آیا معلولان به دلیل برق‌رسانی رها می‌شوند؟

 

ابتکار جدیدی که از همکاری دانشگاه کاونتری و موسسه خیریه تحرک Motability شکل گرفته است، بینش و فرصت‌های جدیدی را برای رانندگان معلول به ارمغان می‌آورد، با هدف دسترسی بیشتر به وسایل نقلیه روزمره.

 

مرکز طراحی حمل و نقل ملی دانشگاه – یک مرکز پیشرفته که تحقیقاتی را در مورد آینده طراحی حمل و نقل انجام می دهد – به اعضای جامعه معلولان این فرصت را می دهد تا به توسعه سیاست و عملکرد آینده حمل و نقل کمک کنند.

 

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که طراحی نامناسب حمل‌ونقل برای افراد معلول باعث «کاهش فرصت‌های اقتصادی، طرد اجتماعی، کاهش کیفیت زندگی و سایر اثرات منفی» شده است.

 

اگرچه چندین سازمان، موسسات خیریه و طرح‌هایی برای حمایت از افراد معلول وجود دارد، برخی معتقدند اعضای جامعه از نظر وسایل نقلیه و زیرساخت‌ها در تلاش برای برق‌رسانی عقب مانده‌اند.

 

مشکلات ناشی از شارژ، هزینه های مالکیت و طراحی وسیله نقلیه، مشکلات دسترسی را برای جامعه معلولین به همراه دارد، زیرا بریتانیا تحت برق رسانی قرار می گیرد.

 

Motability تخمین می زند که حدود 1.35 میلیون راننده یا مسافر معلول تا سال 2035 به زیرساخت های شارژ EV در بریتانیا متکی خواهند بود.

 

Rachael Badger، یکی از مدیران Motability، می‌گوید که چندین مسئله وجود دارد. او گفت: «نقاط زیادی وجود دارد که می‌تواند در کل مسیر انتخاب و خرید خودرو با چالش‌هایی مواجه شود. “اول، درک گزینه ها برای انتخاب های آگاهانه، مانند فکر رفتن به یک خودکار، نیاز به شارژ کردن آن، درک انتخاب های آنها به عنوان یک مصرف کننده.”

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 4 =