افزایش فرصت
رپورتاژ آگهی

آیا واقعا امکان افزایش فرصت ها وجود دارد؟

آیا واقعا امکان افزایش فرصت ها وجود دارد؟ آیا فکر می کنید خوش شانس هستید؟ تعریف شما از خوشبختی چیست؟ همه ما بارها بر اساس تجربیات زندگی خود به خود و دیگران اعتراف کرده ایم که خوش شانس هستیم یا بدشانس. مردم چیزهای زیادی برای افزایش شانس پیدا می کنند. شخصی به معجزه عددی خاصی اعتقاد دارد و می گوید فلان عدد عدد خوش شانسی است در حالی که روز آخر هفته را به عنوان روز شانس انتخاب می کند. بسیاری از ما شانس خود را با چیزها و اتفاقات مختلفی مرتبط می‌دانیم و آن را نمادی از شانس می‌دانیم. در این مقاله می خواهیم در مورد راه هایی برای افزایش شانس صحبت کنیم.

شانس چیست؟

مردم معمولا شانس را به عنوان یک فرصت ویژه که خارج از کنترل ما رخ می دهد تعریف می کنند، اما جامعه شناسان شانس را متفاوت تعریف می کنند. آنها شانس را نتیجه اقدام شخصی، تجربه و پیش بینی فرصت می دانند.

خوش شانس ها چه ویژگی هایی دارند؟

استفان مارک، یکی از اعضای انجمن علمی بریتانیا، معتقد است کسانی که خود را خوش شانس می دانند، رفتارهای بسیار متفاوتی دارند. طبق یادداشت های مارک، همه افراد خوش شانس این ویژگی ها را دارند:

تغییر روال و محیط خود به طور منظم؛
او با طیف وسیعی از مردم ارتباط برقرار می کند.

به گفته وی، این تفکر مثبت منجر به تجربه های جدید و تمایل به استفاده از فرصت ها می شود. او دریافت که هر چه روال یک فرد متنوع تر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در معرض فرصت ها و تجربیات جدید دارد. هر چه شانس یک فرد بیشتر باشد، پتانسیل او برای نتایج خوب بیشتر است و این همان چیزی است که دیگران به عنوان شانس درک می کنند.

استیو جابز، بنیانگذار اپل در یکی از سخنرانی های خود گفت:

هر چه سخت تر کار کنید، شادتر هستید.

بر این اساس، شادی او را عامل اتکا به نفس می دانند. جابز خطرات شخصی بزرگی را در زندگی خود انجام داد و بنابراین نظریه مارک را تأیید کرد که افراد خوش شانس ریسک می کنند.

ریچارد وایزمن نویسنده ای است که کار خود را به عنوان یک شعبده باز حرفه ای آغاز کرد. او معتقد است عادات انسان قبل از هر چیز خوشبختی یا بدبختی او را تعیین می کند. فرض بر این بود که افراد خوش‌شانس تمایل دارند نسبت به خود و کارشان فداکاری کنند، که به آنها فرصت‌های بیشتری برای دستیابی به نتایج مثبت می‌دهد.

افزایش فرصت ها

 

عادت های خوش شانس ها

وایزمن عوامل شانس را در یک پروژه تحقیقاتی 10 ساله بررسی کرد. در این پروژه تحقیقاتی 400 مرد و زن بین سنین 18 تا 84 سال از همه اقشار شرکت داشتند.

طبق مشاهدات وی، برخی از عادات رایج در میان افراد خوش شانس عبارتند از:

افراد خوش شانس در خلق و مراقبت از فرصت های جدید خوب هستند.
آنها به قلب خود گوش می دهند، به شهود خود اعتماد می کنند و بر اساس آن عمل می کنند.
این افراد خواسته های خود را در قالب آینده ای مثبت به تصویر می کشند.
آنها نگرش انعطاف پذیری دارند و اتفاقات و تجربیات بد را به سرعت پشت سر می گذارند.

جالب است بدانید که این ویژگی ها در افراد تاب آور نیز دیده می شود. وجه اشتراک افراد تاب آور و خوش شانس این است که سختی ها را می پذیرند، از تجربیات خود در مواجهه با بحران یا ناامیدی درس می گیرند و مسیری جدید و امیدوارکننده را انتخاب می کنند. آنها هرگز غرق چیزهای بد نمی شوند.

افراد بدشانس چه ویژگی هایی دارند؟

افراد بدشانس بیشتر از افراد خوش شانس مضطرب هستند. اضطراب آنها باعث می شود فرصت ها را کمتر ببینند و در نتیجه کمتر بتوانند از آنها استفاده کنند. افراد بدشانس ممکن است ناخواسته تجربیات منفی خود را با بدشانسی خود مرتبط کنند.

آیا می دانید وقتی افراد خوش شانس با بدشانسی یا نتایج بد روبرو می شوند چه اتفاقی می افتد؟ روانشناسان اجتماعی می گویند بر اساس مشاهدات خود، افراد خوش شانس خوش بین هستند که با تکیه بر مکانیسم های مقابله ای مناسب برای غلبه بر موانع، با مشکلات برخورد می کنند. آنها همیشه لیوان را نیمه پر می بینند و فکر می کنند شکستن یک نردبان برای رشد بیشتر است.

نتایجی که اظهار شده

من می خواهم در پایان از تنسی ویلیامز نقل قول کنم. او گفت: “احتمال این است که باور کنید خوش شانس هستید.” همین جمله همه چیزهایی را که از ابتدای مقاله گفتیم بیان می کند. به شادی خود ایمان داشته باشید و برای رسیدن به آنچه می خواهید تلاش کنید.

منبع : anieh

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *