رفع مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون
رپورتاژ آگهی

رفع مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون + رفع مشکل آنتن دهی و searching

رفع مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون + رفع مشکل آنتن دهی و searching، در این مواقع معمولاً گوشی آیفون با نمایش پیام No Service نشان‌می‌دهد که آنتن قطع شده‌است.

 

از مهمترین و متداول‌ترین مشکلاتی که توسط کاربران تلفن‌های همراه اپل گزارش شده‌است، پریدن آنتن این گوشی‌ها است! در این مواقع به‌طور کلی شبکه موبایل از دسترس خارج می‌شود و از این رو امکان برقراری هر گونه تماس یا پیامکی از طریق تلفن همراه وجود ندارد.

در این مواقع معمولاً گوشی آیفون با نمایش پیام No Service نشان‌می‌دهد که آنتن قطع شده‌است و دیگر شما نمی‌توانید به هیچ روشی با استفاده از تلفن همراه ارتباط برقرار کنید. البته تمامی اتصالات گوشی قطع نمی‌شوند و شما می‌توانید از طریق وای فای به اینترنت دسترسی داشته‌باشید!

رفع مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون

اما در این مواقع امکان اتصال به نت همراه گوش اصلاً وجود ندارد. همچنین برخی مواقع نیز همزمان با پریدن آنتن گوشی آیفون، پیغام از طریق گوشی همراه مثل Searching For Service قابل مشاهده‌است. در این مواقع آنتن دهی تا حد زیادی ضعیف می‌شود. در ادامه این مقاله با متخصصان فردا همراه باشید تا به بررسی دلایل و راهکارهای این مشکل بپردازیم.

چرا آنتن گوشی آیفون قطع می‌شود؟

از دسترس خارج شدن یا قطع شدن آنتن گوشی‌های هوشمند اپل، می‌تواند دلایل زیادی داشته‌باشد! گاهی اوقات این مشکل اصلاً به تلفن همراه مربوط نمی‌شود و ممکن است برای اپراتور یا سیم‌کارت مشکلی به وجود آمده باشد! همچنین در برخی مواقع نیز فقط یک باگ ساده نرم افزاری می‌تواند دلیل اصلی بر وقوع این مشکل باشد.

البته در برخی از گوشی‌های اپل با آپدیت سیستم‌عامل، مشکلاتی در اتصالات و آنتن دهی گوشی به وجود می‌آیند. ولی به‌صورت کلی اگر بخواهیم دلیل اصلی وقوع این مشکل را مشخص کنیم باید گفت که در اکثر مواقع به‌دلیل سرویس دهی ضعیف اپراتور، این مشکل به وقوع می‌پیوندد. در این مواقع ممکن است آنتن دهی خوب نباشد و امکان قطع آنتن به‌صورت کلی نیز وجود دارد. در ادامه راهکارهای اصولی در اختیار شما قرار داده می‌شوند تا بتوانید این مشکل را به‌طور کامل برطرف کنید.

قطع شدن آنتن گوشی‌

خارج کردن و وارد کردن مجدد سیم‌کارت

زمانی که آنتن تلفن همراه قطع شد، قبل از هر کاری برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از سیم‌کارت گوشی و اپراتور است، بهتر است که سیم‌کارت را یکبار از تلفن همراه خارج کرده و دوباره آن را وارد کنید. البته قبل از وارد کردن دوباره آن بهتر است جایگاه سیم‌کارت را کمی تمیز کرده و همچنین سیم‌کارت را بر روی گوشی دیگری وارد کنید. زیرا در اکثر مواقع ممکن است مشکل اصلی از سیم‌کارت باشد! اگر سیم‌کارت در گوشی دیگر تست کردید و بدون مشکل بود، پس مشکل از آیفون است یا ممکن است نحوه نصب سیم‌کارت دچار اشکالاتی باشد.

انجام فورس ریستارت

اگر مشکل از تلفن همراه باشد، به‌راحتی در اکثر مواقع با یک ریستارت ساده این مشکل پیش آمده برطرف می‌شود! در واقع مشکلات مانند پریدن متعدد آنتن تلفن همراه یا رفتن به‌حالت Searching For Service ممکن است با یک ریستارت برطرف شوند. از این رو حتماً یک‌بار تلفن خود را فورس ریستارت کنید. برای این کار طبق مراحل زیر عمل کنید؛

1-فشردن دکمه افزایش صدا

2-فشردن دکمه کاهش صدا

3-فشردن دکمه پاور و نگه‌داشتن آن برای چند ثانیه تا زمان نمایان شدن لوگوی اپل

از رجیستر بودن آیفون اطمینان حاصل کنید

حتماً در خصوص طرح رجیستر اطلاعاتی دارید! طرح رجیستر طرحی به‌حساب می‌آید که برای جلوگیری از عرضه قاچاق تلفن‌های همراه تصویب شده‌است. البته مدل‌های گوشی آیفون که قبلاً وارد بازار شده‌اند، نیازی به رجیستر ندارند. حتماً برای اینکه مشکل قطع وصل شدن آنتن تلفن همراه خود را رفع کنید، حتماً مطمئن شوید که گوشی شما از قبل رجیستر شده باشد.

شما می‌توانید برای بررسی این موضوع به سامانه همتا مراجعه کنید و مشخصات خود را وارد کنید تا گوشی که به نامتان ثبت شده‌است را بررسی کنید. گوشی آیفون حتماً باید به نامتان ثبت شده باشد.

حالت پرواز را فعال کنید

شاید جالب باشد اگر بدانید که در اکثر مواقع قطع شدن آنتن تنها با یک خاموش و روشن کردن حالت پرواز گوشی، حل می‌شود! البته برخی اوقات نیز کاربران به‌اشتباه گوشی خود را در حالت پرواز قرار داده‌اند و از این موضوع اطلاعی ندارند.

بنابراین در مواقعی که پیغام Searching For Service یا No Service را مشاهده کردید، حتماً این مورد را نیز امتحان کنید.

سخن پایانی

در این مقاله معرفی و توضیح روش‌ها و راهکارهای اصولی برای رفع مشکلات از قبیل قطع شدن آنتن، No Service و… / پرداختیم. شما می‌توانید با به‌کارگیری روش‌های گفته شده در این مقاله، مشکلاتی از قبیل قطع شدن آیفون را برطرف کنید. البته گاهی اوقات نیز ممکن است مشکل سخت افزاری باشد! برای حل مشکلات سخت افزاری بهتر است از قبل آموزش تعمیرات موبایل متخصصان فردا را پشت‌سر بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *