کازو برای صرفه جویی در پول نقد، کسب و کارهای اروپایی را تعطیل می کند

به گزارش بلاگ خودرو نتگام :خرده‌فروش آنلاین خودروهای دست دوم کازو در حال بررسی کسب‌وکارهای نوپای خود در اروپا است و می‌تواند از برخی بازارها خارج شود، زیرا در تلاش برای کنترل مخارج خود در یک محیط ضعیف سرمایه‌گذار است.

فشار شرکت بریتانیایی به اروپا بخش بزرگی از برنامه تهاجمی آن برای تسلط بر جنبه دیجیتالی فروش خودروهای دست دوم بود، و همچنان تا اواخر ژوئن امسال کل بازارهای جدید را اعلام می کرد.

با این حال، نیاز آن به حفظ پول نقد برای اجتناب از جستجوی سرمایه‌گذاری جدید، چرخش را وادار کرده است.

 

الکس چسترمن، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، روز سه شنبه، زمانی که او یک “بازبینی استراتژیک کامل” از کسب و کارهای اروپایی را اعلام کرد، به سرمایه گذاران گفت: “در چنین مواقعی، کسب و کارهایی مانند ما باید بر روی مهمترین چیزها متمرکز شوند.”

تعطیلی کل عملیات خود در فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا یکی از نتایج بالقوه است.

کازو در شش ماه اول 243 میلیون پوند ضرر کرده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 102 میلیون پوند بود. این شرکت که در سال 2018 تأسیس شد، 550 میلیون پوند در سال 2021 ضرر کرد.

کازو در سه ماهه دوم 23955 خودرو فروخت که 124 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و برای کل سال 70000 تا 80000 دستگاه را هدف قرار داده است.

 

برخی از مخارج از جمله خرید کسب و کار در سراسر اروپا به عنوان شرکت گسترش فعالیت خود را. این شرکت در ژانویه 80 میلیون یورو (67 میلیون پوند) را برای خرید خرده‌فروش آنلاین خودروی برومبروم ایتالیایی قبل از راه‌اندازی در ایتالیا در ژوئن هزینه کرد. این به دنبال راه اندازی در ماه مه در اسپانیا بود که شامل تبدیل شدن به حامی اصلی تیم های فوتبال رئال سوسیداد و والنسیا بود. این شرکت اواخر سال گذشته در فرانسه و آلمان راه اندازی شد.

شرکت‌هایی که شاهد کاهش چشمگیر ارزش سهام بوده‌اند، اغلب تمایلی به جمع‌آوری پول جدید در عواقب فوری ندارند، زیرا ارزش‌گذاری جدید و بسیار پایین‌تری برای شرکت ایجاد می‌کند. این ممکن است تصمیم Cazoo را برای حفظ وجوه نقد باقیمانده و کاهش رتبه جاه طلبی های خود به جای جمع آوری پول سرمایه گذاری جدید توضیح دهد.

سمت ون تحویل cazoo
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 4 =