دوکاتی با رقیب جدید MotoE 2023 با سرعت 170 مایل در ساعت برقی می شود

به گزارش بلاگ خودرو نتگام : شرکت ایتالیایی موتور سیکلت دوکاتی جزئیات فنی کلیدی اولین موتورسیکلت برقی خود را فاش کرده است که از فصل آینده در جام جهانی MotoE تمام الکتریکی استفاده خواهد شد.

این شرکت که متعلق به برند سوپراسپرت گروه فولکس واگن لامبورگینی است، قراردادی را برای تصاحب انرژیکا به عنوان سازنده ماشین مشخصاتی که در مسابقات قهرمانی که در سال 2019 به عنوان یک سری پشتیبانی الکتریکی برای MotoGP راه اندازی شد، منعقد کرده است.

 

با کد V21L، نسخه اولیه دوچرخه مسابقه الکتریکی جدید برای اولین بار در آزمایشی در دسامبر گذشته مشاهده شد، اگرچه دوکاتی تنها اکنون مشخصات فنی کلیدی را فاش کرده است، با این ادعا که دارای راه حل های فنی است که «قبلاً استفاده نشده» از نظر بسته باتری. تکنولوژی موتور و اینورتر

 

دوکاتی همچنین می‌گوید که تخصص خودروهای الکتریکی را از سایر بخش‌های گروه فولکس‌واگن، به‌ویژه پورشه، لامبورگینی و بخش باتری فولکس‌واگن نیز جذب کرده است.

 

در حالی که پروژه V21L صرفاً برای توسعه یک دوچرخه مسابقه در نظر گرفته شده است، دوکاتی می‌گوید که «ارتباط استراتژیک» در اجازه دادن به آن برای «توسعه تخصص برای آینده» دارد که در نهایت می‌تواند به دوچرخه‌های برقی جاده‌ای منتقل شود.

 

در حالی که پروژه V21L صرفاً برای توسعه یک دوچرخه رقابتی برای موتور در نظر گرفته شده است، دوکاتی می‌گوید که “ارتباط استراتژیک دارد” و دومنیکالی آن را به عنوان “آزمایشگاهی برای ساختن آینده خود” توصیف می‌کند.

 

وزن تمرکز اصلی در توسعه V21L بوده است، به طوری که وزن دستگاه در حال حاضر کمتر از 225 کیلوگرم است – که 12 کیلوگرم کمتر از حداقل مورد نیاز برای دسته MotoE است.

 

این پیشرانه 110 کیلووات و گشتاور 103 پوند فوت ارائه می کند که حداکثر سرعت 170 مایل در ساعت را به دستگاه می دهد. این موتور که 21 کیلوگرم وزن دارد و می تواند تا سرعت 18000 بچرخد و توسط یک شرکت شریک با مشخصات مجموعه دوکاتی توسعه داده شده است.

 

این دستگاه همچنین دارای یک سیستم خنک کننده مایع پیشرفته است که از یک مدار دوگانه برای تنظیم نیازهای دمایی مختلف بسته باتری و موتور/اینورتر استفاده می کند. دوکاتی می‌گوید که این بدان معناست که باتری را می‌توان بدون نیاز به خنک‌کردن اول شارژ کرد و شارژ 80 درصدی آن حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.

 

پوسته فیبر کربن بسته باتری نیز به عنوان بخش تحت فشار شاسی عمل می کند و یک قاب جلویی آلومینیومی با وزن 3.7 کیلوگرم وجود دارد. قسمت عقب دارای یک بازوی شناور آلومینیومی است، در حالی که فریم زیرین عقب – که دارای مسیر و صندلی سوار است – از فیبر کربن ساخته شده است.

1 عدد DUCATI MOTOE 5 UC407282 High
1 عدد DUCATI MOTOE 6 UC407284 High
1 DUCATI MOTOE 2 UC407308 High
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

ده − هفت =