با نعش کش برقی نیسان لیف ساخته شده با اتوبوس آشنا شوید

پس از بیش از 10 سال فروش، هاچ بک برقی خانواده نیسان یک لیف جدید را به عنوان یک ماشین نعش کش عرضه کرد.

این تبدیل که بر اساس یک نیسان لیف 62 کیلووات ساعتی ساخته شده است، کار Wilcox Limousines، سازنده خودروهای تشییع جنازه و لیموزین مستقر در بریتانیا است.

ماشین نعش کش برقی می تواند یک راننده و “رهبر” مراسم تشییع جنازه را در جلو با ظرفیت حمل بار تا 230 کیلوگرم، از جمله یک تابوت هفت فوتی، در جلو جای دهد.

 

برای ساخت این مدل، مهندسان سقف اصلی و ستون‌های لیف را برداشتند و با فیبر کربن بازیافتی که توسط یک طراح متخصص طراحی شده بود، جایگزین کردند. بدنه 80 سانتی‌متر بریده و کشیده شد، بسته باتری برای بهینه‌سازی توزیع وزن به سمت عقب حرکت کرد و بخش عقب خودرو سفت و محکم شد.

با وجود این تغییرات و بلندتر و طولانی‌تر بودن، نعش‌کش لیف تنها 3 درصد از هاچ‌بک استاندارد لیف سنگین‌تر است، تا حد زیادی به دلیل حذف دو درب عقب و صندلی عقب خودرو اصلی. این امر مدل جدید را در تضاد با ماشین های نعش کش معمولی قرار می دهد که دارای پنج در و چهار صندلی برای کارکنان اضافی تشییع جنازه هستند.

با وجود این، لوئیس ویلکاکس، نوه بنیانگذار شرکت ویلیام ویلکاکس، گفت که مدل جدید با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های بزرگ مراسم تشییع جنازه کشور مواجه شده است که به گفته او، جایگزینی سبزتر برای مشتریان آگاه از محیط زیست می‌خواهند. ماشین نعش کش لیف برای تعداد فزاینده ای از افرادی که خواهان دفن یا سوزاندن ساده تر و سبزتر برای عزیزانشان هستند ایده آل است.

 

Move Electric اولین درایو انحصاری – بدون بار – از نعش کش Leaf توسعه Wilcox داشت. وسیله نقلیه 40 کیلووات ساعتی (نسخه های تولیدی دارای باتری 62 کیلووات ساعتی بزرگتر هستند) یک مدل جدید هوشمند و حساس است که به طور قابل توجهی به خوبی تکمیل شده است. اما با توجه به سقف بلند، پنجره‌های جانبی بزرگ و درب عقب بزرگ‌تر، می‌توان آن را در کاتالوگ نیسان به‌دست آورد، طراحی آن بسیار منسجم است.

در حال حاضر، افزایش جزئی وزن خودرو بر عملکرد تأثیری ندارد، لیف با اشتیاق غیرقابل شنیدن کنار می‌رود. در مسیر آزمایشی پر دست انداز حومه ما و با سرعت های ملایم، راحت و خونسرد بود، در حالی که در سرعت های بالاتر در جاده های کشور، ایمن و قابل پیش بینی پیچید. تنها نت ترش یک چاله عمیق بود که به طرز محسوسی آن را سوراخ کرد. Wilcox ادعا می کند حداکثر برد 210 مایل برای نسخه 62 کیلووات یا کمی کمتر از معادل هاچ بک.

“رهبری که در مراسم تشییع جنازه جلوتر از ماشین نعش‌کشی راه می‌رود، باید بداند وسیله نقلیه کجاست، بدون اینکه بچرخد. با برگ، قبل از اینکه متوجه شود حرکت نکرده است، می‌تواند نیمی از جاده را طی کند. با سردرگمی، ما “بیپر” معکوس برگ را برای هشدار به آنها تطبیق می دهیم.”

نعش کش Leaf با قیمت 109950 پوند ارزان تر از تبدیل نعش کش بزرگتر و سنتی تر جگوار XJ Wilcox است که حدود 145000 پوند هزینه دارد. این شرکت اولین ماشین نعش کش لیف خود را در ماه ژوئیه به Leverton & Sons، مدیران تشییع جنازه مستقر در لندن و مسئول مراسم تشییع جنازه سلطنتی تحویل داد. این در حالی است که از دیگر شرکت های تشییع جنازه سفارش 12 دستگاه دیگر نیز دارد که طی چهار ماه آینده تحویل خواهد شد.

IMG 9500
IMG 9498
لوئیس ویلکاکس

IMG 9495
IMG 9494
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

دوازده − 2 =