پورشه تایکان خودروی ایمنی جدید فرمول E را معرفی کرد

پورشه تایکان توربو S برای مسابقات قهرمانی فرمول E در سال 2022 وظایف خودروی ایمنی را به عهده خواهد گرفت و جایگزین مینی پیستر و بی ام و i8 رودستر خواهد شد.

 

این خودروی ایمنی اولین حضور خود را در دور افتتاحیه مسابقات قهرمانی در 28 تا 29 ژانویه در دیریه، عربستان سعودی انجام خواهد داد.

 

سالن برقی پورشه با رنگ‌های رنگارنگ رنگ‌های هر تیم در شبکه و همچنین رنگ‌های قهرمانی و FIA به پیست می‌رود. شماره 22 را به عنوان اشاره ای به تعداد شرکت کنندگان در سریال های امسال خواهد پوشید.

تایکان توربو S پرچم‌دار خودروی برقی پورشه است، با پیشرانه‌ی چهارچرخ متحرک دو موتوره 751 اسب‌بخاری که آن را از 0 تا 62 مایل در ساعت تنها در 2.6 ثانیه – 0.2 ثانیه سریع‌تر از خود مسابقات فرمول E می‌رساند.

 

در داخل، صندلی‌های عقب با رول کیج جایگزین شده‌اند، در حالی که از صندلی‌های سطلی مسابقه‌ای با مهار شش نقطه‌ای در جلو استفاده شده است. یک سیستم ارتباطی با فناوری پیشرفته، یک سیستم ثبت اطلاعات Marelli و یک کپسول آتش نشانی آن را با الزامات ایمنی مدار FIA مطابقت می دهد.

توماس لادنباخ، نایب رئیس پورشه موتور اسپورت، گفت: «ما مفتخریم که فرمول E این وظیفه را به یک پورشه سپرده است – کاری که برای ایمنی رانندگان آن مهم است.

 

“با تایکان توربو S به عنوان خودروی ایمنی رسمی، ما کمک مهمی به ایمنی مسیر می کنیم و همچنین بر اهمیت فرمول E برای پورشه موتوراسپرت تاکید می کنیم. طراحی متمایز نشان دهنده تعهد ما به آینده موفق این سری مسابقات نوآورانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

15 − نه =