باندهای مالیاتی خودروهای شرکتی 2021/2022: همه چیزهایی که باید بدانید

 

اگر یقین سومی در زندگی وجود داشته باشد، مطمئناً همه مسائل مربوط به مالیات به طرز وحشتناکی پیچیده خواهد شد. مالیات خودروی شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست و زمانی که تغییرات ظاهراً سالانه در سیستم ایجاد می شود، حداقل می توان گفت همه چیز گیج کننده می شود.

 

به زبان ساده، خودرویی که کارفرمایتان در اختیار شما قرار داده و از آن برای کار استفاده می‌کنید، اما می‌توانید خارج از ساعات کاری، از جمله رفت‌وآمد به محل کار و برگشت از آن، شخصاً نیز استفاده کنید، پس از حقوقی که به شما پرداخت می‌شود، مزیتی محسوب می‌شود.

 

HMRC آن را یک مزیت در نوع (BIK) می نامد، اصطلاحی که برای هر مزیت یا انگیزه ای به غیر از حقوق اولیه شما که مشمول مالیات است به کار می رود. بسیاری از ما این مالیات را به عنوان مالیات خودروی شرکتی می شناسیم.

 

مالیات خودرو شرکتی چگونه محاسبه می شود؟

 

ارزش P11D فهرست قیمت خودرو است، شامل آپشن های نصب شده روی آن، به اضافه مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های تحویل، اما نه اولین هزینه ثبت نام و مالیات جاده. به یاد داشته باشید، این لیست قیمت خودرو است، نه قیمت تخفیف دار آن، که در نظر گرفته می شود. همچنین، تلاش برای صرفه جویی در هزینه با گرفتن یک خودروی شرکتی کارکرده به جای یک خودروی نو، فایده ای ندارد، زیرا همین محاسبه نیز صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

10 − هفت =