ورود توسعه Uber EV و اتوبوس الکتریکی را متوقف می کند

به گزارش فایننشال تایمز، استارت‌آپ خودروهای برقی بریتانیا، Arrival، توسعه خودروی سواری خود را به حالت تعلیق درآورده و آزمایش اتوبوس برقی Uber EV خود را به منظور صرفه‌جویی در پول نقد متوقف کرده است.

این شرکت که در Banbury، آکسفوردشایر مستقر است، در ماه جولای اعلام کرد که ممکن است مجبور شود تا 800 کارمند خود را به منظور حفظ بودجه قبل از شروع برنامه ریزی شده تولید ون برقی خود در پاییز، اخراج کند.

یک منبع به فایننشال تایمز گفت: پروژه ساخت یک خودروی برقی اختصاصی برای اوبر می‌تواند زمانی احیا شود که ون شروع به درآمدزایی کند. این شرکت نظری ارائه نکرد.

 

Arrival، همراه با دیگر استارت‌آپ‌های تازه وارد فهرست شده خودرو، از جمله خرده‌فروش آنلاین خودروهای دست دوم Cazoo، در تلاش است تا پس از کاهش قیمت سهام، سرمایه‌های جدید جمع‌آوری کند. قیمت سهام Arrival از زمان عرضه در بازار سهام ایالات متحده در ماه مارس گذشته بیش از 90 درصد کاهش یافته است.

 

بانک آلمانی برنبرگ در ماه مه هشدار داد که Arrival در صورت عدم یافتن منبع اعتبار جایگزین در خطر تمام شدن پول در سال آینده است. برنبرگ در یادداشت تحلیلی با استناد به ارقام خود Arrival گفت که Arrival تا پایان سال جاری بین 150 تا 250 میلیون دلار (124 میلیون تا 206 میلیون پوند) پول نقد باقی خواهد ماند.

 

Arrival در بیانیه خود در ماه ژوئیه اعلام کرد که به دلیل سطح بالای یکپارچگی عمودی در مدل توسعه و تولید خود، از بحران اقتصادی فعلی عبور خواهد کرد. اولین سایت مونتاژ Arrival در Bicester، آکسفوردشایر، از یک سیستم تولید “microfactory” با سرمایه کم استفاده می کند که در آن خط مونتاژ معمول با سلول های تولید انعطاف پذیر جایگزین می شود.

 

خودروی برقی Arrival با همکاری رانندگان Uber ساخته شد تا خودرویی را ارائه دهد که بر عناصر مهم برای بازار تگرگ سواری تأکید دارد. این پروژه بلندپروازانه که در سال 2021 اعلام شد، قرار بود در سال 2023 به بازار بیاید، که زمان بسیار کوتاهی برای عرضه به بازار است.

 

ورود ماشین اوبر
اتوبوس رسیدن
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

9 + 8 =