بهترین خودروهای آلمانی ساخته شده

بهترین خودروهای آلمانی ساخته شده

آئودی R8

مانند TT اصلی، آئودی یک خودروی مفهومی گرفت و با R8 آن را به یک واقعیت تولید تبدیل کرد. پیدایش آن کانسپت Le Mans بود و خودروی جاده کمی تغییر کرده بود. سبک دراماتیک آن، آئودی را برای عنوان کاربردی‌ترین سوپراسپرت با پورشه 911 به رقابت می‌اندازد، زیرا اولین خودروی 4.2 لیتری V8 بسیار آسان است و زندگی با آن بسیار آسان است و حتی رانندگان بسیار معمولی را متملق می‌کند.

R8 V10 موتور خود را با لامبورگینی گالاردو و هوراکان مشترک است. آئودی همچنین نسخه تمام الکتریکی R8 e-tron را در سال 2015 به طور خلاصه ارائه کرد، اما کمتر از 100 دستگاه تولید شد.

آلپینا B3

برای هر نسل از ب ام و سری 3 یک آلپینا B3 وجود دارد که شرکت تیونینگ بیش از مقداری عملکرد اضافی را اضافه کرده است. همه چیز با B3 2.7 مبتنی بر سری E30 3 شروع شد و از آن زمان این مدل‌های سفارشی جایگزینی ظریف و سریع مدل‌های M3 خود BMW را ارائه کردند.

جایی که آلپینا اغلب مورد توجه خریداران قرار گرفته است، توانایی آن در ارتقاء سری 3 بوده است، در حالی که BMW چنین نکرده است. هرکسی که از نبود M3 Touring ناامید شده باشد، به زودی آلپینا را از ساختن B3 Touring برای آنها بسیار خوشحال خواهد کرد.

Bitter SC

اریش بیتر شرکت خود را در سال 1969 راه اندازی کرد تا خودروهای سفارشی مبتنی بر پلت فرم های اوپل و وسایل راه اندازی را ارائه دهد. این شرکت واقعاً با SC خوش‌تیپ، که در فرم‌های سالون، کوپه و کانورتیبل ارائه می‌شود، پیشرفت کرد. در ابتدا، موتور 3.0 لیتری اوپل 180 اسب بخار کمی ضعیف بود، اما یک واحد 3.5 لیتری تنظیم شده با 210 اسب بخار این مشکل را حل کرد و شتاب 0-62 مایل در ساعت را در 7.6 ثانیه و 140 مایل در ساعت به دست آورد.

فروش SC بین سال‌های 1979 و 1989 به صورت قطره‌ای ادامه داشت و در مجموع 458 دستگاه ساخته شد و حتی در برخی از آنها سیستم چهار چرخ متحرک فرگوسن نصب شد.

منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

4 × دو =