زیر پوست: چگونه آخرین فناوری بنتلی شما را زیبا می کند

به گزارش بلاگ خودرو نتگام : صندلی‌ها ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام تفکر در مورد تکنولوژی خودرو به ذهن خطور می‌کند، اما برخلاف مبل‌های اتاق نشیمن، صندلی‌های ماشین می‌توانند تجهیزات بسیار پیچیده‌ای باشند. در دهه‌های 1960 و 1970، برعکس این موضوع صادق بود تا اینکه برخی از شرکت‌های خودروسازی، به‌ویژه ساب و ولوو، شروع به پیشرفت‌های چشمگیر فناوری کردند. به دلیل سرد شدن زمستان های اسکاندیناوی، هر دو شرکت شروع به بررسی ارزش راحتی صندلی و تأثیر آن بر رفاه رانندگان کردند. آنها از متخصصان ارتوپدی برای طراحی صندلی ها استفاده کردند و گرمایش صندلی را نه تنها برای راحتی، بلکه به دلیل اینکه گرما برای کمر راننده مفید است و خستگی را کاهش می دهد، اضافه کردند. در آن زمان تفکر پیشرفته بود، پس از آن زمان چگونه چیزها تکامل یافته اند؟

 

این روزها، نقشی که صندلی‌ها در کاهش خستگی ایفا می‌کنند به این معنی است که پیشرفت‌های فنی با تثبیت‌کننده‌های مقاوم در برابر تصادف، کشنده‌های کمربند ایمنی یکپارچه، کیسه‌های هوا، لایه‌های میانی پیشرفته و پارچه‌های پوششی و صفحه‌نمایش‌های یکپارچه اطلاعات سرگرمی، از بین رفته است. اوج پیچیدگی صندلی‌ها، بدون تعجب، در عقب لوکس‌ترین خودروها نهفته است و مشخصات صندلی‌های خطوط هوایی Bentley Bentayga EWB یکی از جدیدترین نمونه‌های آن است. علاوه بر زیبایی دوخت دستی که ممکن است از بیرون انتظار داشته باشید، داخل صندلی ها ترکیبی از اتاق مشاوره کایروپراکتیک و آزمایشگاه آب و هوا است.

 

در مورد دوم، صندلی دارای یک «سیستم آب و هوای خودکار» است که مجموعه‌ای از حسگرها را در خود جای داده است که دما و رطوبت سطح تماس سرنشین را با دقت 0.1 درجه سانتی‌گراد در هر 25 ثانیه اندازه‌گیری می‌کند. مسافر می‌تواند از میان هفت تنظیمات، مکان مورد نظر خود را کنترل کند. یکی از این موارد خنثی است که الگوریتم های از پیش تعیین شده ای را که در طول آزمایش با مسافران مختلف مشخص شده اند، اعمال می کند. بنتلی ادعا می کند که از آن زمان به بعد، صندلی تغییراتی را ایجاد می کند که می داند قبل از انجام مسافر لازم است. اگرچه فناوری گرمایش نسبت به طرح‌های قبلی تغییری نکرده است، اما نوع جدیدی از فن خنک‌کننده می‌تواند 80 درصد هوای بیشتری نسبت به قبل حرکت دهد.

 

برای برخی، سیستم‌های ماساژ صندلی به اندازه لگد زدن کودک به پشتی آرامش‌بخش است، اما بنتلی چنین چیزی را ندارد. در عوض، چیزی به نام “تنظیم وضعیت بدن” دارد که به طور خاص با هدف جلوگیری از خستگی انجام می شود. بنتلی می گوید: این سیستم از شش ناحیه پنوماتیکی تشکیل شده است که فشار تماس بین بدن و صندلی را تنظیم می کند، اما به روشی ظریف. در مجموع، این سیستم می تواند 177 تغییر فشار فردی را در مناطق مختلف ایجاد کند.

 

آن پیشگامان اولیه دهه 1970 بسیار جلوتر از بازی بودند، و درک اهمیت این که چگونه فناوری صندلی می تواند رفاه را در طول یک سفر طولانی تر بهبود بخشد، یک تغییر بازی بوده است.

 

دوچرخه برقی از فناوری ویلیامز بهره می برد

رندر مشخصات صندلی هواپیمای بنتلی
موتور برقی Triumph TE-1 2022 جلو
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + هفت =