تست MOT : همه چیزهایی که باید بدانید

تست MOT می تواند بسیاری از صاحبان خودرو را عصبی کند. یک خرابی می تواند صدها پوند در قبض های تعمیر هزینه داشته باشد، یا در برخی موارد، غرور و شادی شما را برای همیشه از جاده دور کند.

اما نیازی به استرس در مورد آن وجود ندارد. هنگامی که با نحوه آزمایش وسایل نقلیه آشنا شدید، به راحتی می توانید تشخیص دهید که آیا احتمال دارد خودروی شما قبل از رفتن به مرکز تست، از کار بیفتد یا از کار بیفتد و هر گونه نقص احتمالی را اصلاح کنید.

MOT چیست؟ | قیمت آن چند است؟ | چگونه می توانم بررسی کنم که آیا ماشین من MOT’d است؟ | چگونه تاریخچه MOT خود را بررسی کنم؟ | آیا ماشین من از MOT معاف است؟ | چک لیست MOT | شایع ترین دلایل شکست MOT

MOT معاینه سالانه معاینه فنی خودرو شما است و مطابق با آخرین مقررات صادر شده توسط آژانس استاندارد راننده و خودرو (DVSA) انجام می شود.

تست MOT
تست MOT

برای عبور، یک وسیله نقلیه باید با مجموعه ای دقیق از معیارهای ایمنی و آلایندگی مطابقت داشته باشد، با الزامات دقیق که بسته به اندازه، سن و کلاس آن متفاوت است. اگر هر گونه ایراد خطرناک یا غیرقانونی تشخیص داده شود، خودرو به طور خودکار از کار می افتد، اما کاستی های کمتر مهم – مانند لاستیک تقریباً فرسوده یا اگزوز زنگ زده – به عنوان یک “مشاوره” فهرست می شود و احتمالاً باید قبل از بررسی اصلاح شود. تست بعدی

رانندگان می توانند از هر یک از حدود 20000 ایستگاه MOT دارای مجوز در بریتانیا دیدن کنند که میانگین آزمون آن حدود 45 دقیقه طول می کشد.

از سال 2010، حداکثر هزینه ای که یک گاراژ می تواند برای تست MOT دریافت کند، 54.85 پوند برای اتومبیل ها و وانت های سبک است. این قیمت تمام جنبه های رویه از جمله هزینه های مدیریت، هزینه های مواد و نیروی کار را پوشش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × پنج =