تویوتا از یاریس هیبریدی GR به عنوان مدعی WRC 2022 رونمایی کرد

تویوتا از رقیب مسابقات رالی جهانی GR Yaris Rally1 خود رونمایی کرد که دارای یک مجموعه هیبریدی جدید است که با تغییرات چشمگیر سال 2022 در مسابقات مطابقت دارد.

 

با اجرای یک واحد هیبریدی با باتری 3.9 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی که 133 اسب بخار قدرت اضافی را تحت شتاب ارائه می دهد، اولین حرکت رقابتی تویوتا در رالی مونت کارلو است که از 20 ژانویه آغاز می شود.

 

تغییرات مکانیکی و هوای بیشتری برای سال 2022 وجود دارد. بال‌های ماشین‌ها کوتاه شده‌اند، اکنون به یک گیربکس مکانیکی پنج سرعته نیاز است (سال گذشته یک تعویض هیدرولیک 6 spd بود) و دیفرانسیل مرکزی فعال حذف شده است. تفاوت های مکانیکی جلو و عقب باقی می مانند.

 

پیشرانه بنزینی تویوتا GR یاریس هیبریدی با موتور 1.6 لیتری توربوی فصل گذشته که در ترکیب با هیبریدی جدید، قدرتی بیش از 500 اسب بخار تولید می‌کند، استفاده می‌کند، اما اکنون با سوخت پایدار کار می‌کند. اکنون ادعا می شود که گشتاور بیش از 369 پوند فوت است، که یک افزایش مفید نسبت به 312 پوند فوت سال گذشته است. تنظیم شاسی اسپیس فریم همچنان باقی مانده است.

 

از آنجایی که تغییرات قوانین به طور بالقوه نویدبخش تغییر سلطه اخیر تویوتا است، زمان جالبی برای رالی است، زمانی که با حضور سباستین لوب قهرمان 9 بار در مونت کارلو جذاب‌تر شده است.

 

پس از یک حرکت پاک از عناوین رالی جهانی تولیدکنندگان و رانندگان در سال 2021، خط رانندگان تویوتا برای سال 2022 پس از بازنشستگی نسبی قهرمان فعلی سباستین اوژیه بهینه شده است. قهرمان هشت دوره اوژیه همچنان در مونته رقابت خواهد کرد، اما در بقیه فصل فقط در دورهای انتخابی می دود. نبرد احتمالی اوجیر با لوب در فورد ام اسپرت پوما می‌تواند یکی از نکات برجسته فصل موتوراسپرت 2022 باشد و ما فقط در ژانویه هستیم.

 

الفین ایوانز که در دو فصل گذشته Ogier را نزدیک اداره کرده است، سال 2022 را به عنوان رهبر اسمی تیم در تویوتا شروع می کند و کاله روانپرا جوان در ماشین دوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × سه =