رنو، نیسان و میتسوبیشی چگونه اتحاد قوی تری را برنامه ریزی می کنند

روز پنجشنبه هفته گذشته، مدیران عامل رنو، نیسان و میتسوبیشی گرد هم آمدند تا اعلام کنند … خوب، چیز جدیدی نیست. اما نکته این نبود.

هدف این بود که به دنیا بگوییم که اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی قوی و متعهد به یافتن هم افزایی مشترک است که تضمین می کند هر سه برند در آینده ای الکتریکی و متصل پیشرفت کنند. و در آن، مسلماً موفق بود.

ژان دومینیک سنار، رئیس ائتلاف در سخنان افتتاحیه خود گفت: «سه سال پیش، اتحاد با بحرانی بی‌سابقه در تاریخ خود مواجه بود که بر اساس عدم اعتماد بود. “این دوره متعلق به گذشته است.”

او به بینندگان از ارائه آنلاین یادآور شد که اتحاد 420000 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند، تمام بازارهای بزرگ جهان را پوشش می دهد و 29 کارخانه را اداره می کند.

وی گفت: استحکام بنیاد اتحاد یک دارایی اساسی سه شرکت ما است.

خود غصن مدعی شد که توسط هیئت مدیره نیسان مخالف ادغام نیسان و رنو توسط وی راه اندازی شده است. در اواخر سال گذشته، او اتحاد 22 ساله را “زامبی” نامید.

به نظر می‌رسد سال‌های نارضایتی نیسان از هدایت رنو به دلیل 43 درصد سهام شرکت فرانسوی در شریک ژاپنی‌اش از نجات نیسان از ورشکستگی در سال 1999، سرانجام به پایان رسیده است.

مشکلات مالی در سال 2019 در سال 2020 شتاب گرفت، زمانی که بیماری همه گیر کووید-19 ضعف های ساختاری را در هر دو شرکت آشکار کرد و باعث زیان های بی سابقه شد. این امر ذهن‌ها را در هر دو شرکت متمرکز کرد و راهبرد «پیرو-پیرو» را برانگیخت که به موجب آن نیسان، رنو و تا حدی میتسوبیشی در فناوری‌ها یا مناطق خاصی پیشتاز شدند. به عنوان مثال، رنو در اروپا، نیسان در چین و میتسوبیشی در جنوب شرق آسیا پیشتاز بودند.

همچنین تحت تاثیر قرار دادن کسانی که به دنبال نشانه‌های واضحی هستند مبنی بر اینکه اتحاد همانطور که باید کار می‌کند، این وعده بود که ۸۰٪ از وسایل نقلیه اتحاد تا سال ۲۰۲۶ توسط پلت‌فرم‌های مشترک پشتیبانی می‌شوند، از ۶۰٪ اکنون.

هارالد هندریکسه، تحلیلگر مورگان استنلی، در گزارشی از سرمایه گذاران می نویسد: «ما فکر می کنیم دو پیام روشن از کنفرانس ظاهر می شود. “یک، همکاری اتحاد بازگشته است و دوم، اتحاد یک استراتژی فنی معتبر بسیار شبیه به سایر OEM ها دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

ده + 10 =