داچیا برای حفظ قیمت مقرون به صرفه، راه اندازی تدریجی EV را طراحی می کند

به گفته مدیرعامل دنیس لو ووت، تعهد داچیا به فروش خودروهای ارزان قیمت به آن اجازه می‌دهد تا خودروهای سبک‌تر و کارآمدتری را برای مدت طولانی‌تری نسبت به رقبا بسازد – که به نوبه خود به این معنی است که این شرکت مجبور به تولید خودروهای پلاگین هیبریدی گران‌تر نخواهد بود. خودروهای الکتریکی برای کاهش انتشار CO2 خود برای جلوگیری از جریمه های گران قیمت.

 

در حالی که داچیا اکنون خودروی اسپرینگ EV را در برخی بازارها به فروش می رساند (و احتمالاً آن را در بریتانیا نیز به فروش می رساند)، تنها تعهد دیگر آن به برقی سازی این است که اولین PHEV خود – نسخه ای از Jogger هفت سرنشین جدید – را در سال 2023 اضافه کند.

 

Le Vot معتقد است که این رویکرد محتاطانه برای حفظ مزیت قیمت برند بسیار مهم است.

 

او گفت: «ما برای ارزش استثنایی ایستاده‌ایم، و می‌توانیم با دادن هر چیزی که به مشتریان خود نیاز دارند، اما هرگز چیزی زائد، آن را ارائه دهیم. “امروزه تهویه مطبوع ضروری تلقی می شود، بنابراین ما آن را ارائه می دهیم. اما صندلی های برقی با تنظیمات زیاد؟ آنها ضروری نیستند، بنابراین ما آنها را پیشنهاد نمی کنیم.

 

به نوبه خود، این بدان معناست که صندلی های ما – که هنوز هم بسیار راحت هستند – بسیار سبک تر از صندلی هایی هستند که توسط رقبای ما استفاده می شود. این یک جزئیات است، اما بسیاری از آنها وجود دارد. و این بدان معناست که ما خودروهای سبک‌تر و کم آلاینده‌تری تولید می‌کنیم، به این معنی که برای برآورده کردن تمام الزامات نظارتی خود به فناوری گران‌قیمت برقی روی آنها نیاز نداریم.»

 

Le Vot به مثالی از Jogger اشاره کرد که قرار است به زودی در بریتانیا عرضه شود، و اشاره کرد که وزن آن حدود 20٪ کمتر از رقبای 1200 کیلوگرمی در فرم پایه خود است. این بدان معناست که می توان آن را با یک موتور کارآمدتر که طبق گواهینامه آزمایشی رسمی آن حدود 10٪ CO2 کمتری منتشر می کند، تغذیه کرد.

 

او امیدوار است که داچیا با جدا شدن از جریان اصلی هجوم به سمت برقی‌سازی، به جذب خریداران خودروهای جدید و خریداران معمولی خودروهای دست دوم – مخصوصاً در بازار امروزی – که قیمت‌های دست دوم بالا قیمت‌های جدید را افزایش داده است، ادامه دهد. لوکا دی میو، رئیس شرکت مادر گروه رنو، هفته گذشته گفت که خط تولید خود رنو تا سال 2030 در اروپا کاملاً الکتریکی خواهد شد، اما اذعان داشت که داچیا احتمالاً بعداً، “در آخرین لحظه ممکن” از آن استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × 5 =