محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف
رپورتاژ آگهی

محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف، اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف با ما همراه باشید.

 

در فواصل سرد سال بدون شک یکی از دغدغه‌های مهم کاربران گرم کردن خانه است. حال برای افزایش دمای خانه امروزه در ساختمان‌های مدرن از سیستم‌های گرمایشی پیشرفته استفاده می‌کنند. اگرچه عملکرد این سیستم‌ها و قدرت گرمازایی آنها حائز اهمیت است اما عملکرد بهینه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. چه بسا اینکه کاربران به تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها نیز توجه می‌کنند. سیستم گرمایش از کف به عنوان یکی از سیستم‌های جدید و پیشرفته امروزه در بیشتر ساختمان‌های مدرن اجرا می‌شود. حال به تناسب متراژ ساختمان بدون شک متراژ لوله گرمایش از کف نیز متفاوت خواهد بود. اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف با ما همراه باشید.

محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

لوله مناسب برای گرمایش از کف

گرمایش از کف یکی از سیستم‌های جدید برای گرم کردن ساختمان است که برای اجرای آن قطعات بسیار متنوعی به کار می‌رود. لوله گرمایش از کف در کنار منبع آب گرم یکی از مهم‌ترین تجهیزات گرمایش از کف است. بدون شک آب گرم رادیاتور از داخل این لوله‌ها در کل سطح کف جریان می‌یابد. البته انتخاب یک نوع لوله مناسب برای سیستم گرمایشی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولاً برای این سیستم‌ها نیز از لوله‌های ۱ تا ۵ لایه می‌توان استفاده کرد. حال برای استفاده از این لوله‌ها نیز باید به محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف بپردازید. با بررسی شرایط ساختمان و در نتیجه نوع کاربری آن لوله مناسب این سیستم گرمایشی تعیین می‌شود. معمولاً برای گرمایش از کف از دو نوع لوله پلیمری از نوع ۵ لایه و لوله‌های تک لایه استفاده می‌کنند.

لوله‌های پنج لایه اگر ساخت شرکت‌های معتبر باشند بدون شک قدرت تحمل بالایی در برابر دمای ۹۵ درجه سانتی‌گراد دارند. چنین لوله‌هایی فشار ۱۰ بار را به راحتی تحمل می‌کنند، بدون اینکه هیچگونه ترک و ترکیدگی در آنها دیده شود. حال در لوله‌های تک لایه قدرت تحمل در برابر دمای ۷۰ درجه سانتیگراد و فشار ۱۰ بار است. بدون شک در بسیاری از ساختمان‌ها لوله‌هایی با قدرت مقاومت و فشار بسیار بالایی نیاز می‌باشد، از این رو لوله‌هایی ۵ لایه مناسب هستند. با بررسی کاربری و مشخصات ساختمان، نوع لوله مناسب ساختمان نیز انتخاب می‌شود.

نحوه محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف

بدون شک لوله‌های گرمایش از کف عملکرد بسیار مهمی دارند. حال برای استفاده از این لوله‌ها ابتدا باید متراژ مورد نیاز لوله را در نظر بگیرید. محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف نیز به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد. معمولاً برای هر متر مربع از کفی که گرمایش از کف برای آن اجرا می‌شود، باید بین ۴ تا ۵ متر لوله گرمایش استفاده کرد. البته باید به الزامات مهم برای این لوله‌ها نیز توجه داشته باشید. اگر در یک سیستم نیاز به گرمایش کمتری است، بدون شک قطر لوله‌ها نیز کمتر خواهد بود. در چنین مواقعی نیز لوله‌هایی با قطر ۱۶ گزینه بسیار مناسبی هستند. حال برای کاربردهایی که نیاز به گرمایش از کف زیاد است، معمولا از لوله‌هایی با قطر ۱۶ تا ۲۵ استفاده می‌کنند. برای محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف، بررسی نقشه ساختمان در اولویت خواهد بود.

حال در این نقشه تمامی فضاهای ساختمان باید مشخص شود. چرا که در برخی از قسمت‌ها نیازی به سیستم گرمایش از کف نیست. برای مکان‌هایی چون حمام، سرویس بهداشتی، محل قرارگیری یخچال، ماشین لباسشویی یا سینگ ظرفشویی این سیستم‌ها را اجرا نمی‌کنند. معمولاً با توجه به شار گرمایی بررسی شده تمامی ساختمان‌ها سایز و فاصله لوله‌ها تعیین می‌شود. البته این بررسی یک محاسبه مهندسی است که برای این کار باید از متخصصین کاربلد شرکت مانا کمک بگیرید. در انتخاب لوله نیز معمولاً پس از محاسبه متراژ، قطر لوله تعیین می‌شود. اگرچه قطر لوله به فشار آب و حرارت آن بستگی دارد؛ اما طول لوله را نیز باید بررسی کرد. به عنوان مثال، برای لوله‌هایی با ۳۸ متر باید قطر آنها بین ۶ تا ۹ میلی‌متر باشد. یا برای طول لوله‌هایی با ۱۸۲ متر باید قطر ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر را در نظر گرفت.

لوله گذاری گرمایش از کف

چند نکته مهم در رابطه با لوله گذاری گرمایش از کف

لوله‌هایی که در سیستم گرمایش کف استفاده می‌کنند، باید با ابعاد و سطح کیفیت مطلوبی انتخاب شوند. حال در اجرای این لوله‌ها نیز به نکات مهمی توجه داشته باشید.

هنگام اجرای لوله یا لوله گذاری باید به متراژ لوله گرمایش از کف بر اساس نیاز توجه داشته باشید. اگر در لوله گذاری از لوله‌های بیشتری استفاده شود بدون شک گرما و فشار بالاتری، نیاز خواهد بود. حال در صورتی که این گرما و فشار اضافی باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. چه بسا اینکه افزایش لوله گذاری باعث افزایش دمای شدید یک خانه نیز خواهد شد. حال در صورتی که کاهش لوله گذری نیز باعث می‌شود تا سیستم گرمایش در حالت مطلوب و استاندارد خانه را گرم نکند.

معمولا در ساختمان‌های مسکونی برای هر متر مربع از ۵ تا ۶ متر از این لوله‌ها استفاده می‌کنند. حال در صورتی که در بسیاری از مکان‌ها نیاز به ۷ متر مربع لوله برای لوله گذاری سیستم گرمایش از کف خواهد بود.

لوله‌هایی که برای لوله گذاری در سیستم گرمایش از کف استفاده می‌کنید، باید از نظر قطر کاملاً یکسان باشند. در غیر این صورت با به کارگیری لوله‌هایی در قطرهای مختلف در عملکرد سیستم اختلال به وجود می‌آید.

در مکان‌هایی با افت حرارتی زیاد باید فاصله بین لوله‌ها را کمتر کنید. کاهش فاصله لوله‌ها باعث افزایش دمای آن نقطه و گرمتر شدن فضا می‌شود.

سیستم‌های گرمایش از کف برای ساختمان‌هایی با پنجره‌های معمولی مناسب نیستند. همچنین در ساختمان‌هایی که دیواره‌های عایق ندارند و از بلوک معمولی برای اجرای دیواره‌ها استفاده کرده‌اند، با اجرای این سیستم تنها باعث هدر رفت انرژی می‌شوید. معمولا در مناطقی با شرایط آب و هوایی سرد که تابش آفتاب در آن مناطق کمتر است، از چنین سیستم‌هایی نیز کمتر استفاده می‌کنند.

سیستم گرمایش

نتیجه

سیستم گرمایش از کف به عنوان یک سیستم پیشرفته گرمای یکنواختی دارد. حال گرمایش مطبوع و خشکی کف سرویس در صورت افزایش دما، از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم است. فرآیند گرما توسط این سیستم‌ها از طریق لوله‌های مخصوصی صورت می‌گیرد که معمولاً به صورت ۵ لایه یا تک لایه هستند. این لوله‌ها به تناسب متراژ ساختمان با متراژ خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قبل از اینکه اقدام به خرید تجهیزات گرمایش از کف کنید، ابتدا باید به محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف بپردازید. برای محاسبه متراژ لوله این سیستم نیز حتماً از متخصصین کاربلد کمک بگیرید.

قطعاً شرکت‌ها و افراد متخصصی که قرار است این سیستم‌ها را اجرا کنند، باید متراژ آنها را نیز محاسبه نمایند. سعی کنید اجرای سیستم‌های گرمایشی را به متخصصین یا شرکت‌های خبره و توانمند بسپارید. شرکت‌هایی مناسب هستند که با مقرون به صرفه‌ترین هزینه این سیستم‌ها را با کیفیت بالایی نصب کنند. اکنون کارشناسان سایت ماناست جهت ارائه مشاوره‌های لازم پاسخگوی نیاز شما کاربران عزیز هستند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *