به گزارش بلاگ خودرو نتگام : در حالی که ما خودروهای برقی جدید را به عنوان خودروهای منفرد بررسی می کنیم، برخی نیز شرکت های سازنده آنها را متحول می کنند. کیا EV6 در حال حاضر نمونه خوبی از این روند است، با ترکیبی از فناوری، طراحی و قیمت، رقبای زیادی را که تا همین اواخر در سلسله مراتب پرستیژ برند در نظر گرفته میشدند، جهش داشتند.
در اینجا چند خبر بد برای آن رقبا وجود دارد: EV6 GT جدید بازی را به طور قابل توجهی جلوتر می برد. عملکرد رده بالا به حدی افزایش یافته است که آن را از جریان اصلی خارج کرده و به شرکت بسیار متمایز تبدیل می کند. باتری 77.4 کیلووات ساعتی آن (همانند باتری EV6 استاندارد) در مقایسه با باتری های خودروهای برقی معمولی نسبتاً کوچک است و برد 263 مایلی آن غیر استثنایی است. اما معماری الکتریکی 800 ولت قابلیت شارژ فوقالعاده سریع را به آن میدهد، بنابراین یک شارژر DC به اندازه کافی قوی پیدا کنید و باتری را تنها در 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ کنید.
پلتفرم بسیار پیشرفته E-GMP گروه هیوندای موتور همچنین به این معنی است که GT وزنی معادل 2165 کیلوگرم دارد و عملکرد آن غیرقابل انکار در انتهای تیز است، با قدرت 576 اسب بخار و زمان 0-62 مایل در ساعت 3.5 ثانیه. این باعث می شود که با وجود 25000 پوند ارزان تر از Porsche Taycan 4S قدرتمندتر و سریع تر باشد.
در حالی که سخت افزار ارتقا یافته است، تغییرات طراحی محدود است. GT با آلیاژهای 21 اینچی و سپرهای اصلاح شده متمایز می شود. این خودرو اسپویلر خود را با GT Line S به اشتراک میگذارد. در داخل صندلیهای نیمهسطلی جدید با تزئینات جیر و یک انتخابگر حالت جدید GT روی فرمان، در مقابل حالتهای معمولی Eco، Normal و Sport قرار دارد.
پس GT شبیه یک ماشین عضلانی الکتریکی به نظر نمی رسد، با این حال تقریباً همان چیزی است که هست. بهروزرسانیهای سختافزاری شامل دو موتور سنکرون جدید با آهنربای دائمی است، موتوری که در عقب قرار دارد به لطف یک اینورتر دو مرحلهای جدید که از نیمههادیهای کاربید سیلیکون استفاده میکند، اکنون 362 اسب بخار قدرت دارد. این از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی حرکت می کند که می تواند گشتاور را در سراسر محور منحرف کند. موتور کوچکتر در جلو تا 215 اسب بخار میافزاید و میتوان آن را با استفاده ملایم جدا کرد تا راندمان را افزایش دهد. همانطور که در خودروهای الکتریکی سریعتر وجود دارد، رانش کامل فقط در حالت تهاجمی (در اینجا با برچسب GT) انجام میشود. حد مجاز 460 اسب بخار در نرمال و اسپرت یا 288 اسب بخار در اکو است.
در حالی که GT به همان سرعتی که آن اعداد نشان میدهند، به نظر میرسد، کیا تصمیم گرفته است که واکنش شتابدهنده فوقالعاده تیز را که در خودروهای الکتریکی سریعتر معمول است، با واکنشهای اولیه ملایمتر حتی در حالت GT و Eco به آن اضافه کند که یک اینچ سستی به آن اضافه میکند. پدال گاز با این حال، فشار دادن شدیدتر در هر حالت، نیروی رانش نیرومند را فرا میخواند، و پرتابهای سخت، عقبها را برای یافتن کشش مجبور میکند – این روی آسفالت خشک و با وجود نصب استاندارد تایرهای میشلین Pilot 4S به جای لاستیک معمولی با مقاومت کم.
منبع :
autocar.co.uk