انجام پروژه متلب
رپورتاژ آگهی

انجام پروژه متلب پیش بینی میزان صادرات واردات

انجام پروژه متلب پیش بینی میزان صادرات واردات، بهترین سایت برای انجام پروژه متلب پیش بینی صادرات واردات خانه متلب است.

بهترین سایت برای انجام پروژه متلب پیش بینی صادرات واردات خانه متلب است. از دیرباز انگیزه­ها و منافع صادرات همواره مورد توجه اقتصاددانان بوده است. بعضی از نظرات ایشان حتی با توجه به قدمت ابزار آن­ها، هنوز هم تازگی خود را حفظ نموده است. به عنوان مثال نظریات اندیشمند بزرگ علم اقتصاد”جان استوارت میل” که با نقل قول و الهام از “دیوید ریکاردو” در قرن نوزدهم ارائه شده و به طور خلاصه شامل موارد ذیل می­باشد:

  • به وسیله صادرات یک کشور قادر به وارد کردن کالاهایی خواهد شد که خود نمی­تواند تولید کند.
  • با توسعه صادرات، نیروهای مولد جهانی در مکان­ها و بخش­هایی بکار گرفته می­شوند که از کارایی و بهره­وری بیشتری برخوردار شده و در نتیجه تولید جهانی به حداکثر میزان رشد می­رسد.
  • توسعه صادرات طبیعتاً موجب کاهش قیمت­ها شده و در نهایت مصرف­کنندگان از آن منتفع خواهند گردید.
  • گسترش و تشویق صادرات عاملی است که موجب سازماندهی تولید برای بازارهای بزرگتر شده و در نتیجه روش­های تولیدی مناسب­تر و کم هزینه­تر به دلیل فشردگی رقابت در آن بازارها، بکار گرفته می­شود.

پروژه متلب پیش بینی میزان صادرات

حقیقت این است که تولید بیشتر در یک مکان به هر روشی که باشد، در افزایش موجودی نیروهای مولد جهان موثر واقع می­شود. یک مدت ممکن است در سطح  اشباع احتیاجات خود بوده و یا عقب افتاده باشد، لذا منابع داخلی ممکن است بیکار یا راکد نگه داشته شده باشند. گشایش باب تجارت  و توسعه  صادرات، علاوه بر آنکه باعث می­شود مردم با کالاهای جدید آشنا شوند باعث ایجاد انگیزه برای بسیج نیروهای هنوز توسعه نیافته ایشان(به وسیله نوعی انقلاب صنعتی) نیز خواهد شد. این عامل موجب ارضای بیشتر نیازها و خلق آرزوهای جدید می­گردد که در نهایت انگیزه­ای خواهد شد برای کار و تلاش بیشتر و دستیابی به پس انداز و انباشت سرمایه­ زیادتر برای آینده.

بنابراین توسعه صادرات موجب افزایش درآمد و اشتغال شده و به علت صرفه­جویی­های ناشی از مقیاس و یا بهبود روش­های تولید، کارایی و بهره­وری عوامل تولید ارتقا خواهد یافت چنانچه ظرفیت­های استفاده نشده تولیدی و یا اشتغال ناقص در کشورهای در حال توسعه وجود داشته باشد(که عملا وجود دارد)، در این صورت افزایش تولید و صادرات نه تنها قیمت­های داخلی را افزایش نمی­دهد، بلکه افزایش کارایی، صرفه­جویی­های ناشی از مقیاس و بهبود تکنیک­های تولید، میزان تولید داخلی را (حتی با داده­های ثابت) گسترش داده و قیمت­های کالاهای تولید شده در داخل کشور را کاهش می­دهد. در این فراگرد اگر تنها اشتغال کامل عوامل تولید در جریان توسعه اقتصادی حادث شود، رشد بیشتر تولید محصولات صادراتی ممکن است موجب افزایش قیمت عوامل تولید (دستمزد، بهره و اجاره) به علت مهاجرت داخلی بین صنایع شود. در این مرحله باید توجه داشت که فشار حاصله برای افزایش قیمت کالاهای صادراتی را می­توان به وسیله واردات کالاهای مصرفی و یا سرمایه­ای بر طرف نمود و حتی قیمت­های داخلی را متناسب با شرایط کاهش داد. از دیدگاه کلان می­توان به “اثر کینزی” صادرات اشاره کرد. بر اساس نظریه کینز چون صادرات جزیی از تقاضای کل اقتصاد است، افزایش آن علاوه بر تأثیر مستقیم، دارای یک اثر غیرمستقیم از طریق ضریب شتاب بر تولید داخلی می­باشد. دومین اثر صادرات بر رشد اقتصادی می­تواند ناشی از رشد منابع ارزی باشد با گسترش سریع صادرات محدودیت­های ارزی برای رشد اقتصادی کاهش یافته یا رفع شود که این عامل مهمی برای تسریع در رشد کشورهای در حال توسعه است.بهترین زبان پیاده سازی برای این موضوع متلب است.

اثر دیگر صادرات بر رشد سریع­تر اقتصادی را می­توان از طریق نئوکلاسیکی تفسیر نمود. ایشان معتقدند که رشد سریع­تر اقتصادی همراه با رشد سریع صادرات به چهار دلیل با افزایش بهره­وری همراه خواهد شد:

  • در مرحله گذار به اقتصاد باز، منابع از بخش­های غیر رقابتی و کم بازده که براساس سیاست­های مبتنی بر نگاه درون ایجاد شده بودند به بخش­های پربازده جدید التأسیس بر مبنای نگاه بیرون انتقال می­یابند.
  • تجربه توسعه نشان داده است که فعالیت­های تولیدی صادراتی بازدهی بیشتری دارند؛ چرا که این­گونه فعالیت­ها در اثر فشار رقابتی بازار جهانی از لحاظ فن­آوری بهنگام می­شوند و در رقابت با بازار جهانی موقعیت خود را حفظ می­کنند.
  • فعالیت­های صادراتی اثر مستقیم بر افزایش بهره­وری سایر فعالیت­های تولیدی مرتبط با واحدهای صادراتی دارند، زیرا صادرات زمینه انتقال فن­آوری بین­المللی را به درون اقتصاد ملی و در درجه اول به واحدهای تغذیه­کننده واحدهای صادراتی فراهم کرده و فن­آوری روز را به خدمت این واحدها در می­آورد.
  • نظام رقابتی شدید مورد نیاز توسعه صادرات موجب فشار به آن­گونه واحدهای تولیدی می­شود که کالاهای خود را به بازار داخلی عرضه می­کنند. در نظام رقابتی برون­گرا این واحدها از دو جهت تحت فشار قرار خواهند گرفت از یک سو باید در مقابل واحدهای تولیدی صادراتی کارا شوند و از سوی دیگر در مقابل کالاهای وارداتی رقیب قرار می­گیرند. در چنین شرایط و اوضاع و احوالی این گونه واحدها برای جلوگیری از اضمحلال خود راهی جز افزایش بهره­وری و بهنگام سازی خود با دانش روز ندارند.

صادرات واردات

تحلیل وضعیت صادرات غیر نفتی در ایران

به منضور شناخت بهتر وضعیت صادرات غیر نفتی کشور و همچنین جایگاه عوامل غیر نفتی بر این وضعیت در این بخش تحلیل توصیفی،کمی در خصوص صادرات غیر نفتی خواهیم داشت. بررسی وضعیت صادرات غیر نفتی طی سالهای گذشته نشان می­دهد با وجود فراز و نشیب­های اندک اما ارزش صادرات غیر نفتی طی نیم قرن گذشته همواره رو به رشد بوده است.

 

با وجود این بررسی­ها نشان می­دهد برخی تحولات و وقایع اقتصادی طی سالهای گذشته توانسته تاثیرات قابل توجهی بر روی میزان صادرات غیر نفتی کشور اشته باشد.

صادرات غیر نفتی

بررسي عوامل مؤثر بر صادرات غيرنفتي

بررسي عوامل مؤثر بر صادرات غيرنفتي از سال 83 به بعد مبين اين موضوع مي باشد كه با وجود تغييرات اندك نرخ ارز اما صادرات غير نفتي اين دوره به صورت شتابان افزايش يافته است. بررسي­ها نشان مي دهد كه صادرات كالاهاي غير نفتي در سال 1384 در مقايسه به سال قبل از لحاظ مقدار و ارزش به ترتيب با 38 و 40 درصد افزايش به 18077 هزار تن با ارزش 10545 ميليون دلار رسيد. اجراي سياستهاي آزادسازي و شفاف سازي در امر صادرات غير نفتي طي برنامه سوم و تداوم آن طي برنامه چهارم، همچنين تعديل مقررات و ضوابط بازرگاني خارجي و ارائه تسهيلات و مشوق هاي گوناگون بر فعالان اين بخش از مهمترين دلايل اين رشد بيان شده است.  در سال 1385 نيز در مقايسه با سال 1384 صادرات غير نفتي با 33 درصد افزايش به 14044 ميليون دلار رسيد. در اين سال نيز سياستهاي حمايتي و اجرايي از قبيل:

  • افزايش سرمايه صندوق ضمانت ايران
  • ايجاد ساماندهي يارانه ها و جوايز صادراتي
  • اجراي پروژه شناسايي بخش هاي استراتژيك تجاري و تنظيم معيارهاي فني و مناسب به منظورهدفمند كردن سياستهاي حمايتي در بخش صادرات
  • تداوم سياست معافيت صادرات از ماليات و عوارض در راستاي كاهش قيمت تمام شده صادرات
  • ايجاد و توزيع زيرساختهاي صادراتي جديد با مشاركت بخش خصوصي و تعاوني

توانست كه به ميزان قابل توجهي صادرات غيرنفتي را افزايش دهد.برای دانلود کد متلب این موضوع به سایت خانه متلب مراجعه نمایید.

در سالهاي 1386 الي 1388 نيز سياستهاي تشويقي و حمايتي بر روند رو به رشد صادرات غيرنفتي مؤثر بوده است به گونه اي كه اين نوع صادرات هم از لحاظ مقدار و هم از لحاظ ارزش روند رو به رشدي داشته است.  براساس آمار منتشرشده از سوي بانك مركزي ارزش صادرات غير نفتي در اين سالها نسبت به سال قبل خود 11 و 16 و 17 درصد رشد نشان مي دهد. همچنين بررسي ميزان صادرات غير نفتي نه ماه سال 1389 نسبت به نه ماهه سال ماقبل از آن، رشد قابل توجهي را نشان مي دهد. البته در اين جا بايد اشاره داشت در سالهاي اخير صادرات غير نفتي رشد قابل توجهي داشته است كه دو دليل را مي توان علت اين مهم دانست:

1)  تكميل پروژهها و عملياتي شدن سرمايه گذاري ها در زمينه نفت و گاز

2)  افزايش قيمت نفت و در نتيجه افزايش ارزش كالاهاي صادراتي كشور از جمله محصولات پتروشيمي و زير مجموعه نفت

Rate this post
نظرات