بررسی بلند مدت Cupra Formentor 2021

به نظر من این مکان اشتباهی برای دکمه استارت است. منظورم این است که این یک لامبورگینی نیست. و در حالی که به نظر من دیگر خودروهای گروه فولکس واگن برای سوار شدن و رانندگی کردن بسیار سخت است، طرح جایگزین Cupra Formentor آن را کمی کمتر بصری و – فقط گاهی اوقات – کمی خسته کننده می کند.

Cupra Formentor
Cupra Formentor 2021

دکمه دیگری که درست روی فرمان قرار دارد، انتخابگر حالت رانندگی خودرو است که من به وفور درگیر آن بودم. خودروی آزمایشی ما دارای دمپرهای تطبیقی ​​Cupra است، بنابراین آزمایش کردن برای یافتن پروفایلی که دوست دارید ارزشمند است.

من به چند دلیل به ندرت از Cupra، اسپرت ترین حالت ماشین استفاده می کنم. در جاده‌های پشتی نزدیک محل زندگی‌ام، این امر باعث می‌شود که ماشین کمی دیوانه‌کننده و پرشور احساس شود، و در حالی که می‌تواند به نوعی تنظیم آن هیجان‌انگیز باشد، اغلب آزاردهنده است.

مانند Cupra، حالت اسپورت صدای موتور تقلبی زیادی را به تجربه رانندگی وارد می کند که یکی دیگر از مشکلات شخصی است. بنابراین من ترکیبی از تنظیمات ترجیحی خود را برای همه چیز از صدای موتور گرفته تا تنظیمات گیربکس در حالت فردی Formentor پیکربندی کرده‌ام: دمپرها روی حداکثر نرم و صدای موتور تنظیم شده روی بی‌صدا، اما تنظیمات اسپورت برای بیشتر موارد دیگر.

به این ترتیب پیکربندی شده است، من از قرار دادن چند مایل روی ماشین لذت می برم. نسبت به آخرین خودروی قدیمی من (سوزوکی Across) پایین تر، سبک تر و اسپرت تر به نظر می رسد، اگرچه کمی همه کاره و بالغ تر است. اکنون به صندلی‌ها عادت کرده‌ام و آن‌ها را در فاصله دور راحت می‌بینم.

من حتی رنگی را پیدا کرده ام که برای نور محیطی در کابین دوست دارم: طلایی برنزی که با تزئینات داخلی خودرو مطابقت دارد.

پس از تنظیم صندلی‌های راحت فوری در خودروی طولانی‌مدت قبلی‌ام، سوزوکی آکراس، خوشحالم که بگویم بعد از سفرهای طولانی در فورمنتور بسیار اسپورت‌تر، کمرم دیگر درد نمی‌کند. من اخیراً با همسرم و خانواده اش برای یک رانندگی کوتاه رفتم و آنها نیز صندلی های آبی دوست داشتنی را تأیید کردند.

برخی از بوق های مشتاقانه اولین رانندگی من را در جدیدترین محصول اضافه شده به ناوگان خودروهای آزمایشی طولانی مدت اتوکار همراهی کرد: Cupra Formentor متفاوت و جذاب.

من آنجا بودم و پشت چراغ راهنمایی منتظر بودم که به سمت راستم نگاه کردم و مردی هیجان زده را دیدم که به من اشاره می کند که شیشه ام را پایین بیاورم. «اون چیه؟ خیلی دوستش دارم.” من به او گفتم. شاید اکنون او یک مشتری در انتظار Cupra باشد.

بدیهی است که این خودرویی است که روی مردم تأثیر می گذارد و این به تنهایی باید ماه های آینده را جذاب کند. یادم می‌آید وقتی چند سال پیش کانسپت فورمنتور را در غرفه‌های نمایشگاهی دیدم، به همین شکل جالب بود.

جزئیات همه عالی به نظر می رسند. نوار نور با عرض کامل در پشت واقعاً به خوبی یکپارچه و منسجم تر از آن در Cupra Leon است. چراغ‌های مه شکن جلو که به‌خوبی در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند، ظاهری متمرکز به چهره خودرو می‌دهند. و من مخصوصاً تحت تأثیر چین بالای چرخ‌های عقب قرار می‌گیرم: مطمئن است، به پویایی می‌افزاید و توده بصری خودرو را به روشی هوشمندانه از بین می‌برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

5 − 1 =