پورشه احتراق هیدروژن را با نتایج امیدوارکننده آزمایش می کند

پورشه هیدروژن را به عنوان سوخت کم آلاینده برای موتورهای احتراقی در نظر می گیرد و از بازسازی مجازی نوربرگ رینگ برای ارزیابی اینکه آیا می تواند عملکردی قابل مقایسه با بنزین ارائه دهد، استفاده کرده است.

این شرکت آلمانی در سال‌های اخیر علاقه خود را به راه‌حل‌های سوخت‌رسانی جایگزین – جدا از برقی‌سازی – به خوبی شناخته شده است، زیرا سرمایه‌گذاری مشترکی با زیمنس برای ساخت یک سایت تولید سوخت مصنوعی در شیلی ایجاد کرده و اخیراً ۵۷ میلیون پوند در تولیدکننده سوخت مصنوعی HIF سرمایه‌گذاری کرده است. جهانی.

 

آخرین اعلامیه پورشه نشان می‌دهد که در حال بررسی راه‌های دیگری برای محافظت از محدوده محصولات ICE خود در آینده است و در عین حال طیف گسترده‌ای از خودروهای برقی با باتری را ارائه می‌کند.

پورشه قبلاً پیشنهاد کرده بود که پس از اجرای ممنوعیت فروش خودروهای جدید بدون آلایندگی در سال 2030، می تواند از سوخت های پایدار به عنوان راهی برای فروش خودروهای ICE در بریتانیا استفاده کند.

 

پورشه خاطرنشان می‌کند که سایر تولیدکنندگان در حال آزمایش موتورهای احتراق هیدروژنی هستند (تویوتا در مورد محاسن این فناوری صحبت می‌کند) اما می‌گوید برنامه‌های دیگر عمدتاً بر روی بخش خودروهای تجاری متمرکز شده‌اند و خروجی حدود 67 اسب بخار در هر لیتر را به همراه دارند.

 

بنابراین، برنامه آزمایشی مجازی احتراق هیدروژن پورشه به طور خاص با هدف دستیابی به همان قدرت و گشتاور خروجی از موتور با هیدروژن مانند بنزین است – در این مثال، موتور توربوشارژ دوقلو. 4.4 لیتری V8 مورد استفاده پورشه کاین و پورشه پانامرا.

 

موتور به گونه‌ای اصلاح شده است که با هیدروژن کار کند، دارای نسبت تراکم بالاتر و – به طور قابل توجهی – توربوشارژرهای جدید با کمک الکتریکی. اینها از آنهایی که توسط خودروهای مسابقه ای پورشه استفاده می شود مشتق شده اند، زیرا دمنده های استاندارد جاده ای قادر به تغذیه توده هوای کافی در حین مقابله با فشار کمتر اگزوز ناشی از احتراق هیدروژن نیستند. بنابراین آزمایش شده، V8 590 اسب بخار قدرت تولید می کند.

 

برای “تمیزترین احتراق ممکن” پیکربندی شده است. با رقیق نگه داشتن مخلوط سوخت و خنک نگه داشتن فرآیند احتراق تا حد امکان، می توان آن را بدون دستگاه تصفیه اگزوز اجرا کرد.

 

به طور قابل توجهی، این دامان هیچ هیدروکربنی یا مونوکسید کربنی به جو وارد نکرد.

 

Matthias Böger، مهندس متخصص شبیه‌سازی موتور در Porsche Engineering، می‌گوید: «همانطور که مشخص شد، انتشار اکسید نیتروژن بسیار پایین‌تر از حد تعیین‌شده توسط استاندارد یورو ۷ است که در حال حاضر مورد بحث است و در کل نقشه موتور نزدیک به صفر است.»

پورشه کاین توربو gt در نوربرگ رینگ
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

20 − نوزده =