حاشیههای سود اپل افسانهای است، اما بالاتر از همه، حاشیههای آن برای «خدمات» است. این ویژگیهای مبتنی بر نرمافزار تقریباً 70٪ اجرا میشوند – تقریباً دو برابر ویژگیهای سختافزاری مانند آیفونها.
خودروسازان، اگر واقعاً تمرکز داشته باشند، تا 10 درصد سود کار میکردند، در این فکر سود میبرند.
اکنون آنها فکر میکنند که میتوانند با همان استراتژی حاشیهها را به سطح شرکتهای فناوری افزایش دهند: ارائه خدمات مبتنی بر نرمافزار که رانندگان خودرو از خرید مرتب آنها خوشحال خواهند شد.
Stellantis آخرین خودروسازی بود که در رویدادی به نام روز نرمافزار در ماه دسامبر، دقیقاً مشخص کرد که فکر میکند چقدر میتواند از وسایل نقلیه به اصطلاح «نرمافزاری تعریفشده» درآمد کسب کند. درآمدهای آن را پیش بینی کرد €20 میلیارد (16.7 میلیارد پوند) تا سال 2030، در آن زمان تخمین میزند که 34 میلیون وسیله نقلیه متصل به داده (در اصل، 34 میلیون گوشی هوشمند روی چرخها) داشته باشد، از حدود 12 میلیون فعلی.