ب ام و در لمانز و WEC در سال 2024 با M Hybrid V8 LMDh مسابقه می دهد

ب ام و اعلام کرده است که در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA در سال 2024 و پس از ورود به مسابقات قهرمانی خودروهای ورزشی IMSA در ایالات متحده در سال آینده، هایپرکار هیبریدی V8 خود را مسابقه خواهد داد. WEC شامل Le Mans 24 Hours است، بنابراین سال 2024 اولین باری خواهد بود که BMW از سال 1999، زمانی که با V12 LMR پیروز شد، در این رویداد نمادین ظاهر می شود.

 

فرانک ون میل، مدیرعامل BMW M گفت: تصمیم برای اجرای BMW M هیبریدی V8 در سری IMSA از سال 2023 و WEC از سال 2024 نقطه عطفی برای این پروژه است.

 

من در اولین دوره‌ام به‌عنوان مدیرعامل BMW M از استعداد خارق‌العاده 24 ساعت لمانز نمونه‌برداری کردم و شگفت‌زده شدم، بنابراین بسیار هیجان‌زده هستم که دوباره به عنوان BMW M Motorsport در این کلاسیک و در کل برای پیروزی کلی به چالش بکشم. WEC برای اولین بار برای چندین دهه.

 

BMW M هیبریدی V8 نقطه عطفی به سوی برقی‌سازی BMW M است. سری IMSA در آمریکای شمالی و WEC که در سرتاسر جهان برگزار می‌شود، پلتفرم‌های عالی برای استفاده از نمونه اولیه ما برای نشان دادن چقدر هیجان‌انگیز برقی‌شده BMW هستند. خودروهای M در آینده خواهند بود.”

 

برای اولین بار در جشنواره سرعت گودوود به عنوان بخشی از ویژگی اصلی BMW به نمایش گذاشته شد.

 

آکورا، بی‌ام‌و، کادیلاک و پورشه هر کدام خودروهای LMDh را در رده جدید GTP IMSA در سال 2023 وارد می‌کنند و سال بعد آلپاین و لامبورگینی به آن‌ها خواهند پیوست.

 

آئودی قرار بود از سال آینده به برند برادر و برادر پورشه در این سری بپیوندد اما برنامه های خود را روی یخ گذاشته است.

نمونه اولیه M Hybrid V8 LMDh
جلو چپ BMW M هیبریدی V8 LMDh مسابقه
مسابقه استاتیک جلو BMW M Hybrid V8 LMDh
عقب راست BMW M Hybrid V8 LMDh مسابقه
جلو راست BMW M Hybrid V8 LMDh مسابقه
جلو BMW M Hybrid V8 LMDh racer 1
جزئیات مسابقه کلیه BMW M هیبریدی V8 LMDh
جزئیات سمت چپ BMW M هیبریدی V8 LMDh مسابقه
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

4 × یک =