (که توافق شد بسیار قابل اعتمادتر از طراحی های داخلی TVR باشد) در حالت های مختلف استفاده کردند. مدل پایه 4.0 لیتری درست در طول تولید 13 ساله (1991-2003) در دسترس بود. در ابتدا، یک نسخه 4.3 با قدرت 280 اسب بخار، گزینه ای بود که در سال 1994 با یک نسخه 4.0 لیتری 275 اسب بخاری جایگزین شد.
خودروهایی که پس از سال 1994 ساخته شدهاند، زمانی که گیربکس بورگ وارنر جایگزین روور T5 قدیمی شد، مطلوبتر هستند – این جعبه دنده هنوز 5 سرعته دستی بود، اما جعبهدنده بعدی یک واحد بسیار قویتر بود. آنها را می توان به راحتی از طریق موقعیت معکوس از هم جدا کرد: در روور در رتبه اول قرار دارد اما در بورگ وارنر در رتبه پنجم قرار دارد. Chimaera 500 در سال 1994 با موتور 5.0 340 اسب بخاری برگرفته از Griffith 500 وارد بازار شد. به طرز وحشیانه ای سریع است و به همین دلیل امروزه مطلوب ترین است.
منبع :
autocar.co.uk